Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@10:38:36 GMT

11 مشهدی به وزیر بهداشت سلام کردند و جیب شان خالی شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۰۰۹۹

11 مشهدی به وزیر بهداشت سلام کردند و جیب شان خالی شد

سلام کردن به وزیر بهداشت شگرد کلاهبردارانی بود که سر 11 نفر در مشهد کلاه گذاشتند. رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی جزئیات پرونده سرقت به بهانه برنده‌شدن در یک پویش را تشریح کرد.

به گزارش رکنا، شماره غریبه بود و با مثبت هفت شروع می‌شد. مرد جوان به تلفنش پاسخ داد و با صدای سرزنده و شادابی از آن سوی خط روبه‌رو ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرد از آن سوی خط، با بذله‌گویی و خنده‌های تصنعی اعلام کرد که مجری صداو‌سیماست و قرار است برندگان پویش «درخانه بمانیم» را در برنامه زنده تلویزیونی با حضور دکتر نمکی، وزیر بهداشت معرفی کند.

مجری سپس از مخاطبش خواست تا به وزیر بهداشت و مردم سلامی بدهد و خودش را معرفی کند. بعد از گذشت دقایقی، مجری جوان در ادامه ارتباط اعلام کرد که: شما برنده 9میلیون تومان شده‌اید که قرار است به همین اندازه برای شما اینترنت سالانه شارژ شود، البته گزینه دومی هم وجود دارد که می‌توانید این مبلغ را به صورت نقدی هم دریافت کنید.

مجری قلابی با نام وزیر بهداشت کلاهبرداری کرد

وسوسه پول نقد در روزهای منتهی به سال جدید، این شهروند را اندکی قلقلک می‌دهد تا جایی که او گزینه دوم را انتخاب می‌کند. در اینجا فرد تماس گیرنده با سؤالات تخصصی و فنی گسترده از او می‌خواهد تا یک بانک را به منظور واریز وجه انتخاب کند. او نام یکی از بانک‌های دولتی را می‌گوید. سؤال بعدی به خط تلفن همراه برمی‌گردد که باید حتما به نام فرد برنده باشد، مرد جوان اطمینان می‌دهد که خط به نام خودش است.

مجری صدا و سیما با تأکید بیشتر که باید حتما خط به نام خودش باشد، از او می‌خواهد که در اولین فرصت با کپی مدارک شناسایی و مدارکی که نشان دهد خط تلفن همراه به نام خودش است به دفتر پیشخوان دولت الکترونیک برود و فرمی را پر کند تا مراحل تأیید حساب از سوی بانک انجام شود.

بعد از این مرحله، تماس گیرنده باز هم اصالت خط را به میان می‌کشد و تأکید می‌کند که خط حتما باید به نام خودت باشد. فرد برنده نیز دوباره اطمینان خاطر می‌دهد که همین‌گونه است، اما مجری برای محکم‌کاری از مرد جوان کد ملی می‌گیرد تا از مخابرات استعلام بگیرد. دقایقی بعد پیامکی روی گوشی فرد برنده می‌آید که حاوی رمزی بوده است. تماس‌گیرنده از او می‌خواهد که رمز را برایش بخواند.

از اینجا به بعد را شاکی این‌گونه تشریح می‌کند: چون می‌دانستم نباید اطلاعات محرمانه را به افراد غریبه بدهم، از دادن رمز سر باز زدم. عصبانیت را در صدای فرد آن طرف خط احساس کردم. اما او دست‌بردار نبود و گفت برای اینکه به من اطمینان کنید، هم‌اکنون 3میلیون تومان به حسابتان واریز می‌کنم و بعد از دریافت شماره کارت، 3میلیون تومان به حسابم واریز شد، اما من باز هم اطمینان نکردم و کد دومی که برایم آمده بود را برایش نخواندم. از اینجا به بعد او حسابی عصبانی شده بود با پرخاشگری و تهدید از من خواست تا کد را به او بدهم. اما من این کار را نکردم و گفتم که مشکل ما را کارشناسان پلیس فتا حل خواهند کرد و تماس را قطع کردم.

این فرد درباره اینکه چه شماره حسابی به این فرد داده است و مشخصات پیامک‌های ارسالی چه بوده، اعلام کرد: من شماره حسابی را به طرف دادم که فقط 70هزار تومان موجودی داشت و با این حساب کار نمی‌کردم. پیامک‌هایی که برای من رسید از سرشماره‌های بانکی بود و در عنوان پیامک نام اختصاری خدمات الکترونیک بانک آمده بود.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در این پرونده با اعضای یک باند کلاهبرداری روبه‌رو هستیم، بیان کرد: این بار شیادان نه تنها نتوانسته‌اند وجهی از حساب این شهروند سرقت کنند که 3میلیون تومان را هم از دست داده‌اند.

سرهنگ جواد جهانشیری بیان کرد: در این شگرد فردی که خود را مجری صداوسیما معرفی می‌کند، با وعده پرداخت 9میلیون تومان وجه نقد ذهن افراد را با عناوین مختلف از موضوع دور می‌کند و به این بهانه که باید کد ملی فرد را استعلام بگیرد، در واقع اقدام به فعال کردن اینترنت بانک افراد می‌کند و با دریافت کد ارسالی از سوی بانک به حساب قربانی دسترسی پیدا می‌کند.

11قربانی در مشهد فریب مجری قلابی صدا و سیما را خوردند

وی ادامه داد: هر چند در این پرونده این افراد یک بار شکست خورده‌ و به مقصود خود نرسیده‌اند، اما متأسفانه هم‌‌اکنون 11شهروند دیگر فریب این شیادان را خورده و بالغ بر 100میلیون تومان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی درباره شناسایی متهمان در این پرونده بیان کرد: استفاده از کارت‌های استیجاری و واسط، به همراه شماره تماس‌های مجازی، امکان شناسایی متهمان را زمان‌بر می‌کند.

جهانشیری با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از افتادن به دام شیادان مجازی، احتیاط و پیشگیری است از شهروندان خواست تا اطلاعات شخصی خود حتی کد ملی را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند به خصوص در روزهای پایانی اسفند که حساب کارمندان و کارگران با دریافت عیدی و پاداش معمولا پروپیمان‌تر است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

محمد جواد ابوعطا

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو کرونا وزیر بهداشت سرقت اخبار حوادث سرقت وزیر بهداشت نمکی مجری قلابی سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فیلم ایران قتل قیمت سهام عدالت بورس شوش جنایی کرونا قیمت دلار وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب

سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر سروده «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت که یک بیت از آن را به مناسبت عملیات وعده صادق خوانده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، رهبر انقلاب در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چندسال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی (ع) با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند:

تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس / عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

در پی انتشار این سروده، سیدمهدی بنی هاشمی از شاعران جوان گیلانی که با سرود سلام فرمانده بیشتر در اذهان مردم شناخته می‌شود، با سرایش غزلی به استقبال این شعر رهبر انقلاب رفت. متن این شعر را به شرح زیر است:

«دلا، ننگ است از میدان گریزیم
در این هنگامه از یاران گریزیم

بیا تا مثل آن عشّاق در طَف
چو پروانه ز شهد جان گریزیم

غم از چه داری ای دل؟ نوح با ماست
نباید از دل طوفان گریزیم

بدان در عشق، آسایش حرام است
مباد از سختی دوران گریزیم

عصا بنداز، اعجازی کن ای دل
که از این مکر دژخیمان گریزیم

خدا با ماست پس حتی ز آتش
چو ابراهیم ما آسان گریزیم

ز سحر ساحران و مکر مکار
بیا بر دامن قرآن گریزیم

بخوان پیش از کلام الله، اعوذی
که سمت حق از این شیطان گریزیم

چو حیدر باش و درب کفر برکن
که از این قلعه دیوان گریزیم‌

بیا از غده بدخیم صهیون
به سوی حضرت درمان گریزیم»

کد خبر 748328

دیگر خبرها

  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • عکس| تیپ مژده لواسانی در کنسرت روزبه بمانی
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • ماهیگیری با دست خالی! (فیلم)