Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اجرای قانون جدید چک و الزام ثبت آن در سامانه صیاد، امکان و تعداد صدور چک بلامحل به حداقل می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ثبت چک های جدید در سامانه صیاد از ابتدای سال ۱۴۰۰ الزامی است که با این اقدام، نه تنها اعتبار و اعتماد به چک بیشتر می شود، بلکه قطعا آمار چک های برگشتی و پرونده های مربوط به آن بسیار کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اجرای قانون جدید، اعتبار چک صرفاً متکی به لاشه کاغذی نیست و با پشتیبان گیری و ثبت اطلاعات مندرج در چک در سیستم متمرکز بانک مرکزی، از وقوع جرائمی مثل جعل چک جلوگیری می شود.

در فرایند جدید، نگرانی ها در خصوص از بین رفتن لاشه چک در مواردی از قبیل سیل، زلزله، سرقت چک و ... کاهش پیدا می کند. یکی دیگر از مزایا این اقدام آن است که اجازه ثبت چک جدید در سامانه صیاد برای دارندگان چک برگشتی وجود

ندارد. به عبارت دیگر، پیشتر اگر شخصی چک برگشتی داشت، می توانست دسته چک خودش را تا برگ آخر استفاده کند، اما با اجرای قانون جدید، صدور و ثبت چک جدید در سامانه صیاد برای کسانی که حتی یک فقره چک برگشتی داشته باشند، امکان پذیر نیست.

قانون جدید این امکان را فراهم می کند که زمان رسیدگی قضایی به چک برگشتی بسیار کوتاه شده و محدودیت های دارندگان چک برگشتی بیشتر می شود.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: چک بانک بانک مرکزی سامانه صیاد قانون جدید چک برگشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی

مدیرکل اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی از صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای فردا خبر داد و گفت: رگبار باران، رعد و برق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مهری هاشمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از خراسان شمالی اظهار کرد: با تغییر شرایط سامانه بارشی، هشدار زرد هواشناسی به نارنجی تغییر وضعیت داد.

وی افزود: بارش باران طی شنبه از سمت شمال غربی آغاز و تمام استان را در پی خواهد گرفت و بیشترین بارش‌ها مربوط به مرکز استان خواهد بود.

مدیر کل اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: رگبار باران و رعد و برق و تگرگ عمده مخاطرات این سامانه است.

هاشمی در انتها بیان کرد: سیلابی شدن مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر و ایجاد روان‌آب و کاهش دید در جاده‌ها برای فردا پیش بینی می‌شود.

کد خبر 750381

دیگر خبرها

  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • صدور هشدار نارنجی در سطح استان کرمانشاه
  • جزییات دریافت گواهینامه یک روزه موتورسواری
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در گیلان
  • پیام FIVB برای کاپیتان جدید ایران: خوش برگشتی!
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود