Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مهری کارشناس بهداشت عمومی و اپیدمیولوژیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم تغییر شاخص‌ها در رنگ بندی شهر‌های مختلف کشور، اظهار کرد: با درگیر شدن استان خوزستان با بیماری کرونای انگلیسی در مدت کوتاهی وضعیت شهر‌های مختلف این استان قرمز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: تجربه استان خوزستان به ما نشان داد که قرمز یا نارنجی شدن شهر‌ها در مدت کوتاه و‌ کم‌تر از یک هفته امکان پذیر است و انجام سفر در ایام تعطیلات نوروزی می‌تواند باعث چرخش ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در کشور شود.

این کارشناس بهداشت عمومی افزود: اگر وضعیت شهری که مردم از پیش بلیط‌ سفر به آنجا را خریداری کرده و آماده سفر می‌شوند قرمز با نارنجی شود دیگر نمی‌توان مانع مسافرتشان به آن منطقه شد. هرچه توصیه می‌شود که مردم از سفر غیرضروری بپرهیزند، اما متاسفانه برخی از افراد با دیدن جاده‌های باز و امکان تردد در محور‌های مواصلاتی اقدام به مسافرت می‌کنند.

مهری بیان کرد: اگر مردم به توصیه‌های بهداشتی توجه داشتند وضعیت بیماری کرونا طی یک سال اخیر اینطور نمی‌شد. ماهیت اپیدمی‌های گسترده اینگونه است که اگر سطح ایمنی جمعیت کاسته شود پیک مجدد رقم می‌خورد.

این اپیدمیولوژیست در ادامه مطرح کرد: تا زمانی که با عدم رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌ها به صورت قانونی برخورد نشود هرچقدر به افراد توصیه و نصیحت کنیم هیچ فایده‌ای ندارد.

مهری افزود: در رنگ بندی شهر‌ها باید علاوه بر میزان موارد ابتلا و فوتی‌ها مسائلی مانند میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و شاخص‌هایی مثل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی مدنظر قرار گیرد.

او گفت: برای کنترل بیماری کرونا باید انجام مسافرت‌ها را به خصوص در تعطیلات نوروز کنترل کنیم تا از چرخش احتمالی ویروس کرونا از شهری به شهر دیگر پیشگیری شود. این رویکرد تا انجام کامل واکسیناسیون عمومی مهمترین راه پیشگیری  از کروناست.

مهری یادآوری کرد: اگر جاده‌ها باز باشد و محدودیت‌های تردد اعمال نشود در ایام نوروز مردم اقدام به مسافرت خواهند کرد که از نظر شیوع ویروس کرونای  جهش یافته در کشور بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید

هنوز گزارشی از کرونای ایرانی نداشته‌ایم

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونای انگلیسی کرونا در ایران شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

ارسطو محمدی با بیان اینکه پوشش ابرها در استان امروز افزایش می یابد، گفت: بارش پراکنده باران نیز در برخی اوقات محتمل است.

وی اظهار داشت: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری موج جدید بارشی از جو استان عبور می کند که فعالیت آن موجب رگبار باران در نواحی مختلف استان می شود و برای ساعات بعدازظهر بارش های نسبتا شدیدی پیش بینی شده است.

محمدی با بیان اینکه روز چهارشنبه نیز بارشهای پراکنده ای روی خواهد داد، افزود: روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط جوی نسبتا پایداری را در استان شاهد خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ با ورود سامانه بارشی از جو استان دمای هوا کاهش خواهد یافت و اواخر هفته مجددا افزایش می یابد.

محمدی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۱ و ۱۹ درجه، ابهر ۱۰ و ۲۱، خرمدره ۱۱ و ۱۹ درجه، آب‌بر ۱۳ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۱۹ درجه، حلب ۶ و ۲۲ درجه، گرماب ۹ و ۱۹ درجه، سلطانیه ۹ و ۱۸ درجه و ماهنشان ۱۴ و ۲۲ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اقدام عجیب وزارت بهداشت؛ تعیین سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس حجاب!
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد