Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با توضیح درباره نتایج مثبت بیش از حد انتظار سفر "سرگئی لاوروف" به کشورهای امارات، عربستان و قطر، شرط ادامه همکاری‌ها با اتحادیه اروپا را برابری و احترام متقابل نامید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که سفر "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه این کشور به امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر در چارچوب سفر کاری به کشورهای منطقه خلیج فارس، بیش از سطح انتظار مثمرثمر و سازنده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاخارووا در مصاحبه‌ای در باره گفت: «مذاکرات صورت گرفته در جریان این سفر در خصوص مسائل مربوط به روابط دوجانبه و برخوردهای ما نسبت به مسائل و مشکلات بین‌المللی و منطقه‌ای، تنها گفت‌وگوهایی بر اساس پروتکل‌های تعیین شده نبودند، بلکه به معنای واقعی کلمه سازنده و مثمرثمر و مذاکراتی چندجانبه و دارای ابعاد مختلف، درباره طرح‌های آینده و بررسی راه‌های تحقق آنها بودند.»

وی یادآور شد که در جریان این سفر، طرفین طیف وسیعی از مسائل مهم در جهت گیری‌های مختلف، از جمله روند اوضاع در سوریه، توسعه روابط اقتصادی و همکاری‌ها در عرصه مبارزه موثر با شیوع ویروس کرونا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به سئوال دیگری اعلام کرد که مواضع مسکو بستگی به اظهارات مقامات اروپایی نداشته و روسیه همواره آماده همکاری با اتحادیه اروپا در تمامی زمینه‌ها بوده، البته این روابط باید بر اساس اصل برابری و احترام متقابل باشد.

زاخارووا در تفسیر اطلاعاتی در برخی رسانه‌های گروهی درباره اظهارات "مارکوس ادرر" سفیر اتحادیه اروپا در مسکو در خصوص لزوم تجدیدنظر در راهکار بروکسل در برخورد با روسیه، گفت: «مواضع ما به اظهارات مقامات اروپایی بستگی ندارد. مواضع ما کاملاً روشن و اگر صادقانه بگویم، کاملاً هم منطقی و قابل درک است. ما خواستار همکاری متقابل با اتحادیه اروپا بر اساس اصل برابری و احترام متقابل هستیم. آیا طرف‌های اروپایی چنین آمادگی را دارند؟ اگر بله، ما همواره برای همکاری در تمامی جهت گیری‌ها – در عرصه انسانی، سیاسی و دفاعی و امنیتی آماده هستیم. این مسئله اصولی بوده و در طول ده‌ها سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.»

وی یادآور شد که اتحادیه اروپا باید روی اولویت‌های جهت گیری سیاست خارجی خود و قبل از همه در برخورد با کشورهای متحد خود کار کند.  این دیپلمات روس همچنین اعلام کرد که کشورهای غربی جنگ اطلاعاتی علیه واکسن‌ روسی علیه ویروس کرونا را پایان نداده‌اند.

زاخارووا ادامه داد: «اکنون دیگر واضح است که ماه‌هاست اقدامات  کشورهای غربی علیه واکسن اسپوتنیک-وی روسیه ادامه داشته و این جنگ اطلاعاتی کثیف هنوز پایان نیافته و ادامه دارد.»

به عقیده وی، این تمایل کشورهای غربی، آنهم در شرایطی که همه جهان با مشکلات مربوط به اپیدمی ویروس کرونا درگیر هستند، تنها بر اساس این سیاست که "هر کاری روسیه انجام می‌دهد، مردود است" شکل گرفته است.  

زاخارووا: تحریم‌ها گویای ترس آمریکا از روسیه استزاخارووا: آمریکا اعتراف کرده به منافع سایر کشورها اهمیتی نمی‌دهدزاخارووا: بایدن دنباله‌روی همان سیاست‌های ترامپ است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاورمیانه اتحادیه اروپا اخبار روسیه خاورمیانه اتحادیه اروپا اخبار روسیه اتحادیه اروپا بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز

مدیرعامل «توتال انرژی» هشدار داد تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا برای ممنوعیت واردات گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) روسیه، باعث افزایش شدید قیمت گاز و سود بردن فروشندگان جهانی گاز از جمله خود «توتال انرژی» می‌شود.

به گزارش ایسنا، پاتریک پویانه در پاسخ به سوال تحلیلگری که درباره تاثیر تحریم‌های پیشنهادی اتحادیه اروپا پرسیده بود، گفت: اگر اتحادیه اروپا، پروژه «یامال ال‌ان‌جی» را تحریم‌ کند، قیمت ال‌ان‌جی به سرعت بالا خواهد رفت و در سطح جهانی، به نفع ما خواهد بود. اگر تحریم‌هایی در کار باشند، مثبت است و منفی نیست زیرا درآمد توتال از پروژه «یامال ال‌ان‌جی»، کاملا محدود است.

مدیرعامل «توتال انرژی» گفت: سران اروپا بر این موضوع واقف هستند که امنیت تامین کنونی آنها، بر ال‌ان‌جی متکی است و نمی‌خواهند دوباره افزایش قیمت را مشاهده کنند. آنچه من درک می‌کنم این است که آنها ممکن است ایده‌هایی داشته باشند اما این ایده‌ها برای سال ۲۰۲۷ به بعد خواهد بود نه قبل از آن.

شرکت فرانسوی «توتال انرژی»، سهم ۲۰ درصدی در پروژه «یامال ال‌ان‌جی» واقع در شرق روسیه دارد و سهم عمده این پروژه در اختیار شرکت روسی نواتک است. توتال همچنین ۱۹.۴ درصد سهم در نواتک دارد.

پویانه اظهار کرد: توتال، سود نقدی از پروژه «یامال ال‌ان‌جی» از سال ۲۰۲۳ دریافت نکرده است زیرا تحریم‌ها علیه مبادلات مالی با روسیه، خارج کردن پول از این کشور را دشوار کرده است. این شرکت حدود ۴۵۰ میلیون دلار سود نقدی نیم سالانه را در اواخر سال ۲۰۲۲ از نواتک دریافت کرد.

قیمت گاز طبیعی اروپا پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و کاهش شدید واردات گاز از روسیه در سال ۲۰۲۲، به شدت افزایش یافت.

ظرفیت جهانی جدید ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۲۷ که قرار است پروژه‌های بیشتری راه اندازی شوند، محدود خواهد بود و به معنای آن است که اروپا با آسیا و خریداران دیگر برای محموله‌های ال‌ان‌جی، در رقابت خواهد بود و این موضوع، قیمت‌ها را بالا می‌برد.

چندین کشور عضو اتحادیه اروپا خواستار وضع تحریم‌هایی علیه ال‌ان‌جی روسیه شده اند اما برای تصویب چنین اقدامی، موافقت همه اعضای این بلوک، ضروری است.

روسیه در سال میلادی گذشته، ۱۴.۸ درصد از گاز اتحادیه اروپا را تامین کرد و محموله‌های ال‌ان‌جی تخفیف‌دار روسیه، تا حدودی جایگزین واردات گاز اروپا از این کشور از طریق خط لوله شد.

بر اساس گزارش رویترز، پس از افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و کسب و کارهای اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تضمین امنیت تامین آن، تحت فشار قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم