Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از باغداران خواست تا با توجه به بارش برف طی دو روز گذشته و کاهش دما و یخبندان طی روزهای آینده به توصیه های لازم برای جلوگیری از خسارت سرما و یخ زدگی درختان توجه کرده و اقدامات لازم را برای این امر انجام دهند.

مسعود الماسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایجاد دود در باغات را  برایپیشگیری از سرما زدگی درختان عنوان کرد و افزود: در شب هایی که احتمال سرما زیاد است با سوزاندن کاه و کلش، فضولات دامی و سرشاخه های هرس شده و ایجاد دود در هوای باز ضمن اینکه ذرات معلق در هوا را افزایش می دهد موجب حفظ دمای باغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پوشاندن درختان با استفاده از پلاستیک سیاه یکی دیگر از راه های جلوگیری از سرمازدگی است، عنوان کرد : پلاستیک سیاه موجب می شود تا در جریان روز شعاع ها نور خورشید و گرم هوا را جذب کرده و در شب درختان را گرم نگه دارد.

الماسی حفاظت درختان از طریق پاشیدن آب روی شکوفه درختان با استفاده از روش آبیاری بارانی و غرقاب کردن زمین باغ در زمان احتمال وقوع یخبندان را از دیگر راه های پیشگیری از سرمازدگی عنوان کرد و گفت: غرقاب کردن باید در سطح باغ بوده و ترجیحا با آب چشمه و قنات قبل از وقوع یخ زدگی انجام شود.

وی ادامه داد : برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان تنه نهال ها باید با کاه و کلش، فوم و یا گونی بسته شود ضمن اینکه برای نهال های جوان "یک تا سه ساله" در شب های یخبندان باید از پوشش پلاستیکی برای تاج درخت استفاده شود.

استان گیلان دارای ۳۱۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی است، ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند، برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند.

استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری است. برنج، چای، زیتون و بادام زمینی از عمده محصولات کشاورزی گیلان است.

برچسب ها: باغدار ، باغ ، سرما لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NWz

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: باغدار باغ سرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم

روستای تانی محله در شهرستان شفت در استان گیلان واقع شده است. با قدم زدن در طبیعت این روستا شاهد درختان سر به فلک کشیده‌ای هستیم که سایه بانی برای گردشگران شدند و تا مسافت‌ها این درختان سر به فلک کشیده به چشم می‌خورد. از سوی دیگر صدای اردک‌ها و بلبل‌هایی که زیبایی این منظره را دوچندان می‌کند.

شهروندخبرنگار ما فیلمی از طبیعت بهاری این روستا به نمایش گذاشت که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: ابراهیم گنجی - گیلان

بیشتر بخوانید:

نمایی از دریاچه طبیعی کیو در خرم آباد + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • نابودی طبیعت اهالی روستای چنار رودخان را رنجیده خاطر کرد + فیلم و تصاویر
  • قابی زیبا از طبیعت روستای تانی محله + فیلم
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • یخبندان و سرما در راه خراسان جنوبی/ صدور هشدار سطح زرد
  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند