Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@18:02:50 GMT

توانیر خواستار صرفه‌جویی فوری در مصرف گاز و برق شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۰۲۴۲

توانیر خواستار صرفه‌جویی فوری در مصرف گاز و برق شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از برق نیوز، با فراگیر شدن موج سرما در اغلب نقاط کشور و افزایش مصرف گاز بخش خانگی، شرکت توانیر اطلاعیه‌ای فوری صادر کرد.
متن این اطلاعیه بدین شرح است: به دنبال استقرار موج جدید سرما در کشور به خصوص در نیمه شمالی کشور و محدودیت ایجاد شده در تامین سوخت نیروگاه‌ها از تمامی هموطنان عزیز تقاضا کرد با کاهش فوری مصرف گاز وبرق، امکان تامین انرژی برای همه هموطنان را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترین راهکار توصیه شده، کاهش یک تا دو درجه‌ای دمای منزل و محل کار، کاهش روشنایی و خاموش کردن وسایل گرمایشی و برقی غیر ضروری است با انجام همین چند راهکار ساده می‌توان از قطع انرژی یا بروز خاموشی در کشور به خصوص برای هموطنان در نیمه شمالی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: دمای هوا سرمای هوای کشور صرفه جویی در مصرف برق و گاز شرکت توانیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اصلاح روشنایی معابر گفت: برای اصلاح روشنایی معابر، فعالیت‌های خوبی در دو استان کردستان و یزد آغاز شده است که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه برسد.

سخنگوی برق ادامه داد: هم‌زمان از ۷ سرمایه گذار در ۷ استان دیگر درخواست سرمایه گذاری آماده کردیم و بخشی از تهران نیز در طرح‌های اصلاح روشنایی معابر قرار دارند.

او در خصوص میزان صرفه جویی برقی که از این محل محقق خواهد شد، گفت: در هر کدام از این استان‌ها مشخص است که چه میزان صرفه جویی با این اقدام محقق می‌شود، اما در مجموع و در تمامی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف را از این محل خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید