Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،نمایندگان در نشست علنی امروز -یکشنبه- در جریان بررسی  لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور (اعاده شده از شورای نگهبان)  با رفع ایراد بندهای(ز) ،(ک) و بند الحاقی  تبصره ۵  موافقت کردند.

 در ایراد شورای نگهبان به بند (ز) تبصره ۵ آمده است: اجازه انتشار اوراق توسط مؤسسات بیمه بازرگانی بدون تضمین اصل و سود، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد و در مصوبه کمیسیون تلفیق این بند حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در ایراد بند (ک)،  تبصره ۵از جهت مشخص نبودن سازوکار «نرخ حفظ قدرت خرید» ابهام دارد؛  پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد و در اطلاق جزء ۳ بند (ک)، مبنیًا بر ایراد بند (ز)، مغایر بند ۱۰ اصل سوم قانون اساسی شناخته شد و مبنیًا بر جزء ۱ بند (ک)، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد و در جزء ۶ بند (ک)، از این جهت که مشخص نیست منظور از «دولت» که اموال و دارایی‌های آنها به‌عنوان پشتوانه انتشار اوراق مالی اسلامی قابل استفاده است، شامل دستگاههای غیرقوه مجریه نیز می‌شود یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

 که در مصوبه کمیسیون تلفیق بدین شرح اصلاح شد:در جزء ۱ بند (ک) عبارت « نرخ حفظ قدرت خرید» حذف شد و در جزء ۳ بند (ک) عبارت «بدون تضمین دولت» به عبارت «با تضمین خود» اصلاح شد ودر جزء (۶) بند «ک» عبارت «قوه مجریه» جایگزین کلمه «دولت» شد.

ایراد شورای نگهبان در بند الحاقی یک تبصره ۵ آمده است:، عدم ذکر ردیف و عدم لحاظ آن در سقف منابع عمومی بودجه، مغایر اصل ۵۳ قانون اساسی شناخته شد. همچنین از این جهت که مفاد جزء ۲ بند (د) سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، مورد رعایت قرار گرفته است یا خیر، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد که در مصوبه کمیسیون تلفیق بند الحاقی (۱) حذف شد.

برچسب‌ها شورای نگهبان قانون اساسی کمیسیون تلفیق پروندهٔ خبری بودجه ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای نگهبان قانون اساسی کمیسیون تلفیق شورای نگهبان قانون اساسی کمیسیون تلفیق اخبار کنکور قانون اساسی شناخته شد کمیسیون تلفیق شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۷۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام

با اینکه طبق لیست اعلام شده از سوى فدراسیون کشتى قرار بود حسن یزدانى از امروز در اردوى تیم ملى بعد از شش ماه غیبت به دلیل عمل جراحى کتف حاضر شود، این اتفاق به اردوى بعدى موکول شد.

طبق اعلام فدراسیون حسن یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می‌داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد و قرار است در خردادماه در تورنمنت ارمنستان محک بخورد.

منبع: ورزش سه

tags # حسن یزدانی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • هشدار تند به دو پلتفرم فعال در خرید، فروش مسکن
  • بازگشت حسن یزدانی در هاله‌ای از ابهام
  • ابلاغ ۸۲۱میلیارد تومان منابع ازمحل فروش اوراق به پروژه های اردبیل