Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی از ثبت نام 337 کاندیدا در ششمین دوره انتخابات شوراهای استان تا پایان روز چهارم مهلت نام نویسی خبر داد.

محمدعلی نبی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این مطلب بیان کرد: از این تعداد 310 نفر مرد و 27 نفر زن هستند، همچنین بیشترین داوطلبانی که موفق به ثبت نام شدند دارای مدرک لیسانس(142 نفر) و فوق لیسانس(141 نفر) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه  تاکنون 16 درصد از کاندیداها معادل 55 نفر، از جامعه ایثارگر هستند، افزود: همچنین 50 نفر از داوطلبان نیز دارای سابقه نمایندگی در شوراهای اسلامی هستند.

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهار کرد: تاکنون30 درصد داوطلبان معادل 99 نفر از قشر کارمند بوده‌اند و پس از آن افرادی که شغل آزاد دارند با 24 درصد و معادل 84 نفر بیشترین تعداد داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

نبی‌پور خاطرنشان کرد: 5 درصد از داوطلبان معادل 19 نفر نیز از اهل سنت برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراها ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد نیز درخصوص آمار داوطلبان شهرستان مشهد در انتخابات شوراها بیان کرد: تا پایان روز چهارم ثبت نام 102 نفر برای انتخابات شوراها نهایی شده است.

وی با بیان اینکه 48 درصد ثبت نام‌ها تا پایان روز چهارم با مراجعه حضوری به فرمانداری انجام شده است، ادامه داد: 91 نفر از ثبت نام کنندگان در شهرستان مشهد مرد و 11 نفر نیز زن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات شورای ششم انتخابات 1400 خراسان رضوی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، میرمحمد غراوی صبح امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی که در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، در جمع شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: در طول سال گذشته، در شورای حل اختلاف استان تهران، 12‌ جلسه تشکیل شده و 142 مصوبه را در پی داشته است که از این تعداد، 102 مصوبه مورد تأیید نظرات شوراهای اسلامی شهر بوده است.

وی افزود: انتخاب شهرداران و تعیین اولویت‌های توسعه‌ای از وظایف اصلی شوراهاست که بر این اساس در سال گذشته 11 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های استان تهران واریز شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران یادآور شد: در سال گذشته 26 هزار میلیارد تومان بودجه در شهرداری‌های استان تهران محقق شده است که رشد 57درصدی بودجه و اعتبارات را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد.

غراوی با اشاره به اینکه سهم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها 60 درصد و سهم اعتبارات عمرانی 40 درصد تعیین شده است، عنوان کرد: این در حالی است که طی سال گذشته در شهرداری‌های استان تهران 39 درصد اعتبارات صرف هزینه‌های جاری و 61 درصد صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

وی تأکید کرد: برآیند عملکرد شهرداری‌های استان تهران در سال 1402 نشان می‌دهد با کاهش هزینه‌های جاری، تخصیص اعتبارات و منابع بودجه‌ای به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای با رشد بسیار خوبی همراه بوده است.

بخشودگی عوارض نوسازی و افزایش تقاضای شهروندان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، کمک به اجرای سیاست‌های دولت را از وظایف شوراها برشمرد و گفت: در این راستا موضوع بخشودگی عوارض در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری از اقدامات صورت‌گرفته در سال گذشته است، به‌طوری‌که در برخی از شهرداری‌ها این بخشودگی به 100 درصد رسیده است.

غراوی تصریح کرد: بخشودگی عوارض نوسازی بافت‌های فرسوده موجب افزایش تقاضای شهروندان در شهرستان‌های استان به احیای بافت‌های فرسوده شده است.

وی در ادامه به عضویت 251 نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان تهران اشاره و بیان کرد: سال گذشته تعدادی از اعضای شورا به‌واسطه برخی تخلفات تحت پیگرد قرار گرفتند و 37 عضو شورای شهر و روستا بازداشت شدند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: در شورای حل اختلاف برخی پرونده‌ها به سلب عضویت اعضا منجر شده است و در این بین 18 عضو شورای شهر و روستا سلب عضویت شدند.

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • کنکور داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در حال برگزاری است
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • ضبط مناظرات دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد