Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:38:27 GMT

نامگذاری هدفمند معابر شیراز در شورای پنجم

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۴۱۲۱

نامگذاری هدفمند معابر شیراز در شورای پنجم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بر اساس تصمیم شورای پنجم و شهرداری شیراز، به تازگی پارکی به نام بانو خورشیدکلاه نامگذاری شده است که بسیاری از مخاطبان دلایل نامگذاری این پارک به نام نوه قوام‌السلطنه با آن پیشینه خاص را جویا شدند که در این میان، پاسخگویی و توجیه منتقدان به این نامگذاری توسط رئیس کمیسیون نامگذاری معابر و سخنگوی شورای شهر شیراز قابل تامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید نظری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، دو مورد را ارائه کرد که نه تنها هیچ تناسبی با یکدیگر ندارند بلکه تناقض جدیدی را نیز در ذهن مخاطبان ایجاد می‌نمایند.

وی در نگاه اول ضمن اشاره به خدمات بانو خورشیدکلاه قوامی و تلاش ایشان در بازگرداندن بخشی از اموال غیرمشروع قوام به بیت‌المال اظهار داشت: کار بزرگ این بانو قابل تقدیر است و این نامگذاری به منظور ارج نهادن به خدمات وی به عنوان یک واقف است.

در ادامه گفتگو، رویه صحبت عوض شد و عضو شورای شهر شیراز، ضمن انتقاد از اعتراض منتقدان افزود: این نامگذاری از این جهت است که اولین نقطه‌ای که خورشید در شیراز نمایان می‌شود را نشان دهیم و مهمتر اینکه منظور ما صرفا این خانم که صبغه و سابقه خانوادگی خوبی نداشته، نبوده است. ما ننوشته‌‌ایم خورشید کلاه قوامی، باید نوع نگاه تغییر کند چرا که این نامگذاری، برگرفته از شعر حافظ است.

با اینکه پارک به نام بانو خورشیدکلاه تابلو خورده است و با این نگاه که شاید ما بانو را قبل از واژه خورشیدکلاه، در شعر حافظ ندیده‌ایم؛ به سراغ شعر حافظ رفتیم.

بگشا بند قبا ای مه خورشیدکلاه
تا چو زلفت سرِ سودازده در پا فکنم

حال نکته اینجا است که میان تمام نامگذاری‌هایی که طی چند سال اخیر صورت گرفته و کشمکش‌هایی که بر سر نامگذاری معابر به نام شجریان یا خیابان وکلا و شهیدفخری زاده یا شهدای مناطق مختلف یا گل و گیاه و... وجود داشته‌است، همواره منتقدان با برچسب مغرض یا متعصب، مورد نقد اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز قرار گرفته‌اند.

آنچه در این تصمیم‌گیری‌ها به وضوح قابل مشاهده است این است که در تمام این نامگذاری‌ها، عنوان اصلی شهر شیراز یعنی سومین حرم اهل بیت(ع)، به فراموشی سپرده شده و در حاشیه‌ای دور از مصوبات شورای شهر و اقدامات مختلف شهرداری شیراز قرار دارد.

مهم‌ترین بخش مطلب منتقدان این موضوع، سیاست خاص شورای شهر شیراز در ایجاد حواشی این چنینی و فرار از پاسخ به مطالبات و ابهاماتی است که از جنبه‌های مختلف متوجه آنان است؛ چرا که در کنار بسیاری از این نامگذاری‌ها که به صورت هدفمند و به نام افراد خاص صورت گرفته است، حاشیه‌هایی ایجاد می‌شود که نوعی سیاست ایجاد مسأله فرعی و دور شدن از اصل را دنبال می‌کند.

بی‌توجهی به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع)، پرداختن به نامگذاری به‌ نام افراد و اشخاص خاص و یا زاویه‌دار با نظام، توجیه‌های غیر‌اصولی و غیرقابل قبول اعضای شورا، عدم توجه به نظرات و خواست عموم مردم ولایت‌مدار شیراز و سلیقه‌ای عمل کردن و فراموش کردن اصل مشورت با نخبگان حوزه‌های مختلف، در تصمیم‌گیری‌ها، از جمله اشکالات وارد بر عملکرد شورای شهر شیراز در این زمینه است.

با مرور بسیاری از نامگذاری‌ها، بخش وسیعی از دلایل، توجیهات و شواهد، به اندازه این مورد اخیر ضد و نقیض است و منتقدان به این تصمیمات نیز همچنان مانده‌اند که در این فضای ترکیبی کاملا دوگانه، متناقض و متفاوت با رویکردهای کلی نظام اسلامی و سیاست خاص و جبهه‌گرایی صرف حاکم بر شورای شهر که عموما مزین به فرافکنی است، دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را!

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: نامگذاری شورای شهر شیراز شورای شهر شیراز نامگذاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۴۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود

ایسنا/فارس عضو شورای اسلامی شهر شیراز از احداث زورخانه بزرگ مرکزی در این کلان‌شهر خبر داد.

مصطفی کیانی رحیمی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های ورزشی باغ جنت شیراز و سایر ظرفیت‌های ورزشی شهرداری منطقه ۴ شیراز گفت: در این بازدید از طرح‌های ورزشی در دست اجرا از جمله زمین فوتبال و والیبال ساحلی به همراه سایر فضاهای ورزشی همانند ورزش‌های توپی، راکتی و پیست دوچرخه سواری و اسکیت، مسیر پیاده‌روی و همچنین ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی باغ پارک بزرگ جنت بازدید شد.

وی بیان کرد: این پارک به عنوان یک ظرفیت زیست کیفی منطقه چهار شهرداری باید حفظ و صیانت شود و توسعه‌های متناسب با کارکرد آن صورت گیرد.

 عضو شورای شهر شیراز افزود: در شورای ششم اسلامی مصوبه‌های خوبی را در توسعه ورزش و سلامت عمومی داشتیم که از جمله آن در منطقه ۴ می‌توان به احداث ۲ زورخانه در محدوده منطقه یکی در پارک نوید محمدی و دیگری در پارک باغ جنت با عنوان زورخانه مرکزی شیراز اشاره کرد.

کیانی رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر اعتبار لازم برای ساخت این زورخانه‌ها از جمله زورخانه مرکزی پیش‌بینی و به تصویب شورا رسیده است که امیدواریم با درایت مدیران در شهرداری منطقه و به صورت کلان در تمام حوزه‌های شهرداری بتوانیم پیمانکار را مشخص و این طرح تا پایان دوره شورای شهر به پایان برسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز نیز با اشاره به بازدید رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از پارک باغ بزرگ جنت اظهار کرد: این بازدید در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی این باغ پارک صورت گرفت و امیدوارم در آینده به یک پارک بزرگ با امکانات مجهز ورزشی تبدیل شود.

حسام‌الدین اسدزاده افزود: این باغ پارک، با زیرساخت خوب ورزشی خواستگاه بسیاری از جوانان و ساکنان شیراز است که شهرداری در آن عملیات احداث و توسعه زمین‌های ورزشی از جمله زمین فوتسال و والیبال را در برنامه قرار داده است که با برنامه‌ریزی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

 شهردار منطقه ۴ شیراز اظهار کرد: نگاه ما به ورزش با اولویت ورزش همگانی است و با این مهم می‌توانیم در سلامت شهروندان سهیم باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • امدادرسانی به سه بانو حادثه غرق شدگی در اصفهان و فلاورجان
  • مصائب شیراز پس از باران (+ عکس)
  • مصائب شیراز پس از باران / تصاویر
  • مصائب شیراز پس از باران