Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظامی آمریکایی که در حمله و یورش مرگبار ۶ ژانویه به ساختمان کنگره مشارکت داشته، یک سفیدپوست افراطی بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، مقام های قضایی و دادستان ها اعلام کردند که تیموتی هیل کوسانلی، نظامی آمریکایی که در یورش مرگبار طرفداران افراطی دونالد ترامپ به کنگره مشارکت داشته، یک سفیدپوست افراطی بوده که زمانی که در یک پایگاه دریایی در نیوجرسی خدمت می کرده، اظهارات نژادپرستانه‌ای را بیان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا: بیش از 100 پرونده دیگر علیه مهاجمان به کنگره تشکیل خواهد شدهزینه 521 میلیون دلاری ماموریت گارد ملی در کنگره آمریکا

بر اساس این گزارش، تیموتی هیل کوسانلی پیش از این به عنوان پیمانکار امنیتی در یک پایگاه دریایی در ایالت نیوجرسی خدمت می کرده است. وی در جریان حمله طرفداران افراطی ترامپ به ساختمان کنگره در ماه ژانویه بازداشت شد.

مقام های قضایی پس از مصاحبه با 44 نفر از همکاران وی به این نتیجه رسیده‌اند که او یک سفیدپوست افراطی نژادپرست بوده است.

وی بارها از اقدامات آدولف هیتلر علیه یهودیان نیز حمایت کرده و گفته است که "هیتلر باید کارش را به طور کامل انجام می داد."

این نظامی آمریکایی همچنین اظهارات تندی علیه یهودیان، اقلیت های قومی و دینی و زنان بیان کرده است.

مقام های اطلاعاتی آمریکا تاکنون دست داشتن چند گروه راستگرای افراطی در حمله به ساختمان کنگره را شناسایی کرده‌اند.

مقابله با افراط گرایی در بین اعضای ارتش آمریکا مدت زمان زیادی بود که در برنامه های پنتاگون قرار داشت ولی حمله 6 ژانویه طرفداران افراطی دونالد ترامپ به ساختمان کنگره موجب شد تا این مساله به اولویت اصلی پنتاگون تبدیل شود.

جان کربی سخنگوی پنتاگون پیش از این اعلام کرده است که مقام های ارشد پنتاگون قرار است طی 60 روز آینده مذاکرات لازم درباره مقابله با افراط گرایی در بین نیروهای نظامی را انجام دهند. جزئیات بیشتری درباره این طرح اعلام خواهد شد.

حداقل 27 نفر از 140 نفری که در جریان حمله مرگبار به کنگره آمریکا متهم شده‌اند، سابقه فعالیت در ارتش آمریکا را داشته‌اند.

درصد بالای نظامیان مشارکت کننده در این حمله نگرانی های زیادی را درباره گسترش روحیه های افراط گرایانه در بین اعضای ارتش آمریکا به وجود آورده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساختمان کنگره نظامی آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 10 اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک توسط نفر پیاده ساخت ایالات متحده آمریکا است که توسط پیاده نظام قابل حمل و استفاده است. آمریکا برای انهدام زرهی روسیه، رقم بالایی از سامانه‌های پرتاب و موشک‌های جاولین را در اختیار اوکراین قرار داد که در صحنه نبرد موثر بودند. این موشک ابتدا مسافتی را به سمت بالا طی می‌کند و سپس به بخش بالای هدف شیرجه می‌رود. با توجه به اینکه معمولاً زره بالای تانک از بخش‌های دیگر آن ضعیفتر است، حمله از بالا احتمال بالاتری برای از بین بردن تانک دارد. این موشک قابلیت حمله مستقیم جهت انهدام سنگر یا ساختمان و همچنین موقعیت‌هایی که امکان حمله از بالا وجود ندارد نظیر شلیک از داخل یک ساختمان را نیز دارد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه شماری از تجهیزات غنیمتی حساس از جمله این موشک کلیدی را به ایران فرستاده و آنها به شدت نگران مهندسی معکوس این موشک از سوی ایرانی‌ها هستند. ادعاهای مقام پیشین دولت آمریکا در این زمینه را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • روایت خبره نظامی آمریکایی از تبادل آتش ایران و اسرائیل
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد