Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@03:42:34 GMT

انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۳۹۲۳

انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق

به گزارش اقتصادآنلاین ، مصطفی رجبی مشهدی گفت: این اوراق قرار است فردا یکشنبه ۲۴ اسفندماه جاری، توسط شرکت برق منطقه‌ای گیلان به نیابت از همه شرکت‌های برق منطقه‌ای منتشر شود.

به گفته وی، این اوراق بر اساس مجوز شورای اقتصاد و با استناد به موضوع بند ط تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مجوز شورای اقتصاد، منابع حاصل از فروش این اوراق صرف اجرای طرح‌های انتقال نیروی برق در سراسر کشور می‌شود.

رجبی مشهدی با اشاره به دو ساله بودن سررسید این اوراق، اظهار داشت: دارنده اوراق هنگام سررسید می‌تواند، در صورت دارا بودن شرایط تحویل، معادل برق پیش خرید شده را جهت صادرات به کشور ترکیه تحویل بگیرد یا نسبت به تسویه نقدی آن اقدام کند.

بر پایه این گزارش، اوراق سلف موازی استاندارد، ابزار تأمین مالی کوتاه مدتی است که بر مبنای قرارداد سلف (آینده) منتشر می‌شود و بر اساس آن عرضه کننده مقدار معینی از دارایی پایه را مطابق مشخصات قرارداد سلف استاندارد در ازای بهای نقد به فروش می‌رساند تا در دوره تحویل به خریدار تسلیم کند. دارنده اوراق می‌تواند معادل دارایی پایه خریداری شده را طی قرارداد سلف موازی استاندارد به فروش رساند، یا در سررسید با شرایط از پیش تعیین شده تسویه نقدی کند و یا در دوره تحویل اقدام به دریافت فیزیکی دارایی کند.

پربیننده ترین کمک عربستان برای بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی استفاده از برق خانگی برای استخراج رمز ارز مجاز نیست قیمت نفت اندکی کاهش یافت/ خوش‌بینی به بهبود تقاضا مانع افت بیشتر بازار شد افزایش قیمت نفت سنگین ایران واردات نفت چین از ایران به ۸۵۶هزار بشکه در روز می‌رسد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: برق برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۳۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۶۷۱ واحد افت به ۷۵۶ هزار و ۸۳۷ واحد و شاخص قیمت با ۳۷۶ واحد کاهش به ۴۲۳ هزار و ۶۳۲ واحد رسید.

معامله گران در بورس تهران حدود ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۳۳۹ هزار معامله دادوستد کردند که ارزش آن به نزدیک ۴۰ هزار میلیارد ریال رسید.

نماد‌های فملی، فولاد، کچاد و کگل بیشترین نقش را در افت شاخص بورس داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز بدون تغییر، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحد ایستاد.

معامله گران در فرابورس بیش از ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون سهم و اوراق مالی با انجام ۱۸۳ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های تجلی، سپیدار، توریل و مارون بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • انتشار اوراق گواهی سپرده خاص بانک رفاه کارگران تمدید شد
  • نابسامانی در ثبت نام اینترنتی تایر و کمبود تایر سواری رینگ ۱۳ و ۱۴
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳