Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهردار مشهد در آیین افتتاح جایگاه‌های دائمی ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، گفت: یکی از مناظری که روزانه در سطح شهر شاهد هستیم، حضور افراد در حاشیه برخی معابر و میادین شهر به عنوان کارگر ساختمانی و فصلی است.

او با بیان اینکه شرایط کرونایی تاثیر منفی بر کسب و کار‌ها گذاشته و تعداد این کارگران را افزایش داده است، افزود: بی‌شک حضور این افراد در حاشیه معابر در شأن آن‌ها نیست، زیرا برای توزیع کار انضباطی وجود ندارد و از سوی دیگر کارفرمایان نیز از شرایط فعلی ناراضی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: در سال‌های قبل اقداماتی به صورت مقطعی با امید به ساماندهی کارگران به حوزه‌های متولی انجام و جایگاهی برای استقرار این نیرو‌ها احداث شده است، اما به دلایل مختلف از جمله عدم همراهی جدی سازمان‌های ذی‌ربط یا کم بودن تعداد جایگاه‌ها و سایر دلایل این اقدام راه به جایی نبرد.

یعقوبی بیان کرد: سال گذشته برای انجام اقدام ضابطه‌مند آسیب شناسی لازم صورت گرفت و با بکارگیری مشاور، مطالعاتی انجام شد و اواخر سال نتیجه مطالعات بر اساس محل‌های اصلی تجمع کارگران و آسیب‌های پیرامون آن نسبت به اقدامات انجام شده قبلی انجام و مقرر شد تعداد جایگاه‌های ساماندهی کارگران افزایش یابد.

او تصریح کرد: برای اینکه شهرداری به عنوان وظیفه اجتماعی برای تکریم کارگران و رفاه هر چه بیشتر شهروندان به رفع این معضل کمک کند، باید خارج از وظایف سازمانی کمک و مساعدت‌هایی نیز انجام می‌شد از این رو برای موفقیت طرح، استانداری خراسان رضوی نهاد‌های متولی را فرا خواند تا در این مسیر شهرداری را همراهی کند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه ابتدای امسال مقرر شد بین ۱۰ تا ۱۲ جایگاه در محل‌های ازدحام جمعیت کارگران ایجاد شود، تاکید کرد: با توجه به شیوع کرونا و افزایش تعداد آنها، بنا بر دستور شهردار مشهد ضمن پیگیری برای اجرای جایگاه‌های ثابت کارگران ساختمانی، کارگران از متکدیان تفکیک شوند و در کنار آن جایگاه موقت سریع اجرایی و خدمات لازم به کارگران ارایه شود که بلافاصله چهار جایگاه موقت با سازه‌های سبک در کنار جایگاه قبلی ایجاد و در مجموع پنج جایگاه برای ارایه خدمت در نظر گرفته شد.

بیشتربخوانید

کارگرانی که در کنار خیابان پلاکاردی را در مقابل خود می‌گذارند، کارگر واقعی نیستند!


استفاده از کارگران فصلی و ساختمانی در تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری

یعقوبی اظهار کرد: در این راستا انجمن صنفی کارگران ساختمانی همراهی خوبی با شهرداری داشت و ثبت نام از کارگران و تشکیل پرونده آن‌ها انجام و در ادامه لایحه دو فوریتی به شورای شهر ارسال و مورد تصویب قرار گرفت؛ همچنین پس از دریافت مجوز‌های لازم، اعتبار مورد نیاز برای ساخت جایگاه دریافت شد.

او اظهار کرد: بر اساس تاکید شهردار مشهد مقرر شد در تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری از کارگران فصلی و ساختمانی ثبت نام کننده در جایگاه‌های ایجاد شده، استفاده شود که این موضوع نیز ابلاغ شد و اخیرا برای انجام درختکاری در حاشیه کشف رود از این کارگران به صورت روز مزد استفاده شد.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در قالب پروژه درختکاری بالغ بر پنج هزار نفر روز از کارگران استفاده شده است، ادامه داد: حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر روز نیز از با همراهی حوزه قضایی ازکمپ‌ها معرفی و بکارگیری شدند.

یعقوبی بیان کرد: با توجه به اعزام به کارها، ارایه خدمات رفاهی و توزیع دو نوبت بسته معیشتی بین آن‌ها بنا بر دستور شهردار، استقبال چشمگیری صورت گرفت به طوری که در حال حاضر بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ نفر با هماهنگی انجمن صنفی کارگران ساختمانی راستی آزمایی شده و پس از تشکیل پرونده، برای آن‌ها کارت صادر شده است.

او تصریح کرد: از ۱۰ اردیبهشت ماه تاکنون بالغ بر ۹۰ هزار نفر روز فقط بر اساس درخواست‌های شهروندی برای انجام امور شهروندان اعزام شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده توسط استانداری، تعداد ۱۱ دستگاه اجرایی علاوه بر شهرداری همچنین دو سازمان مردم نهاد به میدان آمده‌اند، تاکید کرد: در این راستا تفاهم نامه‌ای امضاء شده تا بلافاصله پس از اجرای جایگاه‌های دائمی خدمات خود را در این جایگاه ارائه کنند.

رونمایی از اپلیکیشن کارگران ساختمانی

یعقوبی با ابراز خرسندی از اینکه ۱۲ ایست کار با امکانات مناسب در مشهد طراحی و اجرایی شده و امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، اظهار کرد: در این ایست کار‌ها ثبت نام از کارگران انجام و نوبت دهی می‌شود تا شهروندان نیز با خیالی آسوده کارگران شناسنامه دار را به کارگیری کنند.

او افزود: اپلیکیشن کارگران ساختمانی با همکاری سازمان فاوای شهرداری طراحی شده و امروز رونمایی می‌شود تا شهروندان بدون حضور در ایست کار‌ها درخواست خود را برای استفاده از کارگران و استاد کاران اعلام و از این طریق نیروی کاری مورد نیاز خود را تامین کنند.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیقی برای انجام این کار شکل گرفته، اما بی‌شک در روز‌های آغازین ایراد‌ها و ابهاماتی وجود دارد که تلفن ۳۱۷۵ آماده پاسخگویی است.

یعقوبی با بیان اینکه این اقدام به عنوان کلان پروژه اجتماعی و یک الگوی خوب در مشهد پیاده سازی شده است، تاکید کرد: انتظار از نهاد‌های متولی این است که با فعال شدن ایست کار‌ها سایر نهاد‌ها خدمات خود را در این ایستگاه‌ها به کارگران واقعی از جمله خدمات بیمه‌ای، آموزشی رایگان ارائه کنند.

انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارگران ساختمانی شهرداری مشهد پروژه های عمرانی معاون خدمات شهری شهردار مشهد کارگران ساختمانی برای انجام جایگاه ها ایست کار کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۲۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری ، دکتر صادقی ثانی در تشریح اظهار داشت: واحد آموزشی درمانی پژوهشی "توانبخشی کف لگن" به همت اعضای گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی استان در هفته سلامت به بهره برداری رسید.

وی تامین زیرساخت های آموزشی و توانمندی دانشجویان رشته فیزیوتراپی و تامین زیرساخت های توسعه ی رشته ای را از اهداف راه اندازی این واحد در بخش آموزشی عنوان کرد.

دکتر صادفی همچنین ایجاد بستری مناسب و جدید برای تحقیقات مشکلات و معضلات حاضر و رو به رشد مربوط به ناحیه لگن و کمربند لگنی مانند دردهای این ناحیه، نازایی، بی اختیاری های دفع، احتباس و عدم دفع، اختلالات جنسی و کمردردها و ... را از اهداف حوزه پژوهشی این واحد برشمرد.

دکتر صادقی اضافه کرد: با افتتاح این واحد خدمات درمانی در جهت کمک به بیماران مبتلا به کمردرد، دردهای لگنی، بی اختیاری های ادراری و مدفوعی، افتادگی های مثانه، مشکلات رحمی، یبوست، احتباس ادراری، شب ادراری ها، جراحی های ناحیه لگن، نازایی ها و ... افزایش می یابد.

وی ادامه داد: همچنین با راه اندازی این واحد زمینه ارتباطات بین رشته ای مانند مامایی، زنان، گوارش، داخلی، فیزیوتراپی، اورولوژی را در زمینه های آموزشی درمانی-پژوهشی فراهم و از ارجاع بیماران مربوطه به استان های دیگر جلوگیری می شود.

دکتر صادقی با اشاره به گروه هدف دریافت کننده خدمت این واحد تخصصی گفت: بیماران مبتلا به بی اختیاری ادرار، بی اختیاری مدفوع، یبوست، دردهای ناحیه کمربندلگنی، مبتلایان به اختلالات جنسی و مشکلات ناباروری می توانند از خدمات این واحد بهره مند شوند.

به گفته وی؛ همه خمات این واحد زیر نظر اعضای هیئت علمی گروه فیزیوتراپی ارائه می شود.

مدیرگروه فیریوتراپی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، مشاوره عمومی و رایگان مراجعین اسکلتی عضلانی و غربالگری، توصیه های ارگونومیکی پیشگیراننده و درمانی و مشاوره های خدمات توانبخشی قلبی ریوی، مشکلات کف لگن، بیماری های مغز و اعصاب ، بیماری های روماتیسمی، دیابت و ... بصورت رایگان به مراجعه کنندگان مرکز فیزیوتراپی کلینیک امام علی (ع) شهرکرد ارائه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900033

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بهره برداری از واحد تخصصی فیزیوتراپی کف لگن در شهرکرد
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • کددار شدن درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد