Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@07:48:38 GMT

کشت ۷۰۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار لرستان

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۶۲۱۱

کشت ۷۰۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار لرستان

ایسنا/لرستان معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب‌دار با محصولاتی مانند بادام، پسته، انگور، انجیر و... داریم که تولید آن‌ها خشکبار بوده و نسبت به کم آبی مقاوم هستند.

جواد صالحیان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ما متولی تولید هستیم و یکی از وظایف ما حفظ منابع است که نسل آینده نیز بتوانند از این منابع خدادادی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که یکی از وظایف ما حفظ منابع آبی و خاکی است، عنوان کرد: در این راستا یک سری مراتع هستند که ملی بوده و جز املاک منابع طبیعی محسوب می‌شوند ولی عرفاً در اختیار کشاورز هستند، برنامه‌ای که ما با همکاری منابع طبیعی در حال اجرای آن هستیم، کاشت باغات دیم در اراضی شیب دار است، در حال حاضر حدود ۷۰۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار با محصولاتی مانند بادام، پسته، انگور، انجیر و... داریم که تولید آن‌ها خشکبار بوده و نسبت به کم آبی مقاوم هستند.

صالحیان ادامه داد : این محصولات در دو سال اول به خاطر استقرار ریشه تابستان سه دوره  آب استفاده می‌کنند و هزینه چاله‌کنی و تهیه نهال با ماست و تا جایی که امکانات و اعتبارات اجازه بدهد تجهیزاتی مانند لوله‌ها و تانکرهای آب‌رسانی به صورت تجمعی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که تاکنون استقبال خوبی از این باغات شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: باتوجه به این‌که استانی کوهستانی هستیم در تمام نقاط شاهد  اراضی شیب‌دار هستیم که عمدتاً در شهرستان‌های دلفان و سلسله  هستند که با توجه به شرایط آب و هوایی یکی از بهترین نقاط برای پرورش و کشت باغات دیم‌اند.

وی با اشاره به واگذاری زمین‌های منابع طبیعی و اراضی ملی به متقاضیان احداث باغات دیم، عنوان کرد: در صورت اراضی واگذار می‌شود که شخص معارض محلی نداشته باشد و محصول مورد نظر ما در آن زمین کشت شود.

صالحیان با اشاره به ساخت‌وسازهای بی رویه در زمین‌های کشاورزی، تصریح کرد: در برخی موارد جان همکاران ما در خطر است که باید تمام دستگاه‌ها ورود و همکاری کنند که این کار انجام نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اراضی شیب دار احداث باغ در اراضی شیب دار لرستان باغات دیم کشاورز ايسنا دیم باغات دیم در اراضی شیب دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

در نشست کمیسیون رفع تداخل اراضی استان، پلاک‌های موسی لو کهنه در شهرستان بوئین زهرا، غوره در از توابع شهرستان قزوین، توداران و کذلک در شهرستان آبیک پس از اتمام کار کارشناسی و اتخاذ آرا مراحل رفع تداخل آنها به پایان رسید.

از مجموع هزار و ۲۰۲ پلاک در استان قزوین ۱۹۰ پلاک مستثنیات بوده و یک هزار و ۱۲ پلاک مشمول رفع تداخل است که تاکنون کار کارشناسی ۹۱۸ پلاک به پایان رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • باغات مرکبات مازندران شناسنامه‌دار می‌شوند
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات