Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در اولین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاد اندیشی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هدف انقلاب اسلامی را احیای تمدن نوین اسلامی اعلام کرده‌اند که یکی از زمینه‌های این هدف تحقق دانشگاه تمدن ساز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای رسیدن به این هدف دانشگاه هم باید نظریه و هم نیروی انسانی در تراز این تمدن را تولید کند.

جهان بین ادامه داد: از جمله مهمترین ابزارها برای رسیدن به دانشگاه تمدن ساز آزادی است و بدون آزادی رسیدن به بلوغ فکری و عقلانیت امکان پذیر نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وقتی ما نیاز به آزادی داریم و بدون آزادی رشد و خلاقیت و در نتیجه تمدن سازی اتفاق نمی‌افتد باید بستر این آزادی فراهم شود.

او ادامه داد: منطق و اخلاق باید با درشت گویی همراه شود، سه گانه آزادی، منطق و اخلاق اضلاع ایجاد حکومت تمدن ساز هستند. در هر جامعه‌ متحجرین و افرادی که در مقابل مهجورات زمانه کرنش می‌کنند همیشه در مقابل آزادی بیان قرار دارند.

دانشگاه محل خطا کردن است

جهان بین مطرح کرد: در محیط دانشگاه باید فضا به نحوی مدیریت شود که تحجر و وادادگی در مقابل تفکرات شرقی و غربی رخ ندهد. فراهم کردن بستری برای به میدان آوردن تمام نخبگان از هر سلیقه‌ای هدف ما در دانشگاه است.

او با بیان اینکه در دانشگاه آزاد به دنبال پرورش عقلانیت هستیم نه جنجال، افزود: به همین دلیل رویداد کرسی‌های آزاد اندیشی را در دانشگاه آزاد ایجاد کردیم. زیرا دانشگاه محل خطا کردن است. اگر در دانشگاه آزمون و خطا صورت نگیرد نسل رشد یافته در دانشگاه ناقص خواهد بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد گفت: اولین رویداد ملی رقابت تیم‌های دانشجویی را در کرسی‌های آزاد اندیشی راه اندازی کردیم که رقابت‌های استانی به پایان رسیده و از نیمه دوم فروردین رقابت‌های کشوری شروع می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: هدف ما آزاد اندیشی است نه مناظره، در موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز سخنان دانشجویان شنیده شده است. در این کرسی‌ها به تخصص گرایی هم تاکید کرده ایم و جلوی اظهار نظر افراد بدون تخصص در هر حوزه‌ای را گرفته ایم. استفاده از کلمه منتقد به جای مخالف نوآوری ما بوده است. هر منتقدی مختلف نیست و نباید با این کلمه سایرین را از رقابت‌ها خارج کرد.

جهان بین اشاره کرد: امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها به صورت نمایشی صورت نگیرد بلکه این کرسی‌ها کاملا اقناعی  باشند.

بیشتر بخوانید

برخی دانشگاه‌ها با ایران داک همکاری نمی‌کنند معماری، یکی از منابع تغذیه فرهنگ است

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه آزاد پرورش فکری دانشگاه آزاد آزاد اندیشی جهان بین کرسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاریکاتور/ «مهد آزادی بیان!»

با شدت گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، دانشگاه‌های آمریکا این روزها به صحنه تظاهرات و تنش جنایات اسرائیل در غزه تبدیل شده و گاه تا مرز تنش و درگیری با پلیس هم پیش رفته است. بحث بر سر آزادی بیان در دانشگاه‌ها به‌ویژه در خصوص انتقاد به اسرائیل و مقابله پلیس و نیروهای امنیتی با آن، بارها به رسانه‌ها کشیده و مورد انتقادهای شدید قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • مسابقات آزاد تپانچه جوانان؛ تمدن بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه
  • کاریکاتور/ «مهد آزادی بیان!»
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • آیا انسان واقعا «اختیار» دارد؟ اسپینوزا پاسخ می‌دهد