Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان غربی در بعد معدن سرشار از منابع خدادادی است اما فعالیت خاصی برای بهره برداری و استفاده مناسب از این منابع انجام نمی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، محمدمهدی شهریاری در جلسه شورای معادن با ابراز تاسف از اینکه برخی افراد به بهانه سرمایه‌گذاری و بدون اخذ مجوز اهلیت سنجی، سرمایه‌های معدنی استان را به تملک درآورده اند اظهار داشت: سرمایه گذاران فاقد اهلیت در معادن استان خلع ید می شوند تا بستر برای افراد دارای اهلیت لازم پای کار بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر توجه بیشتر متولیان امر به جلسات واگذاری معادن افزود: شکوفایی بخش معدن با تسامح و تعارف میسر نمی‌شود و در صیانت از بیت المال نباید کوتاه بیاییم.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: با وجود نقش حوزه معدن در تولید و اشتغالزایی، متاسفانه این بخش در استان چندان رشد نکرده است که باید هرچه سریع تر سرمایه گذاران فاقد اهلیت خلع ید شوند و کمیته های اهلیت سنجی در واگذاری معادن دقت بیشتری به خرج دهند.

وی گفت: استان آذربایجان غربی در بعد معدن سرشار از منابع خدادادی است اما فعالیت خاصی برای بهره برداری و استفاده مناسب از این منابع انجام نمی شود.

آخرین جزئیات ریزش معدن زغالسنگ کوهبنان/ انتقال پیکر معدن‌کار جان‌باخته به بیرونکرمان| ریزش معدن زغالسنگ در کوهبنان باعث کشته شدن 1 کارگر شدتشکیل کمیته حقیقت یاب بررسی تخریب منابع طبیعی توسط معدن مس سونگون

شهریاری تاکید کرد: باید تحرک بیشتر در استفاده از ظرفیت های مهم معدن استان شده چون امروز برخی افراد با نیت های مختلف مجوزهای طولانی مدت گرفته اما در این زمینه کاری نکرده اند که لازم است خلع ید شده و کار به اهل خود واگذار شود تا بیش از این منابع ملی از بین نرود.

وی اهلیت سرمایه‌گذاران در حوزه معدن را شرط لازم برای اعطای مجوز عنوان کرد و گفت: این اهلیت باید توسط مراجع ذیصلاح شامل توانمندی مالی، توجیه فنی، اقتصادی و پیوست اجتماعی تایید شود.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: باید دنبال افرادی باشیم که علاوه بر تخصص فنی بنیه مالی نیز داشته باشند تا بتوانند اشتغال و سودآوری لازم را برای تحرک بخشی به توسعه استان فراهم کنند.

انتهای پیام/7548/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، با بیان اینکه در سطح استان هزارو ۴۰۰ کانون فعالیت می کنند، گفت: از این تعداد ۱۵ کانون به صورت تخصصی در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت می کنند.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری شهدای قره باغ و حضرت فاطمه الزهرا (س) در ارومیه، حضرت فاطمه (س)، شهدای رهال و ائمه اطهار (ع) در شهرستان خوی، ثقلین، زینب کبری(س)، آل عبا، ذوالفقار، شیخ طوسی در شهرستان میاندوآب، شهدای اغول بیگ در شهرستان تکاب و کانون فرهنگی و هنری مکتب صادق در شهرستان نقده از جمله کانون های فعال در این حوزه هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی برگزاری کارگاه های مختلف با عنوان «می خواهم زنده بمانم»، «جامعه جوان‌تر، زندگی بهتر» «آسیب طلاق امروز، ناشی از ازدواج غلط دیروز»، برگزاری کلاس های مشاوره در راستای فرزند آوری و تبیین مسائل مختلف را از جمله فعالیت های کانون ها عنوان کرد.

رضایی ادامه داد: امام جماعت، هیات امنا، کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های بسیج چهار رکن اساسی مساجد طراز است که باید در حوزه جوانی جمعیت به صورت جهادی فعالیت کنند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از ابزارهای پای کار آمدن مردم در جوانی جمعیت است و کانون‌های مساجد ابعاد فرهنگی کاهش جمعیت را تبیین کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی افزود: مسئله کاهش جمعیت و پیر بودن هرم سنی افراد جامعه، کاهش نرخ باروری، افزایش طلاق از جمله مسائلی است که سلامت جامعه را به شدت تهدید می‌کنند بنابراین کانون‌های مساجد باید برای رفع این مسائل تلاش مضاعف داشته باشند.

رضایی از مشارکت کانون‌های مساجد استان در رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت یاد کرد و تصریح کرد: این طرح از سوی ستاد ملی جمعیت برگزار می‌شود که ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان دبیر اجرایی این رویداد معرفی شده است.

دیگر خبرها

  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • بهره‌برداری از معدن آلبلاغ برکات زیادی برای مردم دارد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • وابستگی اقتصاد به بانک‌ها چالش‌آفرین است
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد