Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام دست داده از چاپ کتاب «شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)» به قلم آیت الله «سیدحسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم خبر داد.

حجت الاسلام «زین العابدین دست داده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: کتاب «شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)» با عنوان «الاربعین فی مناقب امیرالمومنین (ع)»، از آثار مکتوب آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم است که به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه این شهر به چاپ رسیده و به بازار نشر عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دفتر امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه آیت الله آیت اللهی هفت حدیث را به صورت مفصل شرح کرده و از حدیث هشتم تا پایان حدیث چهلم از سخنرانی های وی استفاده شده است، افزود: کتاب مذکور به کوشش مهدی فصاحت و به همت امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم منتشر شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این کتاب در 420 صفحه نگارش شده است، خاطرنشان کرد: کتاب مذکور به همت نشر مصلی در بازار کتاب عرضه شده است.

 

حجت الاسلام دست داده عنوان کرد: کتاب «شرح چهل حدیث در فضایل و کمالات امام علی (ع)» در آیینی با حضور برخی از فرهیختگان و اهالی فرهنگ و ادب شهرستان جهرم رونمایی شد.

 

به گزارش شبستان، در ابتدای کتاب به قلم آیت الله آیت اللهی آمده است: «این حقیر این جزوه را شروع نمودم درباره چهل حدیث در فضایل حضرت امیرالمومنین (ع)؛ لکن ایام انقلاب پیش آمد و مقدار زیادی از آن نوشته نشد. امید است پس از استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توفیق تکمیل آن فراهم شود ان شاءالله تعالی.»

 

آیت الله «سید حسین آیت اللهی» در سال 1310 شمسی در جهرم دیده به جهان گشود؛ تحصیلات حوزوی خود را در شیراز نزد آیات «سید محمدباقر و سید محمد کاظم آیت اللهی»، «شیخ ابوالحسن حدائق»، «شیخ بهاءالدین محلاتی» آغاز کرد آنگاه رهسپار شهر مقدس قم شد و باقیمانده دوره سطوح را نزد آیات «شیخ ابوالفضل علمایی» و «شهید محمد مفتح» به پایان برد.

 

همچنین دروس خارج فقه و اصول را نزد آیات عظام «سید حسین بروجردی» و «امام خمینی» استفاده کرد و تقریرات دروس این بزرگواران را به رشته تحریر در آورد و اجازاتی از بعضی مراجع تقلید دریافت کرد.

 

همگام با شروع نهضت امام خمینی (ره)، فعالیت های انقلابی خویش را در جهرم آغاز کرد و بارها توسط ساواک دستگیر و در شیراز و تهران به زندان افتاد و مورد شکنجه قرار گرفت که اعتراض امام را به دنبال داشت.

 

وی پس از انقلاب از سوی پدرش و پس از پیروزی انقلاب از طرف امام خمینی (ره) به امامت جمعه جهرم منصوب شد و تا پایان عمرش به این مهم اشتغال داشت.

 

پایان پیام/691

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهرم انتشار کتاب آیت اللهی امام جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به مناسبت روز کارگر با حضور در سه واحد تولیدی، با اهدای گل این روز را به کارگران زحمتکش تبریک گفت.

وی بیان کرد: شما افسران صنعتی و سربازان امام زمان (عج) در این عرصه هستید و برای نایب امام زمان (عج) سربازی می‌کنید.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: کارگران از دوران مبارزات انقلاب تا دفاع مقدس و پس از آن همیشه در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: تولید کالای با کیفیت موجب جلب اعتماد مردم، ارتقای معیشت و امنیت شغلی خود و رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

شرکت‌های سپهر الکتریک، بهمن دیزل و کاشی الوند، سه واحد تولیدی بود که امام جمعه به مناسبت روز کارگر در آنها حضور یافت و روز کارگر را تبریک گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • جلد ششم کتاب «عنوان بصری» منتشر شد
  • کتاب «برای قلب های شکسته» منتشر شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد