Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،  «عبدالرحمن الوالی» از سران حزب «الحراک الجنوبی» (جنبش جنوب) یمن و استاد دانشگاه عدن با حمله شدید به ائتلاف سعودی - اماراتی متجاوز به یمن، آن را عامل تجزیه جنوب دانست و گفت که گروه شبه نظامی جنوب یمن موسوم به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) زیر سلطه این ائتلاف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی که از موافقان استقلال جنوب یمن از شمال این کشور است، طی پستی در توئیتر نوشت: پیروزی جز با متحد کردن صفوف و یکپارچه سازی هدف محقق نخواهد شد. ائتلاف [سعودی - اماراتی] همچنان در حال پراکنده کردن صفوف و اهداف جنوبی‌هاست.

الوالی افزود که ائتلاف سعودی - اماراتی این طرح را به عنوان یک اقدام هدفمند و برنامه‌ریزی شده پیش‌می‌برد و به همین دلیل جنوب همواره در بحران‌های مستمر و تخریب سازمان‌دهی شده است. این ائتلاف مخالف «استقلال جنوب یمن» است.

وی با اشاره به زیر سلطه ائتلاف بودن شورای انتقالی جنوب تاکید کرد: «توافق‌ها با ائتلاف اتلاف وقت و تلاش است. کسی که معتقد است تسلیم شدن در مقابل ائتلاف ممکن است برای آن مزایایی داشته باشد، در توهم است».

این اظهارات در سایه افزایش خشم و نارضایتی ساکنان جنوب یمن و نخبگان آن از حاکمیت کنونی در جنوب یمن در هر دو بخش شورای انتقالی جنوب و دولت «عبدربه منصور هادی» به نخست‌وزیری «معین عبدالملک» که برخی آن را منشی سفیر عربستان سعودی می‌دانند، طرح می‌شود.

دلیل این اعتراض‌ها، وخامت اوضاع در جنوب یمن، کمبود خدمات و قطع شدن حقوق‌ها و افزایش ناامنی در شهرهاست. اموری که موجب آغاز یک انقلاب جدید مردمی در برخی شهرهای جنوبی شده و مردم خواستار خروج ائتلاف سعودی - اماراتی و طرفداران آن از جنوب یمن شده‌اند.

چند روز پیش نیز،  «حسن باعوم» یکی از رهبران حزب الحراک الجنوبی از توافق عناصر وابسته به امارات و عربستان سعودی با دولت مستعفی یمن انتقاد کرد و با انتشار بیانیه‌ای گفت که توافقات بین شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات)، ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی یمن، هیچ الزامی برای مردم جنوب یمن و نیروهای مردمی آن ندارد.

وی تاکید کرد که شورای انتقالی باید از دولت مستعفی خارج شده و بیانیه‌ای منتشر کند و در آن تأکید شود که این گروه، نماینده جنوب یمن نیست.

ائتلاف سعودی-اماراتی اواخر سال ۲۰۲۰ از تشکیل دولتی برای تقسیم قدرت خبر داد که در آن، عناصری از شورای انتقالی جنوب در دولت عبد ربه منصور هادی حضور داشتند.

باعوم تصریح کرد که هر گونه نمایندگی یکجانبه یا متعدد که در ضمن دولت مستعفی یمن باشد، در مذاکرات آینده، مردود است.

وی همچنین گفت که «هر گونه حضور نیروهای خارجی در خاک جنوب را، اشغالگری می‌دانیم که باید به هر نحوی، آنان را از جنوب [یمن] بیرون راند».

این اظهارات در حالی مطرح شده که تظاهرات مردمی در عدن و «مکلا» در جنوب یمن و در اعتراض به وخامت اوضاع معیشتی مردم این منطقه همچنان ادامه دارد.

معترضان یمنی علیه دولت هادی، شورای انتقالی و ائتلاف سعودی شعار می‌دهند و تأکید دارند که این ائتلاف مسئولیت وضعیت نابسامان آنها است و خواستار اخراج این ائتلاف هستند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: جنوب یمن ائتلاف سعودی اماراتی جدایی جنوب یمن شورای انتقالی جنوب ائتلاف سعودی دولت مستعفی جنوب یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • هوش مصنوعی توانست ویرایش ژنی را هدفمند کند
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند