Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمالی سروستانی مشکل بازار مرغ امسال را وابسته به تصمیم گیری‌های دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل گرانی و کمبود مرغ، پیش بینی نادرست تهیه نهاده‌های دامی برای بازار شب عید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدعلی کمالی سروستانی سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران مشکل بازار مرغ امسال را وابسته به تصمیم گیری‌های دو وزارتخانه صمت و جهاد کشاورزی اعلام کرد و گفت: یکی از دلایل گرانی و کمبود مرغ، پیش بینی نادرست تهیه نهاده‌های دامی برای بازار شب عید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: صرف اعلام جوجه ریزی، مرغداران نیاز به تامین مواد غذایی و نهاده جوجه دارند و داشتن حواله بدون پشتوانه به جایی نمی‌رسد و نباید مرغدار مجبور شود نهاده دامی را از بازار آزاد تهیه کند لذا همین بی نظمی انگیزه مرغدار را برای جوجه ریزی مجدد کاهش می‌دهد.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: قیمت‌هایی که ستاد تنظیم بازار برای مرغ تعیین می‌کند مصلحتی و غیرواقعی است.

کمالی سروستانی افزود: حواله نهاده باید برای ۴۵ روز باشد نه ۴۰ روز. کمبود نهاده به مدت ۵ تا ۱۰ روز موجب می‌شود مرغ به رشد نهایی نرسد و مرغ سایز (حدود ۱.۵ کیلوگرم) راهی بازار شود.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی از ممنوع بودنِ ۵ ماهه صادرات مرغ اشاره کرد و گفت: بازار را با زور نمی‌توان کنترل کرد. در صنعت بازار مرغ حدود ۲۳ هزار مرغداری فعال هستند ۱۰ درصد مرغدار‌ها اقدام به انتقال مرغ به کشتارگاه‌ها می‌کنند، مابقی مرغ زنده را در مرغداری می‌فروشند. مرغدار موظف است بابت حواله‌ای نهاده‌ای که تحویل می‌گیرد؛ مرغ تحویل دهد.

وی تصریح کرد: قیمت مرغ و اجناس که بالا رفت فقط با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مازاد بازار پایین می‌آید.

کمالی سروستانی درباره التهاب بازار شب عید گفت: کاهش واردات کنجاله و دانه‌های روغنی که یکی از عناصر اصلی نهاده‌های مرغ است روند درست و یکنواختی نبوده است و التهاب در واردات نهاده‌ها به التهاب در بازار فروش منجر می‌شود. ۶ ماه اول امسال متولی واردات و توزیع نهاده‌ها مشخص نبود. هنوز بین سامانه بازار، انبار‌ها و گمرک تقسیم کار نشده است و منسجم نیست.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیمت مرغ مرغ گوشت مرغ کمالی سروستانی بازار مرغ نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، سیدعلی‌اکبر نصری اظهارکرد: با توجه به گزارش مردمی طی گشت مشترک اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی با اتحادیه نانوایی‌ها موفق به کشف انباری شدیم که حجم زیادی نان در آن ذخیره شده بود.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: پس از مراجعه به محل و با هماهنگی ریاست محترم شعبه ۲ تعزیرات حکومتی حکم ورود به انبار صادر شد.

وی ادامه داد: پس از ورود به انبار حجم قابل توجهی از نان‌های کشف شده به صورت سالم در محل انبار، خشک شده بود و در حال خردشدن و تبدیل برای استفاده دامداری‌ها بود؛ اینکه این این حجم نان از چند نانوایی دریافت می‌شده است مشخص نشده، لذا بررسی‌ها در خصوص نانوایی متخلف ادامه دارد.

نصری گفت: تشکیل پرونده در محل انجام پذیرفت و اموال توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شد.

رئیس نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی مشهد افزود: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف در خصوص محصولات کشاورزی از جمله تقلب، احتکار، گران‌فروشی، کم فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد و نان را به شماره پیامک ۳۰۰۰۷۶۵۵۵۵ اعلام کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

دیگر خبرها

  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • مشکل کمبود شکر حل شد؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • با پرداخت های به موقع راه آهن عملکرد مناسبی در آماده به کاری لکوموتیوها داشتیم
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد