Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عرضه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتور‌های تلفن همراه که با ابلاغ مراجع فرهنگی متوقف شده بود، دوباره از سر گرفته می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی افزود: از حدود یکسال و نیم پیش منع ارائه بسته‌های اینترنت شبانه به اپراتور‌های تلفن همراه ابلاغ شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت جدی اجرایی نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ارائه این بسته‌ها توسط اپراتور‌های تلفن همراه از یک سال گذشته محدود شده بود.

آذری جهرمی عنوان کرد: دیدگاه برخی از مراجع فرهنگی این بود که بسته‌های اینترنت شبانه موجب می‌شود دانش آموزان و دانشجویان شب بیدار بمانند؛ ما گفتیم اگر اینترنت نباشد با چیز دیگری بیدار می‌مانند و ماهواره می‌بینند.

وی تصریح کرد: با این وجود، با پیگیری‌های انجام شده ارائه بسته‌های اینترنت شبانه توسط اپراتور‌های تلفن همراه از سر گرفته می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: بیش از ۹۲ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه اینترنت دسترسی دارند و فقط هشت درصد باقیمانده که بیشتر آن‌ها مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی ویژه انجام شده تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ و قبل از پایان کار دولت دوازدهم روستا‌های باقیمانده نیز به شبکه سراسری اینترنت متصل می‌شوند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه استان همدان به لحاظ دسترسی به شبکه اینترنت وضعیت مناسبی دارد، افزود:

بیشتر زیرساخت‌های شبکه اینترنت روستایی همدان مربوط به ADSL است که با توجه به گردشگر پذیر بودن، باید شبکه اینترنت تلفن همراه نیز در این استان ارتقا یابد.

وی ادامه داد: برنامه جبرانی ما برای استان همدان این است تا با احداث ۱۰۸ سایت مخابراتی، پوشش پهنای باند اینترنت تلفن همراه در روستا‌ها را به بالای ۹۰ درصد برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شامگاه شنبه با استقبال رسمی استاندار همدان وارد استان شد.

محمد جواد آذری جهرمی در سفر ۲ روزه خود ضمن حضور در جلسه کنترل پروژه طرح‌های uso استان و نشست اعضای اندیشه ورزان جوان، وضعیت پوشش اینترنت در روستا‌های استان همدان را نیز بررسی می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: آذری جهرمی وزیر ارتباطات بسته های اینترنت شبانه بسته های اینترنت شبانه اپراتور های تلفن همراه وزیر ارتباطات شبکه اینترنت آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم، اظهار کرد: برای معلمان عزیزی که از طریق نرم‌افزار «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در «شاد» هستند، فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کلید خورد اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام بدهیم که پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

ادامه دارد…

کد خبر 6093994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته ویژه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • (ویدیو) امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت در ایران!
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد