Web Analytics Made Easy - Statcounter

یازدهمین نمایشگاه نقاشی و آثار هنری دوستی دانش‌آموزان مدارس گرجی و ایران از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان افتتاح شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، یازدهمین نمایشگاه نقاشی و آثار هنری دوستی دانش آموزان مدارس گرجی و ایران از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان درگرجستان با مشارکت و همکاری 4 مدرسه فارسی آموز تفلیس( مدارس شماره 1،51، 55 ،195) و مجتمع آموزشی سفارت جمهوری اسلامی ایران به نام فردوسی با هدف شناسايي استعدادها، تقویت توانمندي هاي هنری، ارتقا روابط و دوستی فارسی آموزان مدارس گرجی و دانش آموزان ایرانی و همچنين آشنايي با فرهنگ و هنر کشور یکدیگر و تشویق فارسی آموزان گرجی به فراگیری زبان فارسی با حضور مجازی،حمید مصطفوی رایزن فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی، مدیران و معلمان مدارس ایرانی وگرجی به همراه دانش آموزان وخانواده های آنان به صورت آنلاین افتتاح و تا  10روز ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آموزش زبان فارسی با حمایت بنیاد سعدی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در 4 مدرسه گرجستان از مقطع ابتدایی تا پایان متوسطه در سطوح مختلف مقدماتی ، میانی و پیشرفته در طول یازده سال فعالیت رایزنی فرهنگی در حال انجام است و برگزاری این نمایشگاه در سال های متمادی نقش مؤثری را در جهت قرابت و دوستی دانش آموزان ایرانی و گرجی ایفا نموده است .

 خاطر نشان می سازد؛ نمایشگاه مذکور در دوره های پیشین در ایام دهه فجر به صورت حضوری برگزار می شد که امسال بدلیل شیوع همه گیری بیماری کووید 19 و بسته بودن مدارس و مراکز نمایشگاهی، پس از جمع آوری آثار هنری دانش آموزان به صورت آنلاین برگزار و تصاویر آثار هنری نمایشگاه در فضای مجازی به صورت کلیپ تصویری و ویدئویی در شبکه های اجتماعی بارگذاری و منتشر شد.

در این دوره از نمایشگاه جمعاً "170"  اثر نقاشی از دانش آموزان پنج مدرسه دریافت گردید و به نمایش گذاشته شد. هیأت داوران هنری نمایشگاه پس از بررسی آثار ، با در نظر گرفتن سن دانش آموزان ، کیفیت و موضوع آثار ، در نهایت آثار نقاشی 21 تن از دانش آموزان را (5 تن از مدرسه شماره یک ، 5 تن از مدرسه 195، 5 تن از مدرسه فردوسی ایران ، 2 تن از مدرسه شماره 51 و 4 تن از مدرسه 55 ) به عنوان اثر برتر  ارزیابی  و انتخاب کردند .

برندگان این مسابقه هنری با حضور در محل رایزنی فرهنگی و در جمع معلمین مدارس گرجی و مدیر مدرسه ایرانی ، هدایا و لوح تقدیر خود را دریافت کردند .

پایان پیام/14

منبع: شبستان

کلیدواژه: گرجستان رایزنی فرهنگی ايران ایران دوستی دانش آموزان رایزنی فرهنگی تن از مدرسه آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۶۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، الهام یاوری، رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در یک نشست خبری با موضوع دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد که امروز در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شبکه‌ای از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان سمپاد در دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد مدنظر است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان گفت: دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند؛ شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد. دومین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار است که پس از وقفه ده ساله قرار است برگزار شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر دانش‌آموزان خوش‌فکر مدارس شرکت می‌کنند، اظهار کرد: دانش‌آموزان توانمندی‌ها و دستاورد‌های پژوهشی خود را در این نمایشگاه به نمایش می‌گذارند و ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند.

یاوری با اشاره به اهداف نمایشگاه دستاورد‌های پژوهش سمپاد، ادامه داد: دانش‌آموزان با گفت‌وگو با افراد متخصص کاربرد دستاورد‌های پژوهشی خود را بهتر درک می‌کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه شبکه خوبی از ارتباط انسانی بین دانش‌آموزان مدارس سمپاد و سایر مدارس ایجاد می‌کند، شبکه‌ای که قرار است بذر پژوهش‌های آینده و علمی کشور باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • شهریه دانش‌آموزان چهار دهک اول در مدارس سمپاد رایگان است
  • مدارسی که شهریه می‌گیرند را معرفی کنید
  • یاوری: دانش‌آموزان در نمایشگاه پژوهشی سمپاد ظرفیت نهفته خود را آشکار می‌کنند
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • هنر نمایی دانش آموزان در نمایشگاه آثار دستی و تجسمی
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • اجبار دانش‌آموز برای تهیه لباس فرم جدید ممنوع است