Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@13:37:18 GMT

دژباغ کن الگویی برای حفظ میراث باغات تهران است

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۳۵۷۳

دژباغ کن الگویی برای حفظ میراث باغات تهران است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران پروژه هایی مثل دژباغ کن محرک توسعه هستند که ضمن اینکه بخشی از سرانه های فرهنگی، اجتماعی و تفریحی محله را پوشش می دهد،می تواند یک الگو سازی برای حفظ باغات تهران باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد سالاری در جریان مراسم کلنگ زنی پروژه دژباغ کن در منطقه 5 تهران با تاکید بر حفظ باغات گفت: از مهمترین اولویت های مدیریت شهری جدید صیانت از باغ ها،فضای سبزو میراث های طبیعی و دارایی های ارزشمند شهراست و پروژه هایی مثل دژباغ کن محرک توسعه هستند که ضمن اینکه بخشی از سرانه های فرهنگی ،اجتماعی و تفریحی محله را پوشش می دهد،می تواند یک الگو سازی برای اهالی کن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این محدوده در اصل یک ظرفیت عظیمی داشت به عنوان باغات انبوه کن یا باغات انبوه شهر تهران که طی دهه های گذشته به آن بی توجهی شد و بخش عمده ای از آن از بین رفت. 

سالاری با بیان اینکه از مهمترین اولویت های مدیریت شهری جدید صیانت از باغ ها،فضای سبزو میراث های طبیعی و دارایی های ارزشمند شهر است گفت: من و همکارانم در شورای شهر توانستیم با مشارکت دوستان شورایاری و امام جمعه سابق و همه اهالی طرح موضعی 1070 هکتار باغات کن و کشت اجباری در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به تصویب برسانیم. سال ها مطالعه در این خصوص انجام شده بود و بالاخره اهالی کن و قبل از تهران بزرگ اینجا بودند و باید به فکر این اهالی باشیم.

سالاری با تاکید بر اینکه جلسات کارگروه کن به صورت هفتگی برگزار شود گفت: در کنار طرح موضعی، طرح تفصیلی محله کن در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسید. دغدغه هایی در این زمینه از سوی شورایاران و جوانان به درستی مطرح شده بود.در این جلسات بروز و ظهوری از جوانان این محله دیدم که ادبیات گفتمانی آنها شهرسازی و معماری بود و امروز این دوستان از من بهتر این مسائل را درک کردند و رویکردهای مشارکتی همین است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر در شورای شهر و شهرداری برای این محدوده این وقت را می گذاریم صرفا برای اهالی کن نیست بلکه برای کل پایتخت است، گفت: در ادبیات باغات دو نوع باغ داری داریم؛ باغات به هم پیوسته و انبوه و باغات تک باغ؛ کن، سوهانک و فرحزاد تنها باغات به هم پیوسته هستند و صیانت از آن کمک به شهر تهران و مجموعه شهری است.

وی در پایان گفت: امیدواریم این نگاه های کیفی تجلی اش در آینده مشخص شود؛ سازمان نوسازی به عنوان کارفرما کار عملکرد خوبی داشته و امیدوارم حتی زودتر از موعدی که قول دادند افتتاح کنند.این پروژه ها محرک توسعه هستند که ضمن اینکه بخشی از سرانه های فرهنگی ،اجتماعی و تفریحی محله را پوشش می دهد،می تواند یک الگو سازی برای اهالی کن باشد و بگوید می توانید این معماری فاخر را برای ایجاد یک فضای تفرجگاهی ایجاد کنید و صیانت از باغات از لحاظ مادی هم به نفع آنها خواهد بود.

افتتاح دژباغ کن تا پایان مهرماه 1400

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شورای شهر شهر تهران اهالی کن دژباغ کن باغ کن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید

محسن رشید فرخی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن خرما تولید شد که ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزارتن از این میزان به ارزش ۴۰۰ میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

او متوسط تولید سالانه خرما در کشور را یک میلیون و ۳۰۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: پتانسیل تولید یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خرما هم در کشور وجود دارد، اما به دلیل کشاورزی خرده مالکی و سنتی در باغات قدیمی، میزان فعلی تولید هم مطلوب است.

رشید فرخی ادامه داد: با افزایش بهره وری در واحد سطح می توان ارزآوری و درآمد کشاورزان را ارتقا داد، اما به هیچ عنوان به دنبال افزایش سطح زیرکشت باغات نیستیم چراکه با توسعه باغات این احتمال وجود دارد که داستان پسته و خشکیدگی برخی باغات برای نخیلات تکرار شود.

رئیس انجمن ملی خرما با بیان اینکه دومین تولیدکننده خرما در دنیا هستیم، گفت:  بنابر آمار در بحث صادرات رتبه چهارم و پنجم در دنیا را دارا هستیم که براین اساس با اعمال سیاست های حمایتی و سیاست گذاری های مناسب مبنی بر اجتناب از اتخاذ تصمیمات خلق الساعه و مدیریت های جزیره ای ظرف مدت زمان ۵ سال می توان میزان ارزآوری را با افزایش ۲ برابری به ۸۰۰ میلیون دلار رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • برنامه‌های گرامیداشت روز و هفته شیراز اعلام شد
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان