Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت چهار روز از آغاز نام‌نویسی داوطلبان انتخابان شورای اسلامی شهر و روستا تاکنون ۲۸۶ نفر در سراسر استان جهت شرکت در این ماراتن سیاسی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، با گذشت چهار روز از آغاز نام‌نویسی داوطلبان انتخابان شورای اسلامی شهر و روستا در ۵۴ شهر گیلان تاکنون ۲۸۶ نفر در سراسر استان جهت شرکت در این ماراتن سیاسی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۲۲۵ نفر مرد و ۳۱ نفر زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

با توجه به اینکه امسال فرآیند ثبت‌نام به چهار شیوه از طریق نسخه موبایلی، نسخه رایانه ای و حضور در دفاتر پیشخوان دولت برای ثبت‌نام الکترونیکی و مراجعه حضوری به فرمانداری ها امکان پذیر است، در مجموع ۱۲۳ نفر در استان به‌صورت حضوری و ۱۶۳ نفر هم به‌صورت غیرحضوری نام‌نویسی کرده‌اند.

 

در اولین روز از نام نویسی داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در گیلان ۶۰ نفر ثبت نام کردند که از این تهداد سهم بانوان ۶ نفر بود. از مجموع ثبت نام شدگان این روز، ۳۳ نفر به‌صورت حضوری بوده و ۲۷ نفر از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، نسخه رایانه ای و حضور در دفاتر پیشخوان دولت ثبت‌نام کردند.

 

 

در دومین روز ۶۴ نفر از سراسر استان جهت حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه نفر زن بوده‌اند. ۲۳ نفر با مراجعه حضوری به فرمانداری‌ها و ۴۱ نفر به سه روش الکترونیکی جهت ثبت‌نام اقدام کردند.

 

۴۲ نفر در سومین روز از نام نویسی داوطلبان شرکت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در گیلان ثبت‌نام کرده که از مجموع این ثبت‌نام شدگان، ۱۱ نفر به‌صورت حضوری و ۳۱ نفر از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی، نسخه رایانه ای و حضور در دفاتر پیشخوان دولت بوده اند.

 

در چهارمین روز نیز  ۱۱۸ نفر جهت ثبت‌نام در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدام کردند که سهم بانوان از این تعداد، ۱۵ نفر بوده است. بیشترین ثبت‌نام‌ها از طریق اپلیکیشن های موبایلی، نسخه رایانه ای و حضور در دفاتر پیشخوان دولت با ۶۴ ثبت‌نام بوده است.

 

بیشترین تعداد ثبت‌نام شدگان در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تا این لحظه در شهرستان رشت بوده است.

 

فرایند رسیدگی به صلاحیت کاندیداها در فرمانداری ها به محض ثبت‌نام، آغاز می‌شود و هیات های اجرایی مبادرت به بررسی صلاحیت داوطلبان می کنند. ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ لغایت ۲۱ فروردین ۱۴۰۰، زمان بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی است و طبق مواد ۵۱ و ۵۲ آیین نامه اجرایی انتخابات، هیات های نظارت بر انتخابات استان به مدت ۴۴ روز فرصت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند، مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان از طریق فرمانداری اعلام شده و امکان اعتراض احتمالی وجود دارد.

 

گفتنی است، ۲۸۱ نفر در شوراهای اسلامی شهرهای استان گیلان عضویت دارند.

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: آغاز ثبت نام از شوراها انتخابات شوراهای اسلامی صلاحیت کاندیداها انتخابات در گیلان حضور در دفاتر پیشخوان دولت انتخابات شوراهای اسلامی شهر نام نویسی داوطلبان اسلامی شهر و روستا صلاحیت داوطلبان نسخه رایانه ششمین دوره ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس

به گزارش حوزه  استانهای خبرگزاری تقریب، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس