Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا وزیر کشور با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری گفت: آنچه که بر عهده وزارت کشور است برگزاری انتخابات سالم و ایجاد فضای امن و قانونی است که طراحی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وزیر کشور درباره اینکه وزارت کشور اعلام کرده در انتخابات آینده ظرفیت هر صندوق هزار رأی است، گفت: به علت کرونا و جلوگیری از تراکم زیاد در پای صندوق‌های رأی ۸ هزار و اگر لازم باشد ۱۰ هزار شعبه اضافه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی افزود: بر اساس تجربه انتخابات گذشته، از کسانی که تا ۱۲ شب به شعب اخذ رأی مراجعه می‌کردند تا ساعت یک رأی گیری می‌شد که این از نظر قانونی خلاف است، زیرا قانون می‌گوید انتخابات در ساعت ۲۴ باید تمام شود.

او گفت: بر این اساس شعبه‌ها را افزایش دادیم و اگر ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب کند زمان رأی گیری دو ساعت اضافه می‌شود.

وزیر کشور افزود: این که گفته می‌شود ظرفیت صندوق‌ها هزار رأی است به معنای این نیست که بیشتر از هزار رأی اخذ نمی‌شود بلکه این عدد میانگین است چرا که پیش بینی‌ها برای اخذ ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ رأی نیز انجام شده است.

او گفت: در ۸ سال گذشته یک مورد کمبود تعرفه در انتخابات وجود نداشته است.

کد خبر 590477 برچسب‌ها عبدالرضا رحمانی‌ فضلی انتخابات ۱۴۰۰

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عبدالرضا رحمانی فضلی انتخابات ۱۴۰۰ وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور وجود دارد. در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم که بزرگ ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند. شعب اخذ رای و سامانه های اخذ رأی مشخص شده است. در دور اول انتخابات در چهار حوزه انتخابیه، انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شد، اما برای اولین بار این انتخابات در این گستردگی اجرا می شود و تحول مهمی در حوزه اخذ رأی است.   وی درباره کوتاه شدن زمان شمارش آرا در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که‌در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نصف شب آرای آن حوزه ها جمع بندی و مشخص شد.   وحیدی خاطر نشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم  از طریق صداوسیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم  داده شود که در روزهای آینده شدت بیشتری می گیرد.

 

دیگر خبرها

  • سفرهای سریالی مقامات سعودی به پاکستان برای تجارت و سرمایه‌گذاری
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در زنجان و طارم
  • فهرست نامزدهای مورد حمایت جبهه «ایران قوی» منتشر شد
  • انتشار مطالب منفی درباره نامزدهای انتخاباتی ممنوع است
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات اعلام شد
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • وزیر کشور: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم