Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:50:17 GMT

وزن آسیا در بازار گاز طبیعی از اروپا سنگین‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۶۱۱۱

وزن آسیا در بازار گاز طبیعی از اروپا سنگین‌تر می‌شود

ظهور آسیا به عنوان یک ابرقدرت در تجارت گاز طبیعی جهانی، دیکته کننده نرخهای بازار این کالا در اروپا خواهد شد.

به گزارش ایسنا، این تغییر در زمستان امسال بارز شد که طی آن، برودت هوا در نیمکره شمالی باعث شد نفتکشهای گاز طبیعی به آسیا بروند که بزرگترین مصرف کننده این سوخت است و فروشندگان در این منطقه می توانند نرخهای بالاتری دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر سطح بازار اروپا را بالا برد و اکنون با پایان زمستان که عرضه LNG به این منطقه برمی گردد، به شکل یک ترمز قیمت عمل می کند.

اندی سامر از شرکت بازرگانی سوییسی اکسپو سولوشنز اظهار کرد: طی چند سال گذشته قیمتهای گاز طبیعی کمتر و کمتر اروپا محور شده اند و بیش از پیش تحت تاثیر بازار جهانی قرار گرفته اند.

با وجود گزینه های تامین گاز از طریق خط لوله، وابستگی اروپا به واردات گاز در بحبوحه کاهش تولید داخلی به دلیل فرسودگی میادین دریای شمال، افزایش پیدا کرده است. همزمان تجارت LNG در اقیانوسها توسعه سریعتر پیدا کرده که عمدتا تحت تاثیر تقاضا در آسیا بوده است.

اروپا در سالهای آینده ناچار خواهد بود برای LNG با مصرف کنندگان در چین، هند، پاکستان و بنگلادش رقابت کند. بعلاوه بازارهای جدید در برخی از کشورهای آسیایی هنوز گشوده نشده اند و تازه استفاده از گاز در تولید نیرو را به جای زغال سنگ و نفت کوره آغاز کرده اند. در مقابل، تشدید اهداف تغییرات اقلیمی اروپا به استفاده بیشتر از تجدیدپذیرها به جای گاز منجر خواهد شد.

تولید LNG عمدتا در کشورهای نسبتا نزدیکتر به اروپا مانند آمریکا و روسیه رشد می کند. اما افزوده شدن کارخانه های جدید در مناطق نزدیکتر به خریداران آسیایی در حال حاضر آهسته شده و این موضوع عاملی بوده که بهم پیوستگی بازارهای گاز جهان را افزایش داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت مشاوره انرژی کورن وال اینسایت پیش بینی کرد حساسیت بازارهای گاز انگلیس و اروپا به قیمتهای جهانی LNG بیشتر خواهد شد به خصوص که هیچ برنامه عینی برای تاسیسات ذخیره سازی بلندمدت در انگلیس وجود ندارد و تولید در فلات قاره انگلیس رو به کاهش است که از وابستگی بیشتر به LNG در سالهای آینده حکایت دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واردات LNG آسیا قیمت LNG گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد