Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمدرضا سهرابی دبیر جشنواره بین‌المللی کارتون شیراز گفت: جشنواره بین‌المللی کارتون مترو ۲۰۲۱ اردیبهشت سال آینده در شیراز برگزار می‌شود.

او از همه هنرمندان این عرصه برای حضور در این جشنواره کارتون دعوت کرد و گفت: این جشنواره به همت سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز، اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ و همزمان با هفته شیراز در این شهر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهرابی با اشاره به نگاه ویژه شهردار شیراز و رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری به جایگاه فرهنگ و هنر در روابط اجتماعی و بین‌الملل، افزود: فرهنگ، پیش زمینه رفتار‌های اجتماعی و مدنی در جامعه و تحقق این امر، در گرو آموزش و بهره گیری از ابزارهایی، چون هنر است.

دبیر جشنواره بین‌المللی کارتون متروی شیراز نمونه وار به مقوله ترافیک در شهر اشاره کرد و گفت: ناهنجاری‌های ترافیکی ریشه در رفتار‌های ترافیکی ما دارد و تغییر در رفتار‌های ترافیکی در گرو فرهنگ ترافیکی و فرهنگ با آموزش اتفاق می‌افتد.

او اضافه کرد: بر همین پایه و در پی نگاه انسان محور به پدیده‌های شهری و از سوی دیگر، ترسیم چهره شهر شیراز به عنوان کلان شهری در جهان، سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز تصمیم گرفت با بهره‌گیری از هنر کارتون به عنوان هنری جهانی، جشنواره یاد شده را در گستره بین‌المللی و همزمان با هفته شیراز برگزار کند.

سهرابی همچنین با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی کارتون شیراز در رسانه‌ها و سایت‌های تخصصی و معتبر جهانی کارتون، از علاقمندان درخواست کرد تا برای دریافت فرم و فراخوان جشنواره به نشانی metro.shiraz ۲۰۲۱@gmail.com تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز شیراز جشنواره بین المللی کارتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»