Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این بخش خط انتقال آب خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور از محدوده مجتمع صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان آغاز و تا صنایع معدنی مس سرچشمه با سرمایه‌گذاری هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به طول ۱۵۰ کیلومتر امتداد می‌یابد.

ظرفیت این خط سه مترمکعب در ثانیه، با چهار ایستگاه پمپاژ و چهار مخزن ۶۰ هزار متر مکعبی وارد مخزن ۳۰۰ هزار مترمکعبی در منطقه مس سرچشمه می‌شود و این پروژه به ۴۵ مگاوات برق نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول کل خط انتقال آب از خلیج فارس تا اردکان یزد به طول ۸۲۰ کیلومتر با سرمایه‌گذاری صنایع و معادن و حمایت دولت امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به صورت ویدئوکنفرانسی در پنجاه و هفتمین هفته از افتتاح پروژه های ملی به‌بهره برداری رسید.

توسعه متوازن، تحول اقتصادی، حفظ محیط زیست و تامین آب پایدار برای استان‌های کویری و کارآفرینی از اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

معاون امور معدنی وزیر صمت و مدیرعامل صنایع ملی مس ایران در این آیین گفت: در حال حاضر ایران یک‌درصد جمعیت جهان دارد اما سه دهم درصد از آبهای شیرین دنیا را استفاده می کند.

اردشیر سعد محمدی افزود: سهم غرب آسیا ۴۷.۷ درصد از شیرین سازی آب دنیا است و سهم خلیج فارس ۲۴ درصد معادل ۲۶ میلیون متر مکعب است که نشان می‌دهد ما هم نیازمند شیرین سازی هستیم که سرمایه گذاری بیشتری طلب می کند.

وی بیان داشت: شرکت ملی مس با تولید ۲۸۰ هزار تن‌مس کاتدی با ۱۲ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته و، در فروش و صادرات نیز با ۲۷۰ هزار تن فروش رکورد زدیم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه باوجود طرح توسعه ای ۲.۴ میلیارد یورو تا پایان سال ۱۴۰۴ مس کاتدی به تولید ۶۰۰ هزار تن در سال افزایش می یابد گفت: سال آینده سه طرح بزرگ دره الو ، دره زار و مس سرچشمه افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح ها ۸۰۰ میلیون دلار به آورده مس کمک می کند که صنعت مس امنون ۲۷ میلیون متر مکعب آب مصرف می کند که با اجرای طرح‌های یاد شده نیازمند ۳۱ میلیون مترمکعب آب جدید هستیم و با افتتاح امروز نگرانی ما برای توسعه طرح‌هایمان نخواهیم داشت و برق را نیز خود با احداث نیروگاه در سیرجان تامین کردیم. 

مس سرچشمه در ۱۶۰ کیلومتری شمال غرب کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها مس سرچشمه طرح انتقال آب خلیج فارس کرمان خلیج فارس کارآمدی دولت پروندهٔ خبری انتقال آب دریای عمان و خلیج فارس به استان‌های کویری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مس سرچشمه طرح انتقال آب خلیج فارس کرمان مس سرچشمه طرح انتقال آب خلیج فارس کرمان خلیج فارس کارآمدی دولت اخبار کنکور انتقال آب خلیج فارس مس سرچشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، در پایان مسابقات هندبال پنج نفره بانوان کیش تیم‌های خلیج فارس، المپیک و موج‌های خروشان رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

این مسابقات در سالن چند منظوره دهکده ورزشی المپیک برگزار شد.

دیگر خبرها

  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • افتتاح نمایشگاه نقشه‌‌های تاریخی خلیج‌فارس و عروسک‌های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی
  • افتتاح دو نمایشگاه نقشه های تاریخی و کهن خلیج فارس و عروسک های بومی اقوام ایرانی برای اولین بار در خوزستان
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم