Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، پویش نوروزی «بازینو» با شعار «سال نو، بازی نو» برای نخستین‌بار به همت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و با هدف حمایت از بازی‌های موبایلی برتر ایرانی کار خود را از اول فروردین ۱۴۰۰ آغاز می‌کند و کاربران با نصب و انجام این بازی‌ها علاوه بر شرکت در یک فضای رقابتی، شانس دریافت جوایز ویژه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده را نیز خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید صادق پژمان مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با اشاره به اینکه در این پویش نوروزی ۲۵ بازی پرطرفدار به کاربران معرفی می‌شوند، گفت: در پویش نوروزی «بازینو» که تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت، بازی‌های موبایلی منتخب ایرانی به طور گسترده از طریق بستر دیجیتال در معرض انتخاب کاربران در سراسر ایران قرار گرفته تا آنها بتوانند به سادگی این بازی‌ها را نصب کرده و از طریق تلفن همراه به دو صورت انفرادی و گروهی در ایام تعطیلات نوروز این بازی‌ها را انجام دهند و لذت حضور در یک فضای رقابتی سالم از طریق بازی را تجربه کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ نیز مانند سال ۱۳۹۹ به‌دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا مجبور به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و پرهیز از سفر و ماندن درخانه جهت قطع زنجیره انتقال کرونا هستیم.

از طرفی تجربه یک سال اخیر نشان داد که استقبال ازانجام بازی در میان مردم بسیار بیشتر از گذشته شده است. آمارها نشان می‌دهد که بازار بازی‌های موبایل در دنیا در دوران شیوع کرونا همزمان با افزایش میزان استفاده‌ مصرف‌کننده‌ها، با رشد بیش از ۷۷ میلیارد دلاری درآمد در سال ۲۰۲۰ مواجه شده است. در پژوهش مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرِک) نیز که به بررسی وضعیت شرکت‌های بازی‌سازی ایران در شرایط شیوع ویروس کرونا پرداخته شده، تعداد نصب بازی‌ها توسط کاربران در مجموع ۵۹ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: از این رو بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رویکرد غنی سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در ایام تعطیلات نوروز و از سوی دیگر حمایت از کسب وکار بازی‌سازان ایرانی و رونق تولید داخلی سازوکار اجرای این پویش نوروزی را طراحی کرده است.

بازی‌های شرکت‌کننده در این پویش جزء بازی‌های باکیفیت ایرانی هستند و تلاش ما این است که با معرفی این بازی‌ها و بازی‌سازان آنها،  انگیزه‌های تولید بازی‌های بیشتر را در آنها تقویت کنیم.

مدیرعامل بنیاد تصریح کرد: در طراحی این پویش از ابزارهای بازاریابی دیجیتال حوزه بازی استفاده شده است تا کسانی‌که کاربر اپلیکیشن‌های موبایلی و رسانه‌های اجتماعی هستند، از تبلیغات معرفی بازی‌ها در این بسترهای تعاملی استفاده ‌کنند. همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی از طریق این شبکه‌ها با بازی‌های این پویش آشنا می‌شوند و امکان دسترسی و نصب بازی‌ها برایشان فراهم است.

سیدصادق پژمان با اشاره به طراحی سایت پویش بازینو با عنوان bazino۱۴۰۰.ir که کار خود را چند روز قبل از شروع پویش آغاز می‌کند، افزود: کاربران از طریق این سایت می‌توانند به بازی‌های این پویش دسترسی داشته باشند و آنها را دانلود کنند.

 ۲۵ بازی در این پویش شرکت داده شده‌اند و نکته قابل اهمیت درباره این پویش این است که ۸ بازی، بازی‌های جدیدی هستند که در بهمن و اسفند ۱۳۹۹ منتشر شده‌اند. سایر بازی‌ها جزء بازی‌های پرمخاطب و با نصب بالا هستند و به‌تازگی به‌روزرسانی شده‌اند. هدف ما این است که با این پویش کاربران بیشتری جذب این بازی‌های مناسب ایرانی شوند.

وی در خصوص ژانر بازی‌های پویش بازینو نیز گفت: بازی‌هایی با سبک‌های متنوع و متناسب با سلایق مختلف کاربران اعم از ورزشی، کلماتی، پازل، استراتژی و رانندگی در این پویش شرکت کرده‌اند. از سویی دیگر امکان رقابت آنلاین در برخی از این بازی‌ها نیز وجود دارد و خانواده‌ها در فضایی خانوادگی و در شرایط کرونایی که مجبور به در خانه ماندن هستند، می‌توانند از رقابت آنلاین در این بازی‌ها لذت ببرند و در کنار هم سرگرم شوند.

برچسب‌ها بازی‌های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوروز بنیاد ملی بازی های رایانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوروز بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوروز بنیاد ملی بازی های رایانه ای اخبار کنکور بنیاد ملی بازی های رایانه ای پویش نوروزی بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت کاپیتان استقلال از جانشینش: مطمئنم می‌درخشی

به گزارش "ورزش سه"، استقلال باید روز چهارشنبه و در دیداری فوق العاده حساس از هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر، به مصاف تراکتور برود. آبی ها در این بازی، سیدحسین حسینی را به دلیل محرومیت انضباطی در اختیار ندارند و محمدرضا خالدآبادی وظیفه حراست از دروازه تیمش را برعهده خواهد داشت.

خالدآبادی که تابستان گذشته و با انتقالی پر سر و صدا از هوادار به استقلال پیوست، تاکنون در این فصل فرصت حضور در میدان را به دست نیاورده و او قرار است که در جدال حساس برابر تبریزی ها، با ایستادن در قفس توری تیمش، اولین بازی خود را تجربه کند.

سیدحسین حسینی که در این فصل عملکرد خوبی داشته و در صدر جدول بیشترین کلین شیت در میان گلرهای لیگ برتر قرار دارد، حالا در یکی از تعیین کننده ترین مسابقات این فصل، حضور نخواهد داشت و همین موضوع سبب شد تا او از هم تیمی اش حمایت کند.

کاپیتان استقلال با انتشار تصویری از تمرین امروز آبی ها و عکسی از خودش در کنار خالدآبادی نوشت: "مطمئنم که می درخشی و همه ما را خوشحال می کنی."

بهزاد غلامپور، مربی گلرهای استقلال نیز با انتشار پستی برای خالدآبادی، به شاگردش روحیه داد تا بتواند در بازی با تراکتور، بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

دیگر خبرها

  • اعزام ۴۰۰ هوادار نساجی به اصفهان برای حمایت در بازی با ذوب آهن
  • پیش‌نویس لایحه جامع حمایت از نخبگان ایرانی آماده شد
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد/ اعلام آمادگی نمایندگان خانه ملت برای حمایت از نخبگان
  • پیش‌نویس لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • ال‌کلاسیکوی ایرانی در پایتخت / پذیرایی تراکتور از صدرنشین در جهنم سهند
  • فیلتر شکست خورد / حضور بیش از 40 میلیون ایرانی در اینستاگرام
  • مقاومت کسب و کارهای کوچک اینستاگرامی در مقابل فیلترینگ
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • حمایت بازیکن استقلال از جانشینش؛ از تو مطمئنم + عکس
  • حمایت کاپیتان استقلال از جانشینش: مطمئنم می‌درخشی