Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@12:51:56 GMT

کرونای جهش یافته به مازندران رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۸۱۶۰

کرونای جهش یافته به مازندران رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مشاهده کرونای انگلیسی در این استان خبر داد و گفت که تاکنون تست ۲ بیمار مشکوک در زیر مجموعه این دانشگاه مثبت بوده است. ناطقان: به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر سید عباس موسوی افزود که این ۲ بیمار زن و شوهر هستند و مشخص شده است به خاطر پذیرایی از مسافرانی که کرونای انگلیسی داشتند مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی گفت که این زن و شوهر ساکن شهرستان قائمشهر هستند و اخیرا میزبان مسافرانی از استان قزوین بودند .

موسوی افزود که مثبت این ۲ شهروند مازندرانی به همراه خانواده اشان در قرنطینه خانگی به سر می برند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که سرعت انتقال و شیوع ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است، بر اهمیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و دورهمی ها و پرهیز از سفر و پذیرایی از مسافران نوروزی تاکید کرد.

پیش تر نیز معاون بهداشت وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی طی سفری به مازندران با اظهار این که ویروس انگلیسی در تمامی استان‌های کشور چرخیده است ، گفت که این ویروس جهش یافته تاکنون دهها قربانی در ایران گرفته است.

کرونای انگلیسی از ۳۰ شهریور ماه در انگلیس شیوع یافت و اندکی بعد با سرعت زیادی به کشورهای دیگر رسید.

در ایران نیز پروازها به انگلیس و بالعکس قطع شد و همچنین برای مسافران از تمام کشورهای اروپایی که قصد سفر به ایران داشتند، اقدام‌های سختگیرانه از سوی وزارت بهداشت در نظر گرفته شد از جمله اینکه باید با تست منفی وارد کشور شوند و در فرودگاه هم تست شده و حتی با منفی بودن تست آن‌ها باید ۱۴ روز در منزل قرنطینه شوند.

اما با این حال آمارهای رسمی و غیررسمی نشان می دهد که اکنون در ایران بیش از دهها نفر مبتلا به کرونای انگلیسی شناسایی شدند.

 ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار سرایت‌پذیر است و افراد با سن پایین را هم مبتلا می‌کند و تنها راه مقابله با آن رعایت دقیق پروتکل‌ها است.

در حاضر ٥٦٢ بینار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند و از این تعداد ١١٣ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند

منبع: عصر ایران برچسب ها: کرونا ، جهش ، ناطقان ، مازندران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا جهش ناطقان مازندران دانشگاه علوم پزشکی مازندران کرونای انگلیسی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، بهرام عین اللهی در حکمی دکتر حسن بختیاری را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب کرد.

دکتر حسن بختیاری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان است.

در این حکم آمده است: خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و باتوجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش مهر، پیش از این دکتر آرش خجسته ریاست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند را برعهده داشت.

کد خبر 6090875

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد