Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تک‌چرچ شرکت توئیتر می‌گوید استفاده از این ویژگی در ماه آوریل (اواسط فروردین) برای عموم کاربرانش امکان‌پذیر خواهد شد و هر کسی می‌تواند در اتاق‌های «فضاهای توئیتر» به طور زنده به شکل صوتی میزبان کاربران دیگر باشد.

گروهی از کاربران توئیتر از اواخر سال میلادی قبل امکان استفاده آزمایشی از این ویژگی جدید را پیدا کرده بودند، اما شروع استفاده همگانی از این اتاق‌های زنده صوتی در کمتر از یک ماه آینده پیشرفت سریعی شمرده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی توئیتر تاکید کرده است کاربران این رسانه اجتماعی چه در پلتفرم اندروید و چه در پلتفرم iOS می‌توانند از «فضاهای توئیتر» استفاده کنند، به عبارت دیگر تا دو سه هفته دیگر کاربران عمومی توئیتر می‌توانند میزبان‌های اتاق‌های زنده صوتی با شرکت حداکثر ۱۰ نفر شوند.

توئیتر در چند ماهی که این اتاق‌های گفتگوی صوتی زنده را به طور آزمایشی به راه انداخته است، به سرعت ویژگی‌هایی از جمله «عنوان و توصیفات»، «گزینه‌های زمان‌بندی»، حمایت از میزبان‌های مشترک و هماهنگ‌کننده‌ها، فهرست مهمان‌ها و...را به آن‌ها افزوده است. 

توئیتر همچنین می‌گوید در حال بررسی گزینه حمایت از استفاده از موسیقی در «فضاها» و نیز شیوه‌های بهتر یکپارچه کردن توئیت‌ها با آنها است.

در مورد اول، هدف این است که میزبان‌های «فضاها» (Spaces) بتواند نوعی موسیقی خوش‌آمدگویی را برای شنوندگانشان بنوازند.

در مورد دوم، شرکت توئیتر این ایده را مطرح کرده است که به کاربران امکان توئیت زدن مستقیم درون «فضا»  را بدهد، به طوری که این توئیت‌ها روی تایم‌لاین عمومی آنها ظاهر نشود. برای انجام این منظور می‌توان از راه‌های گوناگونی استفاده کرد، مثلا ارائه یک اتاق چت زودگذر درون «فضا» شبیه آنچه در اپلیکیشن زنده ویدئویی قدیمی‌تر متعلق توئیتر یعنی «پریسکوپ» (Periscope) وجود دارد یا ارائه تایم‌لاین‌های اختصاصی فقط برای خود «فضا» که ساختن آن می‌تواند پیچیده‌تر باشد.

البته نگرانی‌های هم درباره این شتابزدگی توئیتر درباره به راه انداختن «فضاهای توئیتر» وجود دارد. کاربران اپلیکیشن رقیب «فضاها» یعنی «کلاب‌هاوس» (Clubhouse) - که آن هم امکان میزبانی صوتی زنده را می‌دهد، هنوز مرتبا از موارد آزار کلامی و افراد شروری شکایت می‌کنند که به دنبال سوءاستفاده از این پلتفرم به عنوان جایی برای شیادی یا کلاه گذاشتن بر سر مردم هستند.

هنوز روشن نیست که «فضاهای توئیتر» تا چه حدی دچار چنین مشکلاتی شده است، چرا که این فراورده هنوز عمومی نشده است. گرچه توئیتر وعده‌هایی درباره ایمن کردن «فضاها» در برابر آزارگران داده است، اما آنچه مایه نگرانی این است که توئیتر در پلتفرم‌ اصلی فعلی‌اش هم در این مورد به موفقیت کامل نرسیده است.

کد خبر 590462

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز اعلام کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی تشدید شده است و نسبت به توقیف این خودروها اقدام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بابک محبوب علیلو با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

محبوب علیلو اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است .

به گفته وی، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • آغاز دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ