Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هدایت‌الله جمالی‌پور روز شنبه در سیزدهمین جلسه شورای معادن افزود:  معدن به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در کشور به شمار می رود و برای رسیدن به توسعه پایدار باید از ظرفیت های اقتصادی آن بخوبی استفاده شود.
وی  با اشاره به مغفول ماندن ظرفیت معدنی استان افزود: قزوین به لحاظ تنوع ماده معدنی از ظرفیت خوبی برخوردار است و می توان با بهره مندی از این ظرفیت زمینه توسعه اشتغال و تحرک چرخ اقتصاد را در سطح استان فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی پور تصریح کرد: متاسفانه معادن ما به صورت سنتی اداره می شود و بخش عظیمی از تولیدات به دلیل برداشت های غیر کارشناسانه و خام فروشی هدر می رود.
نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: به دلیل نبود صنایع تبدلی مواد معدنی بخش زیادی از این ذخایر ارزشمند به صورت خام به سایر استان ها و حتی کشورهای دیگر صادر می شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون خام فروشی معادن آسیب جدی به اقتصاد کشور وارد کرده است ، تصریح کرد : امروزه از به کار گیری ظرفیت بخش معدن در استان قزوین غفلت کرده‌ایم و با وجود دارا بودن منابع غنی و ارزشمند نتوانسته‌ایم از این توانمندی استفاده کنیم.
جمالی پور با اشاره به شناسایی ظرفیت های معدنی استان توسط کارشناسان و مسوولان خاطرنشان کرد : کمیته ای تخصصی باید در شورای معادن استان ایجاد شود تا بتوانیم ظرفیت های اقتصادی این حوزه را شناسایی و از آن استفاده بهینه کنیم.
وی افزود: خوشبختانه دو نماینده استان قزوین عضو کمیسیون صنایع مجلس هستند که امیدواریم در سال ۱۴۰۰ ‌سرمایه گذاران با شناسنامه وارد این عرصه شوند.
 

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن توسعه اقتصادی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن توسعه اقتصادی وزارت صنعت معدن و تجارت قانون معادن توسعه اقتصادی استان قزوین اخبار کنکور استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از غرفه استان سیستان و بلوچستان در نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به ظرفیت معادن استان اظهار داشت: معادن بی‌نظیر استان سیستان و بلوچستان از جمله معدن جانجا می‌تواند یکی از مهمترین عوامل توسعه این استان باشد.

وی تاکید کرد: ظرفیت حوزه شیلات استان بی‌نظیر است و ما بیشترین حجم صید و صیادی را در شهرستان‌های کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان داریم.

وزیر کشور تصریح کرد: اقدامات مناسبی در زمینه تولید در حوزه‌های مختلف از جمله نهاده‌های دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی به ظرفیت میوه‌های گرمسیری در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: در زمینه تولیدات خرما می‌توان به صورت ویژه در این منطقه از کشور اقدام کرد، همچنین در زمینه تولید میوه‌های گرمسیری نیز باید اقدامات موثرتری صورت بگیرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • آموزش‌های مهارتی راهکار رفع بیکاری است
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • معرفی ظرفیت‌های معدنی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • استفاده از خودروهای برقی، دوگانه سوز و هیبریدی راهکار برون رفت از بحران ناترازی بنزین 
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد