Web Analytics Made Easy - Statcounter

طوفان و تندباد که از شب قبل اکثر نقاط استان را در برگرفته از صبح امروز بر شدت آن افزوده شده و شرایط سختی را برای مردم پدیدار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان، سازمان هواشناسی با اعلام وضعیت زرد در کرمان از وقوع تندباد و طوفان در استان کرمان خبر داد، بر اساس این گزارش طبق بررسی آخرین نقشه های هواشناسی در شمال، غرب و برخی مناطق جنوبشرق استان وزش باد نسبتا شدید تا شدید و  خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وزش بادهای شدید و وقوع طوفان در نقاط مختلف استان سبب ایجاد اختلالات و مشکلاتی شده است که در اینجابه بخشی از آن ها اشاره می شود.

غلظت ریزگردها در فهرج ۳ برابر بیشتر از حد مجاز

طوفان و تندباد که از شب قبل اکثر نقاط استان از جمله فهرج را در برگرفته از صبح امروز بر شدت آن افزوده شده و شرایط سختی را برای مردم پدیدار کرده است، شدت این طوفان به حدی است که آسمان فهرج را غرق در خاک‌ کرده و ضمن کاهش شعاع دید به کمتر از ده متر موجب انسداد محور فهرج – زاهدان شده است.

بنا بر اعلام امیر باقری زاده فرماندار فهرج  هوای فهرج در وضعیت بسیار خطرناک قرار گرفته و غلظت ریزگرد‌ها نیز به بیش از ۳ برابر حد مجاز رسیده است.

وی همچنین از تعطیلی زودهنگام ادارات شهرستان فهرج به علت وضعیت خطرناک ناشی از غلظت ریزگردها خبر داد و اظهار کزد: تمام ادارات شهر فهرج، بخش مرکزی و نگین کویر این شهرستان تعطیل شده اند.

گفتنی است داستان تکراری ریزگردها در بستر بی توجهی مسئولان هر روز بغرنج تر می‌شود و هزاران نفر ساکن مناطق شرق استان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

گرد و غبار شدید ادارات شهرستان ریگان را تعطیل کرد

رئیس اداره راهداری ریگان دقایقی پیش در گفت وگو با ما از مسدود شدن محور ریگان -نرماشیر به دلیل طوفان شدید شن خبر داد.
 

به دلیل افزایش غلظت ریزگردها و گرد و غبار شدید تمامی دستگاهای اجرایی شهرستان ریگان به جز بانک ها و مرکز درمانی تعطیل شدند.

طوفان شدید شن که از روز گذشته در این شهرستان آغاز شده و در برخی از ساعات موجب کندی عبور و مرور در محور های مواصلاتی شده و طوفان مردم را نیز خانه نشین کرده است.

احتمال افزایش طوفان در جاده های جنوب کرمان / کاهش دید زیر ۵۰ متر در برخی از جاده های جنوب استان کرمان

مجتبی رئیسی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: با توجه به بروز پدیده گرد و غبار و طوفان شن در محورهای شهرستان های جنوبی استان کرمان رانندگانی که قصد تردد به حوزه راههای جنوب کرمان را دارند جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به احتمال بروز پدیده طوفان شن در محدوده محورهای ارتباطی شهرستان های رودبار جنوب و قلعه گنج  ورودی و خروجی به سمت قلعه گنج - جاسک و زهکلوت - ایرانشهر گشت های راهداری در این محورها مستقر هستند.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان کرد: با توجه به آغاز وزش تند باد احتمال کاهش دید در جاده های جنوب کرمان وجود دارد.

رئیسی بیان کرد: با توجه به مستعد بودن ۱۲۰ کیلومتر از جاده های جنوب کرمان برای ورود شن های روان به محورها از آماده باش دستگاه های گریدر برای عملیات شن روبی خبر داد.

وی یادآور شد: با توجه محتمل بودن افزایش کاهش دید افقی در جاده های جنوب کرمان رانندگان دید افقی در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محورها ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها از وضعت جوی اطلاع و سپس به سمت مبادی ورودی و خروجی جنوب کرمان عزیمت کنند.



سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با تاکید بر رعایت جوانب شرایط ایمنی توسط رانندگان در این شرایط جوی نامناسب گفت: با توجه به احتمال افزایش میزان کاهش دید در جاده های جنوب کرمان رانندگان حتما از سالم بودن چراغهای وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند.

رئیسی از احتمال ورود شن به بستر راه در این شرایط خبر داد و عنوان کرد: رانندگان ضمن رعایت سرعت مطمئنه از عجله و شتاب، پارک و توقف نا ایمن در حاشیه جاده و سبقت غیر مجاز در شرایط کاهش دید جدا پرهیز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی محورهای ارتباطی جنوب استان کرمان باز است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جاده های جنوب کرمان جنوب استان کرمان کرمان رانندگان غلظت ریزگردها جنوب کرمان کاهش دید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان ملی زمین مسکن گفت: در شمال استان کرمان ۱۱۰ هزار نفر واجد شرایط و در جنوب استان هم ۳۷ هزار متقاضی واجد شرایط مسکن ملی  است
ملکی در جلسه شورای مسکن جنوب کرمان افزود: اگر الحاق زمین عقب بماند آماده سازی و ساخت هم عقب می ماند و الحاق ها باید از استان آغاز شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد اختلاف نظرها در باره با زمین جیرفت، میراث برای ما مهم است اما کار کارشناسی باید در کوتاهترین زمان انجام شود و تکلیف یک زمین برای ما مشخص شود چون الحاق به اراضی شهری روندی طولانی دارد.

 وی افزود:کارهای زیادی در کشور در حوزه مسکن انجام شد، زمینی در ابتدای دولت برای الحاق شناسایی نشده بود اما تا این جای فعالیت دولت ۴۵ هزار هکتار زمین به محدوده شهرها الحاق شده است.

 ارسلان ملکی اعلام کرد: علاوه بر این، مراحل تصویب ۶۰ شهرک گذرانده شده است

نماینده شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای ساخت و ساز مسکن ملی در زمین ۲۱۶ هکتاری جیرفت که احتمال تاریخی بودن محوطه آن وجود دارد، عجله نشود.
ذبیح الله اعظمی افزود: آثار تاریخی میراث ما و آیندگان ما است و باید با حساسیت در مورد آن برخورد کنیم.
 وی با اشاره به اینکه باید مراقبت کنیم میراث ما از بین نرود یادآور شد: به دنبال ثبت جهانی مسجد و شهر قدیم جیرفت هستیم و نمی شود یک خشت جابجا کرد و اگر ببینند ساخت و ساز انجام شده ثبت جهانی تایید نمی شود.
وی ادامه داد: جیرفت شهر گرانی است و گاهی اجاره بها در برخی نقاط آن به سطح اجاره بهای تهران می رسد بنابراین انتظار داریم زودتر مشکلات زمین را حل کنید.
نماینده جیرفت و عنبرآباد افزود: طرح ساخت مجموعه ۱۸۰ هکتاری جیرفت هم با اینکه با دوران مسئولیت سه وزیر یکی شده است هنوز به نتیجه نرسیده است و بهانه گسل وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان هم گفت: ۴۸ هزار ثبت نامی مسکن ملی داریم که ۳۷ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.
ابراهیم امیری افزود: ساخت مسکن برای ۲۳ هزار نفر جمعیت در برنامه چهار ساله دولت برای جنوب کرمان بوده است.
وی ادامه داد: ابتدای طرح جوانی جمعیت تحویل زمین مناسب بود که با استقبال خوب مردم به صورت آپارتمانی از جیرفت شروع شد و ادامه آن را به صورت واحدهای ویلایی از کهنوج منوجان و فاریاب انجام دادیم.
وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۶۱۰ قطعه زمین برای طرح نهضت ملی و جوانی جمعیت در ۱۴ شهر جنوب استان کرمان واگذار شده است.

امیری بیان کرد: در جنوب کرمان ۶ شهرستان زیر ۲۵ هزار نفر و ۲ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر است.

 

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش غلظت غبار در برخی مناطق کرمان
  • روز ۲۱۶ طوفان الاقصی| ادامه بمباران از شمال تا جنوب غزه
  • رفع نقص ۸ نقطه پرتصادف در راه‌های خراسان شمالی
  • ◄ محدودیت و محرمیت جدید برای اتوبوس های مسافربری جاده ای از ابتدای خرداد
  • تصاویر خیره کننده از وسعت سیل در جنوب برزیل
  • ساخت باند دوم محور ‌قیدار_ زواجر شهرستان خدابنده در دست اقدام است
  • واگذاری ۲ هزار و ۶۱۰ زمین در ۱۴ شهر جنوب کرمان
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد