Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:33:47 GMT

۲۳ هزار کودک همدانی غربالگری بینایی شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۹۴۱۹

۲۳ هزار کودک همدانی غربالگری بینایی شدند

"حجت الله حاتمی" روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه غربالگری بینایی در ۹ پایگاه ثابت استان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: پس از غربالگری موارد مشکوک برای رفع مشکل و معاینه دقیق به پزشک ارجاع شدند.

وی ادامه داد: تعداد هزار و ۵۰۰ کودک به اپتومتریست و پزشک متخصص ارجاع داده و ۲ مورد نیز با مداخله به هنگام و عمل جراحی موفقیت آمیز معالجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی با تاکید بر اینکه در صورت داشتن مشکل بینایی، نیاز به عینک و یا عمل جراحی در کودکان، سازمان بهزیستی تمامی هزینه درمان را تقبل می‌کند، افزود: شناسایی و حمایت کودکان با مشکل بینایی، ارزشمندتر از این است تا معلولی به جامعه هدف اضافه شود.

کارشناس معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه انجام غربالگری بینایی برای ۵۰ درصد از کودکان استان صورت گرفته عنوان کرد: این طرح در سال جاری با ۴۶ هزار نفر جامعه هدف، با دستگاه های غربالگر بینایی و رعایت پروتکل های بهداشتی از تیرماه فعالیت خود را آغاز کرد.

حاتمی با اشاره به اینکه پایگاه‌های غربالگری سازمان بهزیستی همه روزه بعد از ظهرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸عصر آماده غربالگری بینایی نونهالان سه تا ۶ ساله است، از مردم خواست به دلیل حساسیت بالا و زمان طلایی غربالگری بینایی کودکان و پیشگیری از اختلالات بینایی سالی یک بار کودکان را برای غربالگری بینایی به این پایگاه ها ببرند.

وی ادامه داد: سه تا ۶ سالگی زمان طلایی غربالگری چشم کودکان محسوب می شود و اگر کودکان این دوره طلایی را از دست بدهند، دیگر نمی توان از پیشرفت اختلالات بینایی آنان که گاه منجر به کم بینایی و نابینایی می شود، جلوگیری کرد.

کارشناس معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان اظهار داشت: تنبلی چشم یک بیماری نیست، بلکه ضایعه بیماری چشم مانند انحراف چشم، آب مروارید، افتادگی پلک و کدورت قرنیه است که اگر در سن کم تشخیص داده شود درمان می شود در غیر این صورت موثر نخواهد بود.

حاتمی، اجرای طرح غربالگری تشخیص زود هنگام تنبلی چشم را از مهمترین طرح های غربالگری دانست و افزود: این طرح همه ساله با مدیریت سازمان بهزیستی در سراسر کشور اجرا می شود و زمینه سلامت چشمان بسیاری از کودکان سه تا ۶ ساله را فراهم کرده است.

تنبلی چشم یا "آمبلیوپی" نوعی اختلال بینایی است که دید را کاهش می دهد و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می شود و اختلال در دید عمقی، اختلالات تحصیلی و یادگیری، نابینایی یا کاهش بینایی دائم، کاهش قدرت تمرکز و تفکیک و افزایش احتمال بروز حوادث و معلولیت در کودکان از عوارض ناشی از آن محسوب می شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده نزدیک به یک سوم جمعیت همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

برچسب‌ها همدان تنبلی چشم طرح غربالگری تنبلی چشم سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان تنبلی چشم طرح غربالگری تنبلی چشم همدان تنبلی چشم طرح غربالگری تنبلی چشم سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور غربالگری بینایی سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا

بنابر گزارش منتشر شده در رسانه‌های بلژیک بیش از ۵۰ هزار کودک بی‌سرپرست که در ۳ سال گذشته به اروپا مهاجرت کرده‌اند، ناپدید شده‌اند.

به گزارش مشرق، سه رسانه‌ بلژیکی در پی انجام مطالعاتی در این باره اعلام کردند از ۵۱ هزار و ۴۳۳ کودک مهاجر که بدون بستگان خود بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ به اروپا رفته‌اند، خبری نیست.

تخمین زده می‌شود که این کودکان ممکن است به دست گروه‌های جنایت سازمان یافته افتاده یا مجبور به کار شده باشند.

بیشترین تعداد کودکان بی سرپرست گمشده در ایتالیا با ۲۲ هزار و ۸۹۹ نفر ثبت شده است.

اتریش نیز با ۲۰ هزار و ۷۷ نفر و بلژیک نیز با ۲ هزار و ۲۴۱ کودک ناپدید شده در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال تخمین زده می‌شود که تعداد واقعی، بسیار بیشتر باشد زیرا ۱۳ کشور از ۳۲ کشور اطلاعاتی را در محدوده تحقیق ارائه نکرده‌اند.

به گزارش آناتولی، «آخی لیون»، دبیرکل فدراسیون کودکان گمشده در اروپا، یک سازمان غیردولتی مستقر در بلژیک که در ۲۷ کشور اروپایی در مورد کودکان گم شده فعالیت می‌کند، تأکید کرد این ارقام نگران کننده است و گفت: افزایش تعداد گزارش‌های مربوط به ناپدید شدن «خردسالانِ بدون همراه» بسیار نگران کننده است.

دیگر خبرها

  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی