Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@14:39:39 GMT

شناسایی ۲۴ مورد مثبت کرونای جهش یافته در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۵۳۵۳

شناسایی ۲۴ مورد مثبت کرونای جهش یافته در استان قزوین

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در خصوص سویه انگلیسی کرونا اعلام کرد: تا پیش از این ۱۶ مورد قطعی کرونای انگلیسی در استان داشتیم؛ پس از آن ۲۸ تست کرونای انگلیسی در سگزآباد نیز ارسال شد و از این تعداد تست کرونای جهش یافته ۲۴ نفر مثبت اعلام شد.

پیمان نامدار در آخرین جلسه ستاد کرونای استان قزوین در سال ۹۹ که عصر شنبه ۲۳ اسفند در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین طی ۲ ماه گذشته در وضعیت با ثباتی قرار داشته است، هرچه اقدامات اصولی‌تر باشد شاهد پیک‌های کوچک نیز نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گیلان تا چند هفته گذشته نارنجی بود اما در حال حاضر وضعیت این استان مطلوب است.

وی تشریح کرد: روز چهارشنبه تست مثبت کرونای جهش‌یافته یک نفر در بخش ضیاءآباد و ۲ نفر در بوئین‌زهرا مثبت شد. در خصوص سویه انگلیسی کرونا باید بگوییم که ۱۶ مورد قطعی کرونای انگلیسی داشتیم که از این تعداد ۲ مورد در آراسنج، یک مورد در حیدریه و ۲ مورد در سگزآباد بود که ۲۸ تست کرونای انگلیسی در سگزآباد ارسال شد و از این تعداد نیز تست کرونای جهش یافته ۲۴ نفر مثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اعلام اینکه تا به امروز ۲ هم‌استانی با کرونای جهش یافته در آبیک و آراسنج فوت کردند، افزود: ویروس در کل کشور در حال چرخش است و در استان قزوین در سگزآباد و ضیاءآباد نیز دیده شده است. بر روی سگزآباد تمرکز خواهیم کرد چون موارد مثبت قطعی کرونای جهش یافته انگلیسی در آن بالاست اما در شهر قزوین فعلاً مورد مثبت کرونای جهش یافته مشاهده نشده است.

وی عنوان کرد: از چهارشنبه با همکاری مردم، اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در مناطقی که کرونای جهش‌یافته در آن مشاهده شده آغاز شده است و با حضور ۲ کارشناس مستقر در محل از ۱۷۰ نفر نمونه گرفته شد، هر جایی که گمان می‌کردیم اشخاص مبتلا در آن تردد داشته باشند را مورد غربال قرار دادیم. در حیدریه به تعداد موارد مثبت زیاد پی نبردیم و تنها یک مورد قطعی تست مثبت کرونای جهش یافته پیدا شد.

نامدار با تأکید بر اینکه شیوع کرونای انگلیسی در شهر آبیک و اقدامات انجام شده در آن تمرین مدیریت بحران برای اعضای ستاد استانی کرونا بود، توضیح داد: هشدار از طریق آژیر در سطح شهرهای آلوده به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی انجام شده و علاوه بر آن اجرای محدودیت تردد و ممنوعیت ورود با پلاک غیربومی، تعطیلی مساجد و آرامستان‌ها و انجام تست pcr گسترده در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین در این شهرها توزیع اقلام برنج و روغن توسط سازمان صمت به تعویق افتاده و مراسمات عزا و عروسی نیز تعطیل شده‌ است.

وی اضافه کرد: احتمال می‌رود فردا یکی از شهرستان‌های قزوین نارنجی شود و نقاط پرخطر کشور از ۳۲ نقطه به ۷۲ نقطه تغییر کند. در حال حاضر ۲۰۷ نفر در سطح بیمارستان‌های استان قزوین بستری شده‌اند که ۲۳ بیمار جدید بوده است و طی ۲۴ ساعت گذشته یک فوت مثبت قطعی کرونا نیز به ثبت رسیده است؛ تا به امروز ۱۳۳۳ فوت مثبت قطعی کرونا ثبت و  ۱۸ هزار و ۳۸۸ نفر نیز به‌دلیل ابتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین خاطرنشان کرد: در هفته گذشته به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ بیمار به ونتیلاتور متصل بوده‌اند و طی سه ماه گذشته بیمار منتظر تخت آی‌سی‌یو نداشته‌ایم که در حال حاضر پنج بیمار در انتظار تخت آی‌سی‌یو هستند. همچنین در هفته گذشته ۱۱ نفر از هم‌استانی‌ها به‌دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۰ مادر باردار در استان قزوین فوت کرده‌اند که پنج نفر از آنان به کرونا مبتلا بودند و هیچ اطلاعاتی از بیماران در بخش دولتی موجود نبود چون به مراکز درمانی و بهداشتی دولتی مراجعه نکرده بودند بنابراین در تلاش هستیم اطلاعات بیماران کووید ۱۹ که در بخش خصوصی تحت درمان هستند را در سیستم دولتی ثبت کنیم برای این منظور علاوه بر مراکز درمانی و مطب‌ها تنها راه ارتباطی ما با مردم سامانه ۴۰۳۰ است که گاهی مشاهده می‌شود مردم پاسخ تلفن‌ ۴۰۳۰ را نمی‌دهند.

نامدار عنوان کرد: در حال حاضر بیشترین میزان افرادی که درگیر کرونا می‌شوند ۲۰ تا ۴۹ سال سن دارند که قشر پویا و فعال جامعه هستند تا پیش از این بانوان بیشتر درگیر کرونا می‌شدند ولی میزان درگیری کرونا در آقایان رو به افزایش است.

وی اعلام کرد: ۷۸ درصد فوتی‌های کرونا بالای ۶۰ سال سن دارند و همچنین ۵۷.۵ درصد فوت شدگان ناشی از کرونا را آقایان و ۴۲.۵ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که هفت درصد به فوت‌شدگان آقا افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اضافه کرد: ۳۲ درصد مبتلایان به کرونا را خانم‌های خانه‌دار، ۹.۷ درصد مبتلایان را بازنشستگان و ۹.۳ درصد را کارمندان و کارگران تشکیل می‌دهند که آمار ابتلا در بین کارمندان و کارگران کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در خصوص عوامل خطر باید بگویم که ۶۲ درصد مبتلایان به واسطه تماس با موارد مثبت، ۱۹ درصد به‌‎دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای، ۱۷ درصد به دلیل حضور در بازار و مراکز شلوغ، ۱۷ درصد به‌دلیل حضور در مهمانی‌ها و ۶.۷ دهم درصد به‌دلیل عدم استفاده از ماسک به کرونا مبتلا شده‌اند که این آمار جای تأمل دارد.

نامدار با بیان اینکه در خصوص واکسن کرونا جلسه‌ای با این محور به صورت هفتگی تشکیل خواهد شد تا گروه هدف و خطر، تحت واکسیناسیون قرار گیرند، ادامه داد: توزیع واکسن بر مبنا و معیارهای مشخص انجام خواهد شد و برنامه دانشگاه این است که در خصوص واکسیناسیون‌های انجام شده به‌صورت روزانه اطلاع‌رسانی داشته باشد.

وی گفت: فاز نخست واکسیناسیون کرونا زمستان ۹۹ به پایان می‌رسد و برآورد شده است که در پایان فاز اول ۶۰۰ هزار نفر از گروه‌های پرخطر سالمندان و کادر بهداشت و درمان واکسن کرونا را دریافت کنند. اگر واکسیناسیون در سراسر جهان انجام شود دیگر شاهد جهش کرونا نخواهیم بود و نیاز به واکسن جدید نیز نخواهیم داشت در غیراین‌صورت موتاسیون‌های جدید را شاهد خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اعلام اینکه واکسن‌های استان سینوفارم، هندی و اسپوتنیک است، عنوان کرد: ۱۶۰۰ دُز واکسن وارد استان که ۱۳۲۰ دُز آن تزریق شده است؛ هر چقدر واکسن به دست ما برسد تزریق خواهیم کرد و علاوه بر ۶ مرکز موجود می‌توانیم از مراکز غربالگری، مراکز جامع خدمات سلامت و مراکز بهداشت استفاده کرده و تعداد مراکز تزریق واکسن را به ۲۰۰ مرکز برسانیم.

نامدار یادآور شد: در شهرداری آمار ارائه شده برای دریافت واکسن بالاست و باید افرادی که به طور مستقیم در حمل‌ونقل و تغسیل متوفیان نقش دارند واکسن را دریافت کنند همچنین مقرر شده است بهزیستی آمار سالمندان واجد شرایط دریافت کرونا را به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا واکسن کرونا کرونای انگلیسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مثبت کرونای جهش یافته کرونای انگلیسی حال حاضر قطعی کرونا تست کرونای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی مثبت تراکتور در مصاف با استقلال؛ شناخت مطهری از آبی‌ها

پیشکسوت باشگاه استقلال بر این اعتقاد است که شناخت حمید مطهری سرمربی تراکتور از آبی‌پوشان در دیدار فردا به سرخپوشان تبریزی کمک خواهد کرد. - اخبار ورزشی -

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تقابل استقلال با تراکتور در تبریز گفت: این یکی از بازی‌هایی است که می‌تواند نقش مهمی در قهرمانی استقلال در این فصل داشته باشد و البته نتیجه بازی پرسپولیس - سپاهان هم مهم است. بازی‌های تراکتور و استقلال معمولاً از لحاظ فنی بازی‌های خوبی بوده و این بار بحث امتیاز گرفتن برای استقلال بسیار مهم است.

طی شدن 80 درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور

 

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در ادامه یادآور شد: شرایط تراکتور هم بعد از آمدن حمید مطهری متفاوت شده است. البته این مربی برای پیاده کردن تفکراتش نیاز به زمان دارد، ولی مسئله مثبت برای تراکتور این است که مطهری به خوبی استقلال را می‌شناسد. حالا باید دید در زمین مسابقه چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

وی در مورد اینکه شانس کدام تیم برای برد بیشتر است، تأکید کرد: هر دو تیم شانس برد دارند، ولی اگر بازی در تهران برگزار می‌شد قطعاً شانس استقلال را بیشتر می‌دانستم. بازی در زمین تراکتور و برابر هواداران این تیم سخت است، ولی استقلال شرایط روحی خوبی دارد. از طرفی سرنوشت قهرمانی استقلال هم دست خودش است و اعضای تیم می‌دانند که از بازی‌های باقیمانده از جمله بازی مقابل تراکتور چه می‌خواهند.

فریبا راجع به اینکه تراکتور در دو فصل اخیر در اکثر بازی‌های بزرگ، نتایج خوبی برابر رقیبان مستقیمش نگرفته است، تصریح کرد: به هر حال این آمار دروغ نیست و تراکتوری‌ها باید خودشان کالبدشکافی کنند که چرا در بازی‌های بزرگ نتایح خوبی نگرفته‌اند. شاید آنها از لحاظ روحی آماده چنین بازی‌هایی نیستند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد اینکه شانس قهرمانی این تیم بیشتر است یا پرسپولیس، اظهار داشت: استقلال یک امتیاز بیشتر دارد و با همین دست فرمان جلو برود، قهرمان خواهد شد. اگر استقلال نتیجه بگیرد نتایج دیگر تیم‌ها مهم نیست، در شرایط فعلی شانس قهرمانی استقلال بیشتر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ویژگی مثبت تراکتور در مصاف با استقلال؛ شناخت مطهری از آبی‌ها
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین