Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن هدف قرار دادن آرامکو عربستان توسط نیروهای ارتش یمن را برای آمریکا دردناک توصیف کرد.

فهمی اليوسفی، معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به تحولات یمن اظهار کرد: نیروهای انقلابی 21 سپتامبر به سرعت و با موفقیت به تجاوزات سعودی‌ها پاسخ دادند و با هدف قرار دادن بسیاری از تأسيسات سعودی و در رأس آن‌ها آرامکو در منطقه ظهران واقع در شرق عربستان توانستن چندین پیام مهم را برای ائتلاف متجاوز سعودی ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن اضافه کرد: ازجمله اینکه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آماده انجام وظیفه و دادن پاسخ قانونی به وحشت آفرینی سعودی‌ها هستند. وقتی می‌گوییم پاسخ قانونی است، مبنای ما قاعده چشم در برابر چشم، دندان در برابر دندان و قصاص عاملان جنایت‌هاست.

وی ادامه داد: بی‌تردید هدف قرار دادن شرکت نفتی مورد حمایت آمریکایی‌ها برای پادشاهی شاخ شیطان دردناک است، اما این هدفی است که به‌وسیله قوانین انسانی، منشورهای بین‌المللی و ادیان الهی، ازجمله قرآن و شریعت اسلام تضمین می‌شود. پیامبر اکرم (ص) دفاع از خود، عزت و سرزمین را بر مردم فرض کردند تا دشمنان نتوانند به میراث مسلمانان گزندی وارد کنند.

الیوسفی تصریح کرد: حمله موشکی و پهپادی به آرامکو به‌وسیله نیروهای انقلابی یمن متولد شد تا کابوس‌هایی برای غرب و آل‌سعود ایجاد کند و امیدوارم این شرکت به‌زودی نابود شود، زیرا عامل محرک ائتلاف متجاوز سعودی و عامل جاه‌طلبی‌های آمریکا، ناتو و اسرائیل است؛ بنابراین، پاسخ سریع و قاطع در زمان کنونی به‌وسیله صنعا داده شد، پاسخی دردناک که ناله ریاض و واشنگتن را درآورده است.

وی عنوان کرد: ممکن است برخی به اهمیت این شرکت برای آمریکا و عربستان از گذشته تاکنون و خطرناک بودن ادامه فعالیت‌های آن در یمن پی نبرند. گرچه فعالیت‌های آرامکو دیگر مانند دهه‌های 40، 50 و 60 نیست، اما واشنگتن پس از چهار دهه دوشیدن ثروت شبه‌جزیره عربستان، آن را در دهه 70 قرن گذشته به ریاض تحويل داد. امروز گرچه نام عربستان بر مدیریت شرکت نفتی است، اما باز هم به‌وسیله دولت آمریکا هدایت و سیاستگذاری می‌شود.

این دولتمرد یمنی گفت: آرامکو مهم‌ترین ستون اقتصاد عربستان در 40 سال گذشته تا امروز بوده است و از سود آن برای خرید اسلحه برای پادشاهی اره و استفاده از آن برای کشتار و نابودی مخالفان و ملت‌های مبارز استفاده می‌شود. آن‌ها سرزمین یمن را غصب، ثروتشان را غارت و زندگی مردم این کشور را بسیار سخت و طاقت‌فرسا کرده‌اند.

وی یادآور شد: آرامکو بزرگترین مؤسسه نفتی منطقه محسوب می‌شود و بازارهای مصرف نفت در ناتو و بسیاری از کشورهای جهان را پوشش می‌دهد. حمله به تأسیسات این شرکت در وضعیت کنونی به معنای هدف قرار دادن لنگرگاه اقتصاد عربستان و غربی است که اقتصاد خود را بر نفت این کشور بنا کرده.

الیوسفی ادامه داد: با این حمله انتظار می‌رود در وهله نخست اطمینان حاصل شود که فروش تسلیحات غرب به پادشاهی عربستان متوقف می‌شود. دوم، اینکه باعث می‌شود رژیم سعودی تجاوزات خود علیه کشورمان متوقف کند و به عقلانیت بازگردد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله پهپادی یمن به عربستان هدف قرار دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی قمری‌وفا در شبکه اجتماعی خود نوشت: رئیس کل بانک مرکزی ایران به منطور شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

دیدار و گفتگو با روسای بانک‌های مرکزی کشورهای مختلف از جمله عربستان در راستای توسعه مناسبات پولی و بانکی از جمله برنامه‌های رییس کل بانک مرکزی در عربستان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏