Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین مازندران  ، ابراهیم قربان‌نژاد با بیان اینکه 10 ماهه امسال 135 هزار و 931 تن محصول کشاورزی با ارزش 87 میلیون و 786 هزار و 167 دلار از گمرکات مازندران صادر شد، گفت: در چند سال اخیر در زمینه صادرات محصول کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است.

 

وی به رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی به ویژه نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: نهاده هایی که در اختیار تولیدکنندگان مرغ و گوشت قرار می‌گیرد به این مدیریت اعلام می شود و رصد و پایش در این زمینه انجام می شود و شهرستان‌ها بازدیدهای میدانی انجام می‌دهند و هرگونه تخلف به بازرسی و تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تا پایان دی ماه سه هزار و 704 مورد پایش میدانی از افرادی که از ارز دولتی استفاده کردند صورت گرفت که 149 مورد احتمال مغایرت وجود دارد و این پرونده ها در بازرسی بررسی می شوند.

 

این مسؤول ادامه داد: در سامانه بازارگاه یک هزار و 320 مورد بررسی انجام شد که 119 مورد مغایرت در کسری بار و عدم تحویل نهاده بوده است و برای تشکیل پرونده به سازمان صمت معرفی شدند.

 

قربان‌نژاد درباره قاچاق کالا و ارزگفت: 10 ماهه امسال یک هزار و 599 مورد گشت محصولات میوه و تره بار، یک هزار و 172 مورد گشت دامپزشکی، سه هزار و 346 مورد گشت سموم و کشف کودهای خارج از شبکه و 221 مورد ایست بازرسی شیلات انجام شد که از بازدیدهای انجام شده 87 مورد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 

وی اظهار کرد: 10 ماهه امسال 8 هزار و 126 مورد گشت در بخش کشاورزی استان انجام شد.

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از قاچاق دام انجام شد، گفت: پلاک کوبی دام ها یکی از اقداماتی بود که با هماهنگی انجام شده با پلیس راهور برای خروج دام از استان مشکلی وجود نخواهد داشت و دام هایی که پلاک‌کوبی نشده به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و از خروج آن جلوگیری خواهد شد.

 

این مسؤول اظهار کرد: به استناد ماه 18 قانون نظام جامع دامپروری کشور در راستای جرای تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از قاچاق دام و ارایه هرگونه سبوس و نهاده و خدماتی که به صورت یارانه ‌ای است باید کد یکتا و پلاک‌کوبی دام داشته باشد.

 

قربان‌نژاد اضافه کرد: 10 ماهه امسال 416 هزار و 350 راس سبک وسنگین در استان پلاک‌کوبی شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محصولات کشاورزی مازندران کشاورزی صادرات ماهه امسال پلاک کوبی مورد گشت انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند

اسفندیار دریکوندی ، ضمن اشاره به تنوع بالای کالا‌های صادراتی استان، گفت: در همین رابطه کشور‌های عراق، پاکستان، آذربایجان، افغانستان، روسیه، امارات، گرجستان، هند، چین و ازبکستان عمده کشور‌های هدف صادراتی استان قم بوده‌است.

مدیرکل گمرکات قم افزود: در این مدت بیش‌از ۳۰ نوع کالا از گمرکات استان به کشور‌های مورد نظر صادر شد که مهمترین آنها شامل محصولاتی همچون کفش و صندل، انواع گرانول و کامپاند، سرب، پلی استر، شماری از محصولات شیمیایی، محصولات غذایی همچون تخم مرغ و برخی از لوازم صنعتی است.

او ادامه داد: در سال‌های اخیر بستر‌های لازم برای صادرات انواع کالا‌های مورد توجه تجار در گمرکات استان قم فراهم شده‌است و ما امیدواریم در سال‌جاری با همراهی فعالان اقتصادی شاهد افزایش هرچه بیشتر میزان صادرات کالا‌های ساخت داخل از گمرکات این استان باشیم.

گفتنی است فروردین‌ماه امسال حدود ۱۲ هزار تُن کالا در قالب ۳۳۵ اظهارنامه به ارزش ۱۰ میلیون و ۲۷۳ هزار دلار از گمرکات این استان صادر شد.

با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

گفتنی‌است سال گذشته نیز ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • تجار قمی در فروردین ماه به ۲۲ کشور صادرات کالا داشتند
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
  • فولادمبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی ایران