Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای شهر تهران بر لزوم ارائه گزارشی درباره اعتبارات و برنامه‌های اجرایی رویداد تهران ۱۴۰۰ توسط شهردار تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت نظری در دویست و هشتادمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: در آستانه سال ۱۴۰۰ هستیم و امیدوارم در سال جدید، دیگر شاهد تلخی‌ها و اندوهی که در سال ۹۹ بر مردم ایران وارد شد نباشیم و شادی و شادکامی مردم بیشتر و بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انشالله تهرانی‌های عزیز و تمام مردم ایران دیگر از این ویروس آسیب نبینند و خیلی زود شاهد آن باشیم که ویروس کرونا از کل جهان رخت ببندد.تذکر امروز بنده درباره رویداد تهران ۱۴۰۰ است. رویدادی که بناست به مناسبت ورود به قرن جدید در شهر تهران اجرا شود. حتما همکاران به خاطر دارند که طبق مصوبه ۲۰ اسفند سال ۹۶ با عنوان «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران ۱۴۰۰» و نیز موضوع ماده ۴ مصوبه برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران، شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه‌ای برای اجرای این رویداد شده است.

وی افزود: لایحه‌ای که با تاخیر و به شکل ناقص به شورا آمد اما به دلیل ابهامات و مشکلاتی که داشت تایید نشد. در همین راستا نیز در آذرماه سال ۹۸ بود که آخرین ایرادات به این لایحه وارد و بنا شد تا پس از تکمیل و رفع ابهامات مجددا به شورا ارائه شود که این امر انجام نشد. حتی در جلسه هم‌اندیشی هم این موضوع مطرح و دوباره بر تکمیل لایحه تاکید شد، اما همچنان هیچ اتفاقی رخ نداد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در این وضعیت، ما شاهد آن هستیم که از سوی شهرداری تهران با محوریت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، بنر و پوسترهای مختلفی با عنوان تهران ۱۴۰۰ در سطح شهر اکران شده است. سوالی که برای بسیاری از شهروندان ایجاد شده، این است که اساسا رویداد تهران ۱۴۰۰ چیست و بناست چه مشکلی از مردم پایتخت رفع کند؟ آیا بناست صرفا در حد همین طرح‌ها بماند؟ آیا شورا نباید چیستی و چگونگی اجرا را تایید کرده و به تصویب برساند؟ متاسفانه باید بگویم علیرغم تاکید شورای شهر مبنی بر ضرورت مشارکت تمام ارکان و معاونت‌های شهرداری تهران و حتی فراتر از آن دستگاه‌ها و نهادهای حاضر در تهران در این رویداد، امروز شاهد آن هستیم که عمده اقدامات مربوط به رویداد تهران ۱۴۰۰ از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و آن هم صرفا در بیلبوردها، تابلوها و تبلیغات شهری نمود پیدا کرده است.

نظری تاکید کرد: تذکر بنده به شهردار تهران در این خصوص است که اولا چرا لایحه مربوطه را مجددا به شورا ارائه نکرده است؟ ثانیا جزئیات این رویداد و هزینه‌کرد آن به چه صورت است و چرا تاکنون گزارشی شفاف از آن به مردم و نمایندگان آنها در شورا ارائه نشده است؟لازم است آقای حناچی گزارشی از اعتبارات و برنامه‌های اجرایی این رویداد را به شورا ارائه کند تا مشخص شود که نقش معاونت‌های مختلف شهرداری تهران در این امر مهم چه بوده و با اجرای رویداد تهران ۱۴۰۰ بناست چه مشکلی از پایتخت نشینان حل شود؟ حتی اگر بناست در حوزه فرهنگی با تاکید بر نشاط اجتماعی فعالیت شود، آیا نیاز به تصویب شورای شهر حس نشده است؟ همان‌طور که پیش‌تر نیز بنده و همکارانم تاکید داشتیم برای ماندگاری تهران ۱۴۰۰ لازم بود که پروژه‌هایی ماندگار نیز تعریف شده و به بهره‌برداری برسد، وگرنه برچسب و طرح روی بیلبوردهای شهری ماندگاری بالایی برای سال ۱۴۰۰ تهران به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران رویداد تهران 1400 شفاف سازی رویداد تهران ۱۴۰۰ شهرداری تهران شورا ارائه شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد

آفتاب‌‌نیوز :

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به وقوع سیل در شهرستان کاشان، اظهار داشت: به ندرت این اتفاق رخ می‌دهد که کاشان در محاصره سیل قرا بگیرد و از این رو حجم فراوان سیلاب از بالادست کاشان به سمت پایین سرازیر شد.

وی افزود: علی‌رغم انجام طرح مطالعاتی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری به دلیل عدم اختصاص اعتبارات سنگین لازم متوقف شده که در این شرایط صحبت‌هایی با مسئولان مربوطه داشتیم و دو مورد بازدید میدانی انجام شد و خسارات نیز در حال ارزیابی است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به ارائه خدمات توسط دستگاه‌های خدماتی ابراز داشت: برخی از مناطق تصمیم گرفته شد به منظور پیشگیری از خسارات جانی خالی از سکنه شود و همه عوامل در حال شست‌وشو و پاکسازی مناطق و ارائه خدمات هستند.

وی ضمن اشاره به حضور مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان در کاشان گفت: ستاد مدیریت بحران در هفته پیش‌رو تشکیل می‌شود و سعی می‌شود بخشی از اعتبارات، تخصیص یافته و هزینه شود تا شاهد بروز چنین حوادث و خساراتی نباشیم، اما باید در نظر داشت که این آمادگی برای همه ما وجود داشته باشد.

محمدی فشارکی تصریح کرد: دیواره‌چینی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها در دستور کار قرار دارد و توافقات ضمنی بین مجموعه‌های بین بخشی صورت گرفت و امیدواریم در یک بازه زمانی منطقی و به صورت استاندارد برای مردم شهرستان کاشان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان