Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی/ ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراها با استفاده از روش‌های الکترونیک رو به افزایش است. طبق اعلام سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور 35 درصد از 5067 داوطلبی که تا پایان ساعت 18 روز جمعه ثبت‌نام کرده بودند از روش‌های الکترونیک شامل استفاده از تلفن همراه و رایانه شخصی برای ثبت‌نام اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این میزان در مجموع ثبت‌نام‌های دو روز نخست 26 درصد بود. با وجود این افزایش 9 درصدی و از آنجا که هنوز 65 درصد داوطلبان برای ثبت‌نام به دفاتر پیشخوان دولت یا فرمانداری‌ها مراجعه می‌کنند دبیر ستاد انتخابات کشور یک‌بار دیگر از داوطلبان دعوت کرد تا به دلیل شیوع کرونا با روش غیرحضوری نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، روز گذشته احمد نادری رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران اعلام کرد که تا ظهر روز شنبه و با گذشت سه روز از آغاز ثبت‌نام‌ها، ثبت نام ۹۷۵ داوطلب در استان تهران نهایی شده است که از این تعداد 281 نفر برای حضور در انتخابات شورای شهر تهران داوطلب شده‌اند. ترکیب جنسیتی داوطلبان ثبت نام کرده در استان تهران نیز تا ظهر دیروز با حضور ۱۴ درصد خانم‌ها و 86 درصد آقایان شکل گرفته است. به گفته نادری احتمالاً بررسی صلاحیت‌ها تا پایان فروردین ماه به طول انجامد و نهایتاً تا نیمه خرداد ماه اسامی نهایی اعلام می‌شود.
به نظر می‌رسد تکاپوی جریان‌های سیاسی در حوزه انتخابات ریاست جمهوری نیز تا حدودی تحت تأثیر توجه به ثبت‌نام انتخابات شوراهای شهر قرار گرفته است. حسین کمالی از اعضای جبهه اصلاح‌طلبان ایران درباره آخرین اقدامات این جبهه با تأکید بر اینکه تاکنون در ارتباط با هیچ‌کدام از کاندیداها بحثی نشده است، درباره سازوکار اصلاح‌طلبان برای انتخاب کاندیدای منتخبشان به خبرآنلاین گفته: «احزاب می‌توانند افرادی را نامزد کنند طبیعتاً یک نفر از این کاندیداها مورد اقبال عمومی انتخاب می‌شوند اگر هم اقبال عمومی نسبت به آنها وجود نداشته باشد اشخاصی که عضو جبهه هستند باید به نفع سایرین کنار بروند اما اگر عضو جبهه نباشند به خودشان مربوط است.»
در شرایطی که از محمدجواد ظریف و اسحاق جهانگیری به عنوان دو کاندیدای احتمالی مورد توجه اصلاح‌طلبان نام برده می‌شود، رسول منتجب‌نیا دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی ظریف را به دلیل داشتن موقعیت ممتاز بین اکثریت مردم از شانس رأی‌آوری بالاتری برخوردار دانست اما به ایسنا، گفت: توصیه من به اصلاح‌طلبان این است که ابتدا به‌جای پرداختن به مصادیق، شاخص‌ها، معیارها و ویژگی‌های لازم برای رئیس جمهوری را استخراج کرده و افراد را براساس این شاخص‌ها بسنجند، در غیر این صورت معرفی زودهنگام مصادیق موجب تشتت می‌شود. شرایط کشور ویژه و شرایط اقتصادی پیچیده بوده و مشکلات زیادی وجود دارد و هرکسی نمی‌تواند از پس مشکلات برآید. او در ادامه تأکید کرد: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان سراغ کسانی بروند که توان اداره کشور را داشته باشند. اینکه نظامیان از گزینه نظامی حمایت کنند یا من روحانی از گزینه معمم حمایت کنم، درست نیست، زیرا صنفی‌گرایی مشکلی را حل نمی‌کند. گزینه ریاست جمهوری باید دارای برنامه باشد. جریان‌های سیاسی هم اول سراغ ملاک‌ها و معیارهای مورد نیاز کشور بروند نه اشخاص.
به گزارش ایسنا، حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه در گفت و گو با ایسنا در خصوص آخرین تحرکات کاندیداهای اصولگرا برای انتخابات 1400 و در پاسخ اینکه آیا برخی حواشی درمورد پرونده هایی مثل عیسی شریفی تأثیری بر تصمیم قالیباف برای حضور در انتخابات دارد، اظهار کرد: مسلماً نه، پرونده هایی که در خصوص آقای قالیباف مطرح می کنند به آنها رسیدگی شده و چیزی نیست که به واسطه آن کسی مطلبی را مطرح کند. اگر هم موضوعی در این خصوص مطرح می شود صرفاً برای فضاسازی است.
ترقی درباره سعید محمد فرمانده سابق قرارگاه خاتم سپاه و اعلام کاندیداتوری او هم گفت: ایشان اصلاً در فضای اصولگرایان مطرح نیست، فقط در فضای مجازی مطرح است و روی ایشان کار شده و کنار رفتن ایشان از فرماندهی قرارگاه خاتم هم به دلیل انتخابات نبوده و خود ایشان هم تخلفاتی داشته که قطعاً این مسأله امتیازی منفی در بررسی صلاحیت ایشان خواهد بود. او در ادامه اتفاق نظر اصولگرایان بر سید ابراهیم رئیسی را یادآور شد و افزود: آمدن آقای رئیسی وحدت را محقق می‌کند اما دعواها سر این است که ایشان نپذیرد و بعد بخواهیم نفر بعد را انتخاب کنیم که در این مورد باید دقت و جوانب‌نگری بیشتری صورت گیرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟

 

تابناک _ با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی، رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

 بعد از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، تکلیف ۲۴۵ کرسی برای ۴ سال آینده مشخص شد و ۴۵ کرسی باقی‌مانده نیز در ۲۱ اردیبهشت تعیین می‌شوند بنابراین اکنون بیش از دو سوم ترکیب مجلس آینده مشخص شده است.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات، موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روز‌های پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده، اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبر‌ها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد.

به نوشته ایسنا و برمبنای آنچه برخی منتخبان مجلس آینده می‎‌گویند، افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد. شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست.

باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیأت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم.

در چنین شرایطی، اینکه کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‎های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.

دیگر خبرها

  • (عکس) قالیباف و رقیب‌اش شکار دوربین عکاسان شدند
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • جنگ بر سر صندلی «شماره یک»؛ همه در برابر قالیباف!