Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@03:30:33 GMT

نشست ۲۵ سانتی متری تهران در سال

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۰۹۹۵۶

نشست ۲۵ سانتی متری تهران در سال

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تهران سالانه ۱۷ تا ۲۵ سانتی‌متر نشست زمین دارد، گفت: شهرداری عزمی برای مدیریت روان‌آب‌ها نداشته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورا در تذکری به حناچی در مدیریت روان‌آب‌ها اظهار داشت: حجم ریزش‌های جوی در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف بارش‌های دو سال اخیر به نظر می‌رسد امسال با یکی از کم سابقه‌ترین خشکسالی‌ها مواجه شویم.

وی افزود: طی هفته‌های گذشته علیرغم تذکر‌های مکرر باز هم نیرو‌های شهرداری برای شست‌وشوی حیاط شورا و شهرداری از آب لوله‌کشی استفاده می‌کنند و باید از خودمان شروع کنیم و بعد از مردم انتظار همکاری داشته باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت مدیریت روان‌آب‌ها در تهران گفت: سیستم‌های کنونی نه تنها هزینه‌های سنگینی به شهرداری تحمیل می‌کند بلکه کاهش ذخایر آب زیرزمینی را نیز به همراه خواهد داشت.

امانی با بیان اینکه در تهران سالانه ۱۷ تا ۲۵ سانتی‌متر نشست زمین ایجاد می‌شود، گفت: در اروپا اگر ۴۰ میلی‌متر نشست زمین ایجاد شود کمیته بحران تشکیل می‌دهند، ولی در تهران خبری از این موضوع نیست.

وی خاطرنشان کرد: عزم و جدیتی در مدیریت شهری برای کاهش مصرف آب و مدیریت روان‌آب‌ها وجود ندارد و باید ساز و کار‌هایی پیش‌بینی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشست زمین مدیریت روان آب ها شهرداری تهران مدیریت روان آب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۰۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسدد در مرزهای شرقی کشور ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی درباره اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی گفت: مسئولیت مرز‌های کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرز‌ها را دارد. در بعضی از مرز‌ها مانند مرز‌های شمال غربی و مرز‌های شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرز‌ها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست‌ها ممکن است از این مرز‌ها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسداد‌های فیزیکی در این مرز‌ها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آن‌ها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوار‌ها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرز‌های کشور است.

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرز‌ها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • جزئیات طرح جدید برای انسداد مرز‌های شرقی؛ ساخت دیوار ۴ متری
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • شهرداری تهران هیچ قصدی برای باشگاه‌داری ندارد
  • رد شایعه برای مدیریت پرسپولیس توسط شهرداری
  • شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد