Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از رزمایش مشترک نیروی دریایی ایالات متحده با یونان در دریای مدیترانه خبر دادند.

به نوشته وبگاه نیوی «ریاکاگنیشن» این رزمایش در 11 مارس (پنجشنبه 21 اسفند) با مشارکت ناو گروه آمریکایی «یو اس اس آیزنهاور» در دریای مدیترانه برگزار شد. در این رزمایش رزمناوهای مجهز به موشک‌های  هدایت شوند کلاس «آرلی بورک» و شناورهای دیگر ارتش آمریکا به همراه ناوگانی از بالگردهای این کشور همراه با چند فروند ناو یونانی مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این، دو فروند زیردریایی یونان در این رزمایش تمرین جنگ ضد زیردریایی را به اجرا گذاشتند.

جنگنده‌های نیروی هوایی یونان نیز در این رزمایش با جنگنده‌های حاضر در ناو هواپیمابر آمریکا چندین سورتی پرواز انجام خواهند داد. نیروهای مسلح یونان هدف از برگزاری این رزمایش را افزایش توان رزمی و آمادگی نظامی برای همکاری با ناتو  و تهدیدهای محتمل اعلام کرده است.

یونان به عنوان بخشی از برنامه تقویت نیروهای مسلح در بحبوحه تنش با ترکیه، از افزایش مدت خدمت سربازی در ارتش خبر داده است. یونان خدمت وظیفه در ارتش را از 9 ماه به 12 ماه افزایش داد. دوره خدمت 9 ماهه در ارتش برای داوطلبان خدمت در نیروهای ویژه یا مناطق مرزی کماکان پابرجاست.

یونان سال گذشته یک برنامه بزرگ نوین سازی نظامی را آغاز کرد که شامل به‌روزرسانی ناوگان قدیمی جنگنده ‌های «اف-16» خود و همچنین خرید هواپیماهای نسل جدید «رافال» ساخت فرانسه  را آغاز کرد.

یونان و ترکیه دو کشور همسایه در مورد مرزهای دریایی و منابع انرژی در دریای اژه و شرق مدیترانه باهم اختلاف دارند و این مسئله موجب باعث تحرکات شدید نیروی دریایی در منطقه شده است.

سخنگوی وزارت دفاع ترکیه اخیرا در نشست خبری گفت که یونان شناورها و قایق‌های جنگی را به جزایر غیرنظامی در شرق دریای اژه و جزیره «میس» در چند کیلومتری ترکیه اعزام کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: یونان آمریکا رزمایش دریای مدیترانه ناو آیزنهاور آمریکا رزمایش آمریکا یونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد.

امیردریادار شهرام ایرانی گفت: در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش های علمی کشور را داریم، دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدر‌ها؛ از جکی چان بدلکار تا ارتش یک نفره شوارتزنگر
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب