Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- جرائم نژادپرستانه علیه شهروندان آسیایی‌تبار در آمریکا در پی ادعاهای دونالد ترامپ درخصوص «ویروس چینی»، نسبت به سال گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا، پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن» گزارش داد، بر اساس نتایج تحقیقات مرکز مطالعات نفرت‌پراکنی و افراط‌گرایی در کالیفرنیا نشان می‌دهد در شانزده شهر بزرگ آمریکا جرائم مرتبط با تعصبات نژادپرستانه، به‌طور کلی هفت درصد کاهش داشته، اما این جرائم علیه آسیایی‌تبار‌ها 149 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر داده‌های منتشر شده از سوی گروه "توقف نفرت علیه آسیایی آمریکایی‌ها"، در سال 2020 بیش از 2800 مورد گزارش جرائم معتصبانه مرتبط با شیوع ویروس کرونا علیه آسیایی‌تبار‌ها در سرتاسر آمریکا ثبت شده است. در این گزارش تأکید شده است که بسیاری از حوادث مشابه، از نظر پنهان مانده است.
«کاتریک راماکریشنان» بنیان‌گذار و مدیر این گروه می‌گوید، تحقیق درباره استفاده «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از سخنان نژادپرستانه نشان می‌دهد که این الفاظ او تأثیر به‌سزایی بر رفتار مردم بر گروه‌های اقلیتی دارند.
یک تحقیق جداگانه نیز نشان داده است، استفاده مقامات ارشد حزب جمهوری‌خواه از کلمات «ویروس چینی» و «ویروس چین» به‌جای ویروس کرونا، موجب تغییر درک مردم آمریکا نسبت به آسیایی‌تبار‌ها شده است.
«راکر جانسون» استاد دانشگاه برکلی در ایالت کالیفرنیا در این‌باره گفت: «تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی مردم، آمریکایی‌های آسیایی‌تبار را "خارجی‌تر" می‌بینند، احتمال بروز تخاصم و اِعمال خشونت و تبعیض علیه آن‌ها افزایش می‌یابد».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش جرائم نفرت پراکنی آسیایی تبار تبار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ

حسین صفامنش در ویدئویی نسبت به استفاده بدون اجازه از آثارش در سری جدید سریال «نون. خ» به تندی واکنش نشان داده و معتقد است استفاده از آثارش بدون کسب اجازه و قرارداد با این خواننده و مدیربرنامه اش بوده است.

بر اساس خبری که بهمن بابازاده منتشر کرده است، این خواننده، پیش‌تر خواننده تیتراژ این سریال در فصل‌های قبلی بود و در فصل جدید سریال، بدون اجازه از او، آثار جدید این خواننده استفاده و از شبکه یک پخش شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیر برنامه‌های حسین صفامنش صبح امروز شکایت رسمی و قانونی خود درباره این روند غیرقانونی را علیه سعید آقاخانی در مرجع قضایی ثبت کرده است. سازندگان «نون. خ» هنوز واکنشی به اظهارات این خواننده نشان نداده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نقش تغییرات آب و هوایی در گسترش ویروس ها
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • شکایت رسمی علیه سعید آقاخانی و سریال نون خ
  • خط و نشان بازیکن سپاهان علیه پرسپولیس + عکس
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا