Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر زنگنه تاکید کرد: آنچه که در مجلس بررسی و چاپ شد تفاوتی با نظر شورای نگهبان نداشته و بررسی بودجه و تامین نظر شورای نگهبان براساس آئین نامه داخلی مجلس انجام شده است.

به گزارش برنا، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (یکشنبه، 24 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ناظر بر ماده 198 آئین نامه داخلی مجلس، خاطرنشان کرد: روز گذشته مطالبی در سایت ها منتشر شد در مورد ایرادات شورای نگهبان در مورد بودجه، پس از آن دوستان شورای نگهبان با انتقاد از این مطالب اعلام کردند که شورا نظر رسمی را هنوز اعلام نکرده و ما مردد شدیم که چیزی که منتشر شده نظرات شورا است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سپس متوجه شدیم کمیسیون تلفیق تشکیل شده و تا نیمه های شب نیز مشغول فعالیت و تلاشند. اولا من از کمیسیون تشکر می کنم که در بررسی لایحه تسریع کردند اما ما امروز صبح نیز روی تبلت ها به لایحه دسترسی نداشتیم.

زنگنه خاطرنشان کرد: در سیستم های رایانه ای نیز امکان خواندن عملا نداشتیم چرا که موقع رأی گیری از دسترس ما خارج می شود و در حال حاضر نیز به چیزی رأی می دهیم که حتی وقت مطالعه آن را نیز نداشتیم.

وی تاکید کرد: لذا از هیات رئیسه محترم می خواهم با توجه به حجت شرعی که بر عهده تک تک ما نمایندگان است به طوری عمل کنند که آئین نامه کاملا رعایت شود و به طور شفاف برای نمایندگان روشن باشد که چگونه بودجه بررسی و تصویب شده است.

قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: آنچه که در مجلس بررسی و چاپ شد تفاوتی با نظر شورای نگهبان نداشته است و بررسی بودجه و تامین نظر شورای نگهبان براساس آئین نامه انجام شده است ضمن آنکه بخش عمده موضوعات شورای نگهبان رفع ابهام بود نه اصلاح اساسی، همچنین ایرادات مدنظر شورای نگهبان و همچنین اصلاحات شورای نگهبان در اختیار نمایندگان قرار گرفت به اضافه اینکه موضوعات اعاده شده از شورا در کمیسیون بررسی می شود و به صحن نمی آید و این براساس آئین نامه است و آئین نامه به طور کامل رعایت شده است

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قالیباف براساس آئین نامه نظر شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و بعد از اتمام بررسی جداول بودجه خطاب به نمایندگان، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابه‌جایی‌هایی داشته باشیم، اما این به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی بیان کرد کرد: بر این اساس، نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه دهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهند که وکلای ملت با ۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با این موضوع موافقت کردند.

کد خبر 6092932 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس به پایان رسید
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری