Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@16:17:17 GMT

گسترش کرونا با دورهمی ها و سفرهای نوروزی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۵۹۹۴

گسترش کرونا با دورهمی ها و سفرهای نوروزی

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه دورهمی ها و سفرها در ایام نوروز زمینه گسترش بیماری کووید-19 را افزایش می دهد از مردم خواست برای کنترل و غلبه بر ویروس کرونا، همچنان با مدافعان و خادمان حوزه سلامت همکاری موثر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر علی اصغر انجیدنی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نیز بر اجتناب از هر گونه سفر در ایام نوروز تاکید فرمودند تصریح کرد: ویروس جهش یافته با قدرت سرایت و ابتلای بسیار بالاتر در جامعه در حال گسترش و تعداد بیماران در حال افزایش است و برگزاری هر گونه دور همی و سفر موجب افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید-19 می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: در یک سال گذشته سه دوره افزایشی بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه ایجاد شد و برای جلوگیری از ورود به موج چهارم باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه به بالای 90 درصد برسد.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با توجه به اینکه طرقبه و شاندیز نزدیکترین قطب گردشگری به مشهد است از مردم انتظار داریم جایی که احساس میکنند تجمع زیاد و خطر ابتلا و واگیری بالاست از حضور در این اماکن اجتناب کنند.  

وی اظهار امیدواری کرد: با ادامه همکاری و مشارکت مردم، زنجیره انتقال ویروس کرونا کاهش یابد و در سال آینده نیز با آمدن  واکسن های ایرانی در عرض 6 تا 9 ماه سطح خوبی از جامعه را واکسینه کنیم .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سفرهای نوروزی دورهمی کرونا کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه اسفندیاری ظهر سه شنبه به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب العاج در جمع خبرنگاران از وجود ۱۷ هزار بیمار صعب العلاج در استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: طبق آمارهای اعلام شده سالانه ۳ هزار نفر به تعداد این بیماران در استان اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیماران هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و سرطانی در ذیل بیماران خاص هستند، افزود: در حال حاضر ۲۲۶ بیمار هموفیلی، ۴۱۴ بیمار تالاسمی، و هزار و ۱۶۰ نفر بیمار دیالیزی در استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه این بیماران برای درمان از خدمات دولتی بهره مند می‌شوند، گفت: بسته خدمتی که در بیمه سلامت تعریف شده است در اختیار این بیماران قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: این بسته سلامت خدماتی چون تخفیفات دارویی، ام آر آی، سی تی اسکن و سونوگرافی شامل می‌شود.

اسفندیاری با اشاره به اینکه این بیماران می‌توانند از تسهیلات درمانی ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد بهره مند شوند، اظهار کرد: این بیماران اقساط خود را با بازپرداخت پنج ساله می‌توانند انجام دهند که امسال هم در صورت ابلاغ بودجه به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته توانستیم به سه هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص تسهیلات پرداخت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اکنون تمامی تجهیزات و امکانات تشخیصی و درمانی برای این بیماران در مراکز درمانی گرگان وجود دارد.

کد خبر 6099351

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ریشه پیوند دانشگاه با جامعه در عملیاتی کردن دستاوردهای علمی است
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود