Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی ایرادات شورای نگهبان در بودجه ۱۴۰۰ وزارت نفت را مکلف کردند مبلغ ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای مواد اولیه قیر به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قرار دهد.

به گزارش برنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه، گزارش کمیسیون تلفیق را برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دادند و برای تامین شورای نگهبان با رفع ایرادات آن موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بندالحاقی یک تبصره (۱) ماده واحده این لایحه جهت تأمین نظر شورای نگهبان نمایندگان مصوب کردند که در سال ۱۴۰۰ وزارت نفت مکلف است مبلغ  ۱۵۰ هزار میلیارد ریال از محل جز (۳) بند (ب) این تبصره مواد اولیه قیر وی.‌بی(وکیوم باتوم)، نفت خام را به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها قرار داده و در حساب‌های فی‌مابین خود و خزانه‌داری کل کشور تسویه نماید.

در تبصره یک بند الف نمایندگان با حذف کلمه «خام» بعد از عبارت «صادرات نفت» موافقت کردند و کلمه «ذی‌ربط» نیز جایگزین کلمه «تابعه» شد و همچنین عبارت «دیگر اجزاء» حذف شد.

در بند (ب) تبصره یک نیز نیز نمایندگان موافقت کردند که عبارت «صادرات فرآورده‌های نفتی مشمول این حکم نمی‌باشد» به انتهای فراز اول جزء یک بند (ب) اضافه شد.

همچنین در جزء ۳ بند (ب)، عدم تعیین سقف در صورت افزایش عواید حاصل، بر اساس نظر شورای نگهبان مغایر اصل ۵۲ قانون اساسی شناخته شد که بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در جداول مبلغ  ۶۰۰ هزار میلیارد ریال برای این جزء درج گردید و نمایندگان با این مصوبه موافقت کردند.

این جزء شامل افزایش تخصیص برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این قانون به ویژه اصلاح نقاط حادثه‌خیز درون و برونشهری و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح مورد نیاز در ورودی شهرها، طرح هادی و بهسازی روستایی،  توسعه زیرساختهای آموزش، طرحهای توسعه زیرساخت‌های آموزش الکترونیک مدارس، بهسازی و نوسازی مدارس تخریبی و دانشگاهها و مدارس حوزه‌های علمیه برادران و خواهران و جامعه‌المصطفی، هسته ای، واحدهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، حمل و نقل عمومی، راههای روستایی، تولیدی، زیرساختهای شهرکها و نواحی صنعتی، دولت الکترونیک، آموزش، آموزش‌های مهارتی و مهارت پروری و مهارت آموزی سربازان وظیفه، سلامت با اولویت حمایت از بیماران دارای بیماریهای خاص و بیماری سالک، جمعیت، محیط زیست و مهار(کنترل) آب و سیلاب، آب و فاضلاب با اولویت مناطق روستایی و عشایری، تأمین آب شرب شهرها و روستاها، توسعه و بازتوانی نیروگاههای برق، بافت فرسوده، بازآفرینی شهری و تحقیقات کاربردی بخش کشاورزی با اولویت حوزه دانش‌بنیان، تحقیقات کاربردی به‌ویژه دفاعی و هزینه های معیشت و سلامت و کاهش آثار منفی کرونا می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان لایحه بودجه وزارت نفت نفت قانون اساسی قانون الکترونیک حمل و نقل دولت سلامت محیط زیست آب و فاضلاب بخش کشاورزی مجلس یازدهم هزار میلیارد ریال شورای نگهبان موافقت کردند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • واکنش محمد مهاجری به دلایل رد صلاحیت روحانی
  • نامه سوم روحانی به شورای نگهبان درباره ارائه مستندات ردصلاحیتش
  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • تصمیم مجلس برای فوق‌العاده پرستاری و حقوق کارکنان وزارت کشور
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما
  • نظارت ۹۹۰ نفر از شبکه مردمی ناظران شورای نگهبان در دور دوم انتخابات مجلس