Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، مهدی کشمیری در نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور که امروز (شنبه) با حضور دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، گفت: از مسئولان دانشگاه‌ها انتظار داریم که علاوه بر آنکه نهایت حمایت خود را درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به کار ببندند، در بحث همکاری با پارک‌های علم و فناوری و استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها و آماده‌سازی آنها، تعاملات و تلاش‌های مؤثری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم افزود: یکی از فعالیت‌هایی که در سال‌های اخیر با پیگیری دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری انجام شده، تعاملات با دانشگاه‌ها است که دارای دو سر فصل است؛ ارتباط از طریق پارک‌های علم و فناوری با دانشگاه‌ها و پردیس‌های علم و فناوری و حضور در بحث‌های محتوایی است که در هفته پژوهش طی دو برنامه یارانه تجاری‌سازی و گرنت فناوری انجام گرفت.

وی در خصوص گرنت فناوری اظهار داشت: مخاطب این برنامه اساساً اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی هستند و پارک‌های علم و فناوری نقش حامی و کار اجرایی آن را برعهده دارند.

کشمیری افزود: برنامه «گرنت فناوری» سال گذشته با امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها ارسال شد و به شکل آزمایشی در ۶ استان از شش ماه گذشته آغاز شد و هم‌اکنون در سطح ۲۰ استان انجام شده است و دارای دو سر فصل است؛ یکی بحث گرنت جوانه که حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تصویب شده است و دیگری گرنت شکوفایی که بعد از سال نو فراخوان آن ارسال می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم تصریح کرد: از بین ۱۵۰ گرنت، ۱۲۰ گرنت مورد تصویب قرار گرفته و اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ۱۲۰۰ گرنت هستیم و از کلیه معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها تقاضا داریم که برای اعضای هیئت علمی خود در این خصوص اطلاع‌رسانی کاملی انجام دهند و حامی سازمانی این برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است. حوزه رسیدگی به درخواست‌ها به شکل کلان حوزه ICT است و از اعضای هیئت علمی کلیه علوم به‌خصوص حوزه علوم انسانی درخواست می‌کنیم در این کار مشارکت کنند.

کشمیری همچنین در مورد راه‌اندازی «سامانه صدف» گفت: سامانه صدف یا به عبارتی سامانه داده‌ها و فرآیندهای حوزه فناوری راه‌اندازی شده است و چون بیشتر دانشگاه‌ها دارای مراکز رشد و فناور هستند، بایستی اطلاعات این مراکز در سامانه صدف ثبت شود. این سامانه در سایت وزارت علوم قابل دسترس کلیه دانشگاه‌ها است و از این سامانه برای ارزیابی مراکز رشد استفاده خواهیم کرد و مبنای تمدید مجوزها و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه مبنای شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سوم در این سامانه قرار دارد، افزود: برای آنکه شرکت‌های دانش‌بنیان نوع سوم هم بتوانند از برخی ظرفیت‌های قانونی شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند باید اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت برسانند و انتظار ما از مسئولان دانشگاه‌ها این است که نهایت حمایت خود را درخصوص شرکت‌های دانش‌بنیان به کار ببندند. همچنین این انتظار را داریم که در بحث همکاری با پارک‌های علم و فناوری و استفاده از امکانات و ظرفیت‌ها و آماده‌سازی پارک‌ها روابط و تلاش‌های دو طرفه از سوی دانشگاه و پارک‌های علم و فناوری صورت گیرد.

کد خبر 5168665 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک علم و فناوری دانشگاه ها طرح گرنت وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان سازمان سنجش شورای عالی انقلاب فرهنگی آزمون استخدامی مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه پیام نور بورسیه ها خوابگاه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی پارک های علم و فناوری شرکت های دانش بنیان برنامه ریزی دانشگاه ها وزارت علوم پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسید.

دکترحاج عبدالامیر قرشی رئیس مرکز کربلاء للدراسات والبحوث در عتبه مقدس حسینی در دیدار و گفت وگو با رئیس و معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی به شرحی از فعالیت‌های مجموعه دراسات در زمینه‌های مختلفی همچون حوزه‌های علمی، پژوهشی و نشر کتب و مجلات پرداخت.

دکتر محمدرضا قائمی نیک، معاون پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز در این دیدار گفت: تفاهم صورت گرفته با این مرکز برای نخستین بار برای ارتقاء فعالیت‌های دو محموعه انجام شده است که پس از گفت وگو و تبادل نظر‌های متوالی درباره فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی و علمی دو مجموعه،  امضای تفاهم نامه همکاری صورت گرفت.

 وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: این دانشگاه با ظرفیت‌های مطلوب علمی و پژوهشی در سال‌های فعالیت خود با مراکز بین المللی زیادی همکاری کرده و  این تفاهم نامه در زمینه‌های علمی، پژوهشی، نشر کتب و مقالات در قالب متنی به امضای طرفین رسیده است.

 دکتر قائمی نیک گفت: امضا تفاهم نامه با مرکز للدراسات والبحوث فی العتبة الحسینیة المقدسةنیز از شمار توسعه فعالیت‌های بین المللی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش‌های علمی و پژوهشی است .

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • آغاز بکار دفتر استاندارد و استانداردسازی در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح چهارمین دفتر استاندارد و استاندارد سازی در چهارمحال و بختیاری
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • یازدهمین سمینار آنالیز هارمونیک و کاربردها در سنندج آغاز شد
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود