Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:14:31 GMT

کنگره ادبیات پایداری قطب علمی در کشور ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۹۶۷۶

کنگره ادبیات پایداری قطب علمی در کشور ایجاد کرد

بایرامی با اشاره به ابتکار و حرکت مجاهدانه دانشگاه شهید باهنر کرمان در برگزاری کنگره ادبیات پایداری گفت: امروز افتخار داریم قریب به ۴۱ دانشگاه در کشور رشته ادبیات پایداری را راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سرهنگ عباس بایرامی یکشنبه (24 اسفند) در آیین اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهانش، گفت: خوشحال هستیم که آیین اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری را از شهر تاریخی کرمان و از دانشگاه شهید باهنر و از جوار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و 6 هزار و  500 شهید گرانقدر استان کرمان برگزار می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با بیان اینکه علمدار و پرچمدار این واقعه و پدیده بزرگ اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند، افزود: ما در دفاع مقدس ترکیبی از موضوعات خاص فرهنگی، نظامی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی را می توانیم مشاهده کنیم.

 

 

 

وی ادامه داد: اما سلامت همه این موضوعات، موضوعات علمیِ مربوط به دفاع مقدس است که در بیان سردار دل ها همه گوش دادیم که در واقع عمق بخشی به این حرکت بزرگ از دریچه علم صورت می گیرد و علم و دانش در هر زمینه ای، زمینه قدرت را فراهم می کند.

 

 

 

بایرامی خاطرنشان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات داریم لذا تنها زمانی می توانیم ادعا کنیم که استقلال و شرف این ملت و مرزهای جغرافیایی پابرجا و مستدام است که در انتقال مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس موفق باشیم.

 

 

 

وی گفت: در این راه به نظر بنده هیچ ابزاری قوی تر از علم نداریم لذا اساتید دانشگاهی و حوزوی عَلَم این مهم را بر دوش دارند و الحمدلله بیش از دو دهه است که این دانشگاه پیشانی این حرکت است و در سراسر کشور می درخشد و جای تقدیر و تشکر دارد.

 

 

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور افزود: ادبیات پایداری یک پیشینه قوی و قدیم از فرهنگ ها، تمدن ها، اسطوره ها و حماسه ها است که شاعران و نویسندگان با استفاده از پیشینه ادبیات تاریخی توانستند این را با اشارات و جبهه های گوناگون ادبی به طرز قابل توجهی بارور کنند.

 

 

 

وی بیان کرد: این مهم در انقلاب اسلامی تبلور خاصی داشت و در دفاع هشت ساله ملت ایران جلوه های دیگری را به خود گرفت لذا گنجاندن این رشته مهم در دروس دانشگاهی و حتی در دروس دانش آموزی می تواند در نهادینه سازی آن موفق باشد و الحمدلله در طول این سال ها صورت گرفته است.

 

 

 

بایرامی اظهار کرد: همین رشته های ادبیات پایداری و گروه های ادبیات پایداری و اساتید در غنی سازی این دروس از قبل همین کنگره ها اقدامات مهم تری انجام دهند زیرا تصور من این است که جوانان و نوجوانان تشنه این بحث هستند.

 

 

 

وی گفت: کنگره ادبیات پایداری بیش از یک دهه فعالیت خود را از دانشگاه شهید باهنر در کرمان شروع کرد و تبدیل به یک قطب علمی در بحث ادبیات شد و سال 87 آغاز این رویداد بزرگ بود و از اهداف این کنگره پیوند علم با دفاع مقدس و پرداختن به زوایای پنهان دفاع جانانه ملت ایران است.

 

 

 

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: امروز افتخار داریم که قریب به 41 دانشگاه این رشته را راه اندازی کردند و امیدواریم که این زمینه ایجاد شود و ما با توجه به ارزیابی که از همه استان ها داریم، بسیاری از دانشگاه هایی که رشته های ادبیات را در خود دارند، این ظرفیت در آن ها وجود دارد که گروه ادبیات پایداری را بتوانند راه اندازی کنند.

 

 

 

وی بیان کرد: از زحمات، تلاش های مجاهدانه ریاست دانشگاه شهید باهنر کرمان و همه کسانی که در این راه به دبیرخانه این کنگره کمک کردند و همچنین از مشارکت همه دانشگاه ها که در این عرصه گام برداشتند، تشکر می کنیم.

 

 

 

بایرامی افزود: اعلام می کنیم که با توجه به تفاهم نامه بسیار قوی که بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و وزارت علوم و فناوری وجود دارد، آمادگی داریم در نشست های تخصصی، راه های ترویج و توسعه رشته ادبیات پایداری را بررسی کرده و روی مزیت ها و نقص ها کار کرده و در ادوار دیگر با شرایط بهتر و وضعیت بهتری ورود کنیم.

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه شهید باهنر کرمان ادبیات پایداری دانشگاه شهید باهنر ادبیات پایداری دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ پیکر بیست شهید گمنام و تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس، در روز‌های ۱۴ , ۱۵ و ۱۷ اردیبهشت، همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۹ استان تشییع و خاکسپاری می‌شوند.   در استان قم، مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود. پیکر این شهدا، جمعه ۱۴ اردیبهشت در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت ۱۶:۳۰ در مسجد مقدس جمکران تشییع و خاکسپاری می‌شوند.   مردم استان تهران هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر ۶ شهید گمنام را در شش نقطه تشییع و به خاک می‌سپارند. خاکسپاری پیکر‌های شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و ناحیه فناوری رازی (شهر ری) انجام خواهد شد.   در استان البرز همزمان با سالروز شهادت امام ششم شیعیان، پیکر شهید "محمدرضا غضبان احمدی" تشییع و خاکسپاری می‌شود. محمدرضا غضبان احمدی سال ۱۳۵۹ در خرمشهر شهید و جاویدالاثر شده بود.   در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) , مردم استان خوزستان پیکر منصور عزیزپور محمدی و غلامعلی عشیری لیوسی از شهدای تازه شناسایی شده دوران دفاع مقدس را بدرقه خواهند کرد. غلامعلی عشیری لیوسی سال ۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی (منطقه فکه) و منصور عزیزپور محمدی سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به فیض شهادت نائل آمده بودند.   پیکر بسیجی شهید محمدمهدی فانی هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در استان خراسان جنوبی تشییع و خاکسپاری خواهد شد. محمدمهدی فانی سال ۶۲ در منطقه شرهانی شهید و جاویدالاثر شده بود.   مردم استان اصفهان هم در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) , پیکر عباس رمضانی، جواد مراثی و مجتبی نادر تهرانی از شهدای تازه شناسایی شده را تشییع و به خاک خواهند سپرد. عباس رمضانی ۲۷ اردیبهشت سال ۶۵ در منطقه کله قندی مهران، جواد مراثی، سال ۱۳۶۰ در چزابه و مجتبی نادر تهرانی سال ۶۳ در عملیات بدر (شرق دجله) به شهادت رسیده و پیکرشان در منطقه باقیمانده بود.    پیکر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس سید علاءالدین اسدپور هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در زادگاهش روستای آقا جلو شهرستان زرقان استان فارس تشییع و خاکسپاری می‌شود. این رزمنده دوران دفاع مقدس ۲۳ خرداد سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۷ (منطقه شلمچه) به شهادت رسیده بود.   همدانی‌ها نیز در سالروز شهادت امام ششم شیعیان پیکر شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس، محمد رنجنوش را تشییع خواهند کرد. محمد رنجنوش ۱۲ اسفند ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ (شلمچه) به شهادت رسیده بود.   پیکر شهید محمد شفیع فیضی‌زاده هم شنبه ۱۵ اردیبهشت در ایلام تشییع خواهد شد. این رزمنده دوران دفاع مقدس سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر ۳ به شهادت رسیده بود.   پیکر یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس هم دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش واقع در بزرگراه شهید بابایی تهران تشییع و خاکسپاری می‌شود.

دیگر خبرها

  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام