Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:51:53 GMT

فار نخست سامانه جامع گردشگری رونمایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۳۱۰۶۰۶

فار نخست سامانه جامع گردشگری رونمایی می شود

خبرگزاری آریا - شهر: ستاد گردشگری شهرداری تهران با همکاری بنیاد مستضعفان برای ایام نوروز 1400 علاوه بر برنامه های مجازی در این حوزه، برای 400 نفر از کارکنان پسماند و تطهیرکنندگان بهشت زهرا و خانواده های کم برخوردار تور گردشگری تهران و ری در نظر گرفته است.
مهرشاد کاظمی، رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهر، درباره مهمترین برنامه های این ستاد برای نوروز 1400 گفت: اصلی ترین برنامه رونمایی از سامانه جامع گردشگری شهر تهران تحت عنوان ویزیت تهران (visit.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

tehran.ir) که به زودی رونمایی می شود. در این سامانه که در حال حاضر نیز فعال است همه اماکن فرهنگی، هنری، تاریخی، مذهبی و تفریحی تهران معرفی می شود.
او با بیان اینکه فاز اول این سامانه آماده شده و فاز دوم و سوم آن اوایل تیر 1400 رونمایی می شود، افزود: تقویم تاریخ و فرهنگ سنتی تهران، لیست پایان نامه ها، کتابها و نشریات گردشگری، تبلیغ و خبر از دیگر شاخه هایی است که در این سامانه ارائه شده است و از این هفته شهروندان می توانند با مراجعه به آن راجع به موضوعات مختلف جستجو کنند.
کاظمی به تهیه و انتشار دو ویژه نامه اشاره کرد و ادامه داد: این دو ویژه نامه درباره گردشگری ری و شمیران است که همه موارد گردشگری این دو شهر در آن ذکرشده و آسیب شناسی و مشکلات مربوط به رشد نکردن گردشگری این دو شهر نیز در قالب گفتگو و مصاحبه در آن آورده شده است . همچنین کتاب کاریکاتورهای تهران از منظر هنرمندان کاریکاتوریست تا چند روز آینده منتشر می شود که شامل 42 اثر از هنرمندان است که تهران را از منظر کاریکاتور به تصویر کشیدند.
رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری مسابقه ای تحت عنوان کوچه به کوچه با همکاری سازمان زیبا سازی، توضیح داد: در این مسابقه شهروندان را تشویق کردیم تا در گروههای سنی مختلف از سر در اماکن تاریخی و اماکن فاخر و باارزش که در کوچه و محله شان وجود دارد عکس بگیرند و در پایان به 20 نفر از آنها جوایزی اهدا می شود و برای 70 نفر نیز نمایشگاهی برای ارائه آثارشان برگزار می شود. این مسابقه از 27 اسفند شروع و تا 15 فرودین ادامه دارد و در آن خانه های فاخر و با ارزش پهلوی اول و قاجار جزو خانه های تاریخی و آثاری مربوط به بعد از آن دوره که از لحاظ زیباشناختی اثری خاص شناخته شده و معماری منحصر بفرد دارند جزو خانه های مدنظر برای مسابقه محسوب می شوند.
به گفته او در بخش فعالیت های مجازی در ایام نوروز، فیلمهای کوتاه در موضوع گردشگری، معرفی نقاط مختلف توسط ستاد گردشگری و مناطق در اینستاگرام بارگذاری می شود.
کاظمی با بیان اینکه تور واقعی گردشگری برای خانواده کارکنان پسماند و تطهیرکنندگان بهشت زهرا و خانواد های کم برخوردار و اقشار محروم با همکاری بنیاد مستضعفان انجام می شود، عنوان کرد: برای حدود 400 نفر به مدت پنج روز و در نقاط و فضاهای روباز مثل باغ وحش، عباس آباد و تله کابین توچال و تور ری گردی با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در نظر گرفته شده است. همچنین تور مجازی کاخ گلستان در قالب سامانه جامع بارگذاری می شود که در آن علاقمندان می توانند بخش های مختلف این کاخ را ببینند. و علاوه بر این تور آبگینه و خانه مهربانی نیز در سامانه بارگذاری می شود.
او در پایان با بیان اینکه در برنامه های مرتبط با اماکن تاریخی و گردشگری تهران با صدا و سیما همکاری می کنیم، یادآور شد: علاوه بر این نوروزخوانی در مناطق انجام می شود و برنامه های مفصلی نیز معاونت اجتماعی شهرداری در بخشهای مختلفی مانند ساعت تحویل و کارناوال های شادی پیش بینی کرده است.
خبرنگار: علی سی پی

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ستاد گردشگری گردشگری شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به آخرین دستورالعمل ارزی که در سامانه جامع تجارت قرار گرفته است، مهلت واردکنندگان برای تامین ارز واردات پس از دریافت تخصیص وارداتی به ۲۰ روز محدود شده است.

گفتنی است، تا پیش از این واردکننده تا ۳۰ روز پس از تخصیص ارز فرصت داشت تا نسبت به تامین ارز اقدام کند. بعضاً بانک مرکزی در این بازه زمانی نمی‌توانست تامین را انجام دهد و فرصت طولانی‌تر می‌شد. عده‌ای نیز صبر می‌کردند و از تفاوت قیمت نوسان‌گیری می‌کردند. به طور مثال وقتی اقدام به خرید می‌کردند که اختلاف نرخ دولتی و بازار آزاد به حداکثر میزان خود رسیده باشد.

کد خبر 6093439

دیگر خبرها

  • سند جامع سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • سامانه جامع تجارت: تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد