Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@23:35:16 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۲۹۳۵

پنج رویداد جهان

تحریم چمنی! هندریکس گرازسودن، تولید‌کننده چمن هلندی مسابقات قهرمانی جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطر را تحریم کرد. علت این تحریم شرایط غیرانسانی شغلی کارگران خارجی در قطر اعلام شده که به مرگ بیش از شش هزار و ۵۰۰ تن انجامیده است. هنریک گرازدسون یک شرکت خانوادگی است که در گذشته برای سه مسابقه فوتبال جام ملت‌های اروپا و همچنین مسابقه قهرمانی جام جهانی فوتبال سال ۲۰۰۶ در آلمان نیز چمن تولید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    ---   تکذیب انتقال بشار اسد به روسیه سفیر سوریه در روسیه گزارش‌ها در مورد انتقال بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به مسکو برای درمان کرونا را رد کرده است. «ریاض حداد» به اسپوتنیک گفته است بشار اسد در سوریه است و ادعاها در مورد وضعیت نامساعد او را تکذیب کرده است؛ برخی رسانه‌های عربی گزارش داده بودند بشار اسد و همسرش به دلیل «وخامت حال» و برای درمان فوری به مسکو منتقل شده‌اند. بشار اسد و اسما اسد دوشنبه گذشته گفتند کرونا دارند و خود را قرنطینه می‌کنند.  سخنگوی ریاست جمهوری سوریه گفته است حال هر دو آنها با ثبات است و آنها به وظایف خود ادامه می‌دهند. کاخ کرملین گفته است در صورت درخواست دولت سوریه، آماده ارائه کمک برای درمان رهبر سوریه است  اما تأکید کرده چنین درخواستی تا کنون ارائه نشده است.     ---   حادثه برای 8 بیمار کرونایی در اردن منابع بیمارستانی در اردن از مرگ دست‌کم ۸ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان «السط الجدید» این کشور به‌دلیل قطع اکسیژن خبر دادند. «صخر دودین» وزیر مشاور در امور رسانه‌ها و سخنگوی دولت اردن نیز با تأیید این خبر به این شبکه تلویزیونی گفت که وزیر بهداشت برای بررسی این موضوع به بیمارستان یاد شده اعزام شده است.     ---   بازداشت خانم رئیس دولت به‌دنبال حکم دیروز دادگاه عالی بولیوی، «جنینه آنیس» رئیس دولت موقت این کشور، ساعاتی پیش به اتهام طرح‌ریزی و راه‌اندازی کودتای نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۹۸) علیه «اوو مورالس» رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی دستگیر شد. وی هم اکنون در بازداشتگاه پلیس قرار دارد. آنیس پس از دستگیری با رد این اتهام، مدعی شد که او قربانی «آزار سیاسی» شده است.   ---   بالاترین خونبها برای «جرج فلوید» شورای شهر مینیاپولیس به خانواده جورج فلوید، امریکایی آفریقایی‌تباری که از سوی پلیس این کشور کشته شد، ۲۷ میلیون دلار (حدود 650 میلیارد تومان) غرامت می‌پردازد. این بالاترین غرامتی است که در تاریخ دادگستری امریکا به‌عنوان «خون‌بها» پرداخت می‌شود. بنا به تصمیم شورای شهر مبلغ ۵۰۰ هزار دلار از پول یادشده به ناحیه‌ای از شهر مینیاپولیس تعلق می‌گیرد که مرگ جورج فلوید در آن روی داد. وکیل خانواده فلوید هنگام اعلام رأی شورای شهر گفت: «این پیامی قوی است تا همه بدانند زندگی سیاهان ارزش دارد و خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان باید پایان یابد.» فیلمی از جورج فلوید، در حالی که زانوی یک پلیس سفیدپوست به‌نام دریک شووین روی گردنش بود، به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و خشمی سراسری برانگیخته بود. زانوی افسر پلیس ۹ دقیقه روی گردن جورج فلوید بود و مرگ او در جریان بازداشت اعتراض گسترده به نقض حقوق سیاهان را در سراسر جهان در پی داشت.  

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جورج فلوید بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، چندین انفجار در پایگاه اشغالگران آمریکایی در دیرالزور سوریه رخ داده است.

شبکه المیادین از شنیده شدن صدای چندین انفجار در پایگاه میدان نفتی عمر مقر نظامیان اشغالگر آمریکایی در حومه دیرالزور سوریه خبر داده است.

این رسانه به جزئیات بیشتری از این رخداد اشاره نکرده است.

این پایگاه غیرقانونی اشغالگران آمریکایی بارها هدف عملیات پهپادی و موشکی گروههای مقاومت اسلامی عراق به سبب حمایت آمریکا از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی در نوار غزه و همدستی با این رژیم قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • انفجار در پایگاه آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»
  • نمایشگاه توانمندی های صادراتی فرصت رشد و تعمیق روابط اقتصادی کشور
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد