Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: در حالی به روزهای پایانی سال ۹۹ نزدیک می‌شویم که قرار است در بهار ۱۴۰۰ دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شود که هر دو در تعیین سرنوشت و آینده کشور بسیار تأثیرگذار و حائز اهمیت هستند.

حالا اما فرآیند ثبت نام از داوطلبان شوراهای شهر در استان کرمان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و طبق آخرین آمار تا کنون ۲۴۲ نفر برای رقابت در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند و در این خصوص شاهد افزایش ۴ درصدی مشارکت بانوان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند تا ۲۶ اسفندماه ادامه دارد و سپس ثبت نام داوطلبان شوراهای روستا هم از ۱۶ فروردین آغاز خواهد شد.

استان کرمان هم همانند سایر نقاط کشور در حال آماده شدن برای ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ است تا با ایجاد زیرساخت‌ها و فضای انتخاباتی زمینه مساعد را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فراهم کند.

استاندار کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای انتخابات خرداد ۱۴۰۰ در مجموع ۳ هزار و ۱۵ شعبه اخذ رأی سیار و ثابت برای استان کرمان پیش بینی شده است.

علی زینی وند با اشاره به آغاز ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر اظهار کرد: از همه افرادی توانمند، تحصیل کرده و واجد شرایط دعوت می‌کنیم که برای حضور در انتخابات پارلمان‌های محلی کرمان ثبت نام کنند و برای این منظور حتماً در روزهای ابتدایی ثبت نام اقدام کرده و این کار را به روزهای پایانی موکول نکنند.

زینی وند با بیان اینکه کرمان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد، افزود: ۴۵ هزار نفر در این استان در زمینه برگزاری انتخابات مشارکت می‌کنند.

تشکیل ۸۳ هیئت اجرایی در کرمان

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا طی دو مرحله انجام می‌شود به این صورت که ثبت انتخابات شوراهای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ اسفندماه آغاز شده و تا سه شنبه ۲۶ اسفندماه به مدت هفته روز ادامه دارد.

علیار اسکندری نسب با اشاره به اینکه ۸۳ هیئت اجرایی در استان کرمان باید تشکیل شود، افزود: ساعت ۱۲ شب گذشته و طی یک زمان بندی پنج روزه این کار به پایان رسید و تمامی اعضای هیئت‌های اجرایی استان با هماهنگی هیئت‌های نظارت مجلس شورای اسلامی و هیئت‌های اجرایی شورای نگهبان مشخص شد.

اسکندری نسب بیان کرد: ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها هم از ۱۶ فروردین آغاز می‌شود که به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

استقبال خوب کرمانی‌ها از ثبت نام در انتخابات شورای شهر

وی گفت: زمان ثبت نام تحت هیچ شرایطی تمدید نمی‌شود چرا که فرآیند برگزاری انتخابات طی یک برنامه زمان بندی شده انجام می‌شود و نمی‌توان آن را تغییر داد.

استقبال بسیار خوبی در استان کرمان برای ثبت نام در انتخابات توسط داوطلبان انجام شده است و تا این لحظه استقبال آقایان از بانوان بیشتر بوده است دبیر ستاد انتخابات استان کرمان بیان کرد: استقبال بسیار خوبی در استان کرمان برای ثبت نام در انتخابات توسط داوطلبان انجام شده است و تا این لحظه استقبال آقایان از بانوان بیشتر بوده است.

اسکندری نسب ادامه داد: پرونده افرادی که صلاحیت آنها در هیئت‌های اجرایی رد می‌شود، مجدداً در هیئت‌های نظارت بخش یا شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر صلاحیت آنها در هیئت نظارت مربوطه تأیید شود که مشکلی وجود ندارد اما در صورت عدم تأیید، پرونده آنها قابل بررسی در هیئت‌های نظارت بالا دستی است.

وی اظهار کرد: تأیید صلاحیت‌ها بر اساس استعلام از مراجع چهارگانه (ثبت احوال، دادگستری، اداره اطلاعات و نیروی انتظامی) انجام می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمان گفت: توصیه می‌کنیم مردم این فرصت را غنیمت شمرده و در بازه زمانی باقی مانده برای ثبت نام در انتخابات اقدام کنند.

وی ادامه داد: این انتخابات برای انقلاب و نظام بسیار سرنوشت ساز است و مشارکت بالای مردم در این زمینه معادلات سیاسی دنیا در خصوص کشور را به نحو خاصی رقم می‌زند، مردم به ویژه جوانان نسبت به تعیین سرنوشتشان بی تفاوت نباشند. امیدواریم در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شاهد یک انتخابات پرشور در کشور باشیم.

ثبت‌نام نهایی ۲۴۲ داوطلب در انتخابات شوراهای شهر استان کرمان

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان آمار داوطلبان ثبت نام شده نهایی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان کرمان را تا شامگاه شنبه ۲۳ اسفند ماه را ۲۴۲ نفر اعلام کرد.

از مجموع داوطلبان ثبت‌نام نهایی شده، ۱۴ نفر دیپلم، ۱۴ نفر فوق دیپلم، ۱۲۳ نفر کارشناسی، ۸۴ نفر کارشناسی ارشد، ۵ نفر دکتری و ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی می‌باشند عباس تقی‌زاده با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد ۱۶۱ نفر در فرمانداری‌ها و به صورت حضوری، ۳۲ نفر از طریق دفاتر پیشخوان دولت، ۲۵ نفر از طریق اپلیکیشن انتخابات بر روی تلفن همراه و ۲۴ نفر نیز از طریق اپلیکیشن دسکتاپ ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان، ۳۵ نفر از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان کرمان، حدود ۱۵ درصد زن هستند.

تقی‌زاده عنوان کرد: از مجموع داوطلبان ثبت‌نام نهایی شده، ۱۴ نفر دیپلم، ۱۴ نفر فوق دیپلم، ۱۲۳ نفر کارشناسی، ۸۴ نفر کارشناسی ارشد، ۵ نفر دکتری و ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی می‌باشند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان کرمان، داوطلبان نهایی در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، کهنوج و بم را دارای بالاترین تعداد و به ترتیب ۵۴، ۳۳، ۲۰، ۱۶ و ۱۵ نفر اعلام کرد.

افزایش ۴ درصدی ثبت نام زنان

وی میانگین سنی داوطلبان را نیز ۳۹ سال اعلام کرد و گفت: مقایسه آمار امروز با روزهای قبل حکایت از کاهش میانگین سن داوطلبان از ۴۱ سال به ۳۹ سال و افرایش ۴ درصدی ثبت نام زنان دارد.

تقی‌زاده از داوطلبان انتخابات شوراها خواست تا ثبت‌نام خود را به روز پایانی موکول نکنند و ترجیحاً از روش‌های الکترونیک ثبت نام کنند.

به گفته وی داوطلبان شوراها در صورت ثبت‌نام الکترونیکی نیازی به مراجعه حضوری به فرمانداری ندارند.

رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان کرمان افزود: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از ساعت ۸ صبح چهارشنبه مورخ ۲۰ اسفند ۹۹ آغاز شده و تا ساعت ۱۸:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۲۶ اسفند ۹۹ ادامه خواهد یافت.

تقی‌زاده با بیان اینکه ثبت نام از چهار طریق «نسخه اپلیکیشن موبایلی» (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhbat.moi.ir)، «نسخه دسکتاپ رایانه»، «دفاتر پیشخوان» و «فرمانداری ها» انجام می‌شود، اظهار کرد: کسانی که از طریق اپلیکیشن موبایلی یا نسخه دسکتاپ (رایانه) یا دفاتر پیشخوان ثبت نام می‌کنند باید منتظر دریافت پیامک با مضمون (اطلاعات توسط فرمانداری تأیید شد، ثبت نام شما قطعی است) از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷ (v.keshvar) باشند.

وی تصریح کرد: دریافت پیامک فوق به منزله نهایی شدن ثبت نام داوطلبان است و نیازی به مراجعه حضوری به فرمانداری ندارند.

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور برگزار می‌شود که انتظار می‌رود مردم کرمان با مشارکت گسترده در این رویداد مهم در تصمیم گیری های شهر و روستایشان سهیم شوند.

کد خبر 5169090

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کرمان انتخابات 1400 انتخابات شورای شهر و روستا ویروس کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات 1400 آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیراز شیوع کرونا بارش برف عکس استانها برف و کولاک اردبیل شهرستان کرج ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر داوطلبان شوراهای انتخابات شوراهای ثبت نام داوطلبان استان کرمان دوره انتخابات نفر کارشناسی انجام می شود شوراهای شهر شهر و روستا خرداد ۱۴۰۰ ششمین دوره ثبت نام تقی زاده ۱۴ نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی

ایسنا/گیلان مدیر آموزش و پرورش بندرانزلی گفت: به مناسبت هفته مشاغل؛ غرفه صنایع دستی و تولیدات محلی به همت دانش‌آموزان در محوطه آموزش و پرورش این شهرستان در حال برگزاری است.

محمود یوسفی‌فر امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به مناسبت هفته مشاغل که در تقویم رسمی کشور هفته اول اردیبهشت ماه نام گذاری شده و با هدف آشنایی دانش آموزان با کسب و کار همچنین کسب تجربه از حضور در بازار، غرفه صنایع دستی در محوطه آموزش شهرستان بندرانزلی امروز افتتاح و برای بازدید عموم به مدت سه روز دایر است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه شامل ۲۶ غرفه است، افزود: این غرفه‌ها شامل موارد مختلفی از محصولات منطقه و استان از جمله حصیربافی، سفال، عروسک بافی، نان محلی و انواع ترشی است که توسط خود دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم به همراهی خانواده‌هایشان تهیه و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی گفت: انتخاب شغل مناسب، از ابتدایی ترین و ضروروی‌ترین مسائلی است که همواره با زندگی نوع بشر همراه بوده و قسمت مهمی از حیات او را تشکیل می‌دهد. شخصیت و منزلت اجتماعی و فردی انسان، در گرو کار و فعالیت همیشگی است تا دست نیاز پیش دیگران دراز نکند و بتواند عزت نفس خود را حفظ و استعدادهای خود را شکوفا کند.

وی افزود: نظر به منویات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی و در راستای سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کشور مبنی بر مهارت آموزی و آموزش همراه با تولید و بسط رشته‌های مهارت محور، در واقع هدف اصلی از برپایی این آئین هدایت تحصیلی و آشنایی جوانان با مشاغل بومی و محلی است.

 یوسفی‌فر با بیان اینکه در همین راستا علاوه بر آموزش‌های تئوری در مدارس به ویژه در دوره های متوسطه اول و دوم، آموزش‌های عملی کسب و کار نیز برای دانش آموزان جهت کسب آمادگی های اولیه ورود به بازار کار مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: در طول سال در مناسبت‌های مختلف به صورت جدی به این مساله پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعاً این تجربه می‌تواند علاوه بر ایجاد خاطره خوش برای دانش‌آموزان، به عنوان یک تجربه اولیه از ورود به بازار کار با توجه به مهارت‌هایی که دانش آموزان دارند می‌تواند محسوب شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی تاکید کرد: استقبال شهروندان از این غرفه‌ها، علاوه بر تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای آن‌ها می‌تواند فرصتی برای بازدید از هنرهای بومی و محلی شهرستان بندر انزلی باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته تا رأی‌گیری
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات؛ یک هفته قبل از زمان رای‌گیری
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • جشنواره توانمندی‌های بومی، محلی و ورزشیِ روستاییان در اسلام آباد مغان