Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-02@12:54:10 GMT

برای شهرداری تهران متاسفم!

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۶۰۱۳

روند کند صدور پروانه ساخت پروژه های اقدام ملی مسکن که مدتی است مورد انتقاد مسئولان و فعالان این عرصه قرار دارد، صدای وزیر راه و شهرسازی را هم درآورد که گفته برای شهرداریها متاسفم و باید در مقابل مردم پاسخگو باشند.

پروژه های اقدام ملی مسکن در نقاط مختلف کشور از مدتها قبل با معضل صدور پروانه های ساخت از سوی شهرداریها مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق تفاهم نامه وزارتخانه های کشور و راه و شهرسازی، شهرداریها موظفند یک هفته پس از تایید نقشه ها از سوی کمیته معماری و شهرسازی، پروانه موقت را برای پیمانکاران و کارگزاری ها صادر کنند.

نرخ عوارض صدور پروانه برای واحدهای اقدام ملی نیز ۵۰ درصد تخفیف دارد که باید در اقساط دو ساله دریافت شود.

با این وجود از گوشه و کنار خبر می رسد که پس از تایید نقشه های اولیه، برخی شهرداریها نسبت به صدور پروانه موقت اقدام نمی کنند. شهرداری ها می گویند که باید نقشه های اجرایی ارایه شود که دست کم دو ماه زمان می برد. پروژه های متعددی در سراسر کشور از جمله تهرانسر با معضل صدور پروانه مواجه شده اند. نیمی از پروژه ۲۰۰۰ واحدی تهرانسر تا  حدود یک سال به دلیل عدم صدور پروانه معطل مانده بود.

محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ اخیرا با گلایه از عدم همکاری شهرداریها برای صدور پروانه ساخت واحدهای اقدام ملی مسکن گفته است: واقعا برای شهرداری تهران متاسفم که هیچ گونه همکاری برای پروژه های مسکن نمی کند. بهانه جویی های غیرقانونی انجام می دهند و خودشان باید در مقابل مردم باید پاسخگو باشند.

به گفته اسلامی، این پروژه ها برای مردم است و وزارت راه و شهرسازی طبق قانون و مقررات کار می کند. ما زمینهایی که کاربری مسکونی است برای این کار تخصیص داده ایم و هیچ دلیلی نداشته که شهرداری این کار را به تاخیر بیندازد.

بنابراین گزارش طرح اقدام ملی مسکن از شهریورماه ۱۳۹۸ توسط حسن روحانی ـ رییس جمهوری ـ در تهرانسر کلنگ زده شد. برنامه اولیه احداث ۴۰۰ هزار واحد بود که بنا به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی هم اکنون به ۵۰۴ هزار واحد رسیده است. قیمت هر متر مربع مسکن ملی ۲.۷ میلیون تومان در نظر گرفته شده که هر سه ماه یک بار نرخ تعدیل از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام می شود. آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است. تا آبان ماه امسال ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد مسکن ملی افتتاح شد و گفته می شود در فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۲۰ هزار واحد دیگر به بهره برداری می رسد و تا شهریور به طور ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح خواهد شد.
(ایسنا)

برچسب ها: حسن روحانی ، شهریور ماه 1398 ، مسکن ملی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NWd

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حسن روحانی شهریور ماه 1398 مسکن ملی اقدام ملی مسکن اقدام ملی راه و شهرسازی صدور پروانه هزار واحد پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن

حسین جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه پرداخت آورده متقاضیان در پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متناسب با پیشرفت فیزیکی هر پروژه انجام می‌شود افزود: پیش از  این پرداختی پروژه‌های نهضت ملی مسکن هر ۴ ماه یکبار بوده در صورتی که این موضوع مطابق ضابطه و قانون و یا بخشنامه‌ای نبوده و تنها  براساس پیشرفت های فیزیکی و طبق روال دریافت آورده در پروژه های گذشته پرداخت انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد:  برای تکمیل کارگاه پروژه های نهضت ملی مسکن در استان تهران و دریافت تسهیلات بانکی و انعقاد قرارداد مشارکتی نیاز به تزریق مالی داشته ایم که  تنها برای این دوره از طریق پیامک به متقاضیان اعلام کردیم که‌  آورده و اقساط خود را پرداخت کنند.

او اظهار کرد: با توجه به کمبود منابع مالی تنها در این دوره مدت زمان تکمیل آورده به دوماه کاهش یافت و در حال حاضر با رفع مشکل در کارگاه‌ پروژه های نهضت ملی مسکن  از دوره‌های بعد زمان پرداخت آورده متقاضیان ۲ ماهه نخواهد بود و متقاضیان نهضت ملی مسکن مهلت بیشتری برای پرداخت خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در نهایت به نفع متقاضی است، گفت: تا دو سه ماه آینده به‌خاطر اینکه مشکل تسهیلات برطرف شده است نیازی به پرداخت سهم آورده متقاضی نباشد و از محل تسهیلات بانکی پروژه را مدیریت می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • آغاز به‌کار پروژه‌های نهضت ملی مسکن در جنوب شرق تهران
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی تهران
  • ضرورت صدور کارت شهری برای رانندگان حوزه اتوبوسرانی
  • طرح نهضت ملی مسکن جنوب شرق استان تهران آغاز شد
  • انتظار ۹ ساله ساکنان مسکن ویژه تهرانسر برای صدور سند مالکیت
  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی