Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو (آیکید) با بیان این‌که در کنار استحکام بالا، کم شدن وزن بدنه موجب کاهش مصرف سوخت و آلایندگی در خودروی تارا شده، گفت: با استفاده از ورق‌های جدید و مستحکم در بدنه این محصول، تارا دارای مستحکم ترین و ایمن ترین بدنه در میان خودروهای کشور است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل ازایکوپرس- شاهین صدری با بیان این‌که در راستای افزایش استحکام، کاهش وزن و کاهش مصرف سوخت، «تارا» از به‌روزترین مواد اولیه شامل ورق های مخصوص «دوفازی» و فن‌آوری جدید موسوم به ورق‌های Tailor Welded بهره می‌گیرد، عنوان کرد: دانش فنی ساخت قالب‌های فوق‌سنگین فلزی با ورق های استحکام بالا در کشور سابقه نداشته و شرکت آیکید به عنوان اولین شرکت دانش بنیان در سطح گروه صنعتی ایران خودرو و بزرگ‌ترین قالب‌ساز خاورمیانه، موفق به شبیه سازی، طراحی و ساخت قالب‌های مذکور در این پروژه ملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که شکل دادن به ورق های استحکام بالا نیازمند فناوری جدید است، تصریح کرد: فناوری تولید این قالب ها از دستاوردهایی بود که در کنار تولید خودروی تارا برای شرکت آیکید رقم خورد و موجب شد تا برای نخستین بار در کشور، از این تکنولوژی استفاده شود.
شاهین صدری با بیان این‌که مطابق با استانداردهای بین المللی ساخت قالب های G۱، رسیدن به اولین قطعه لیزری حدود هفت الی هشت ماه زمان می برد، عنوان کرد: در پروژه تارا، طراحی و ساخت قالب های فوق‌سنگین از واپسین روزهای پایانی سال ۹۸ در حالی آغاز شد که فعالیت های تولیدی به علت بیماری کرونا تا اواسط اردیبهشت به سختی پیش می رفت اما همکاران ما در حرکتی جهادی، با حضور در سه شیفت کاری در کنار رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی، با ثبت رکوردی جدید در طراحی و ساخت قالب‌هایG۱، موفق به تولید اولین قطعات نمونه تنها در شش ماه شدند و قطعات مطابق برنامه در شهریور ماه به تولید رسید.
وی با بیان این‌که در قطعات بدنه «تارا» ۱۲ تا ۱۵ قطعه اصلی با ورق‌هایی از نوع خاص وجود دارد، اظهار کرد: بعد از انجام عملیات پرس، استحکام این قطعات افزایش می‌یابد و به حدود هزار مگا پاسکال می‌رسدکه این میزان استحکام در هیچ یک از خودروهای تولید داخلی وجود نداشته است.
مدیرعامل آیکید با بیان این‌که شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو سالیانه حدود دو هزار تن ظرفیت ساخت قالب دارد، تصریح کرد: به دلیل اینکه پروژه تارا نیازمند حجم بالایی از قالب بود و بخش واگذار شده توسط پروژه به این شرکت شامل قطعات اصلی و بزرگ بدنه، حدود ۹۲ قطعه فلزی بدنه و هشت قطعه پلاستیکی سپرها، ظرفیتی نزدیک به سه هزار تن قالب را به خود اختصاص داده و باقی قالب‌ها توسط دیگر قطعه‌سازان در فرآیند ساخت و تامین قرار گرفته است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ساخت قالب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۳۱۰۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار

محمد آئینی ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز شورا‌های اسلامی با محوریت مشارکت در بازآفرینی شهری در شهر گلستان، با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری مسئله‌ای فانتزی نیست، اظهار داشت: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور وجود دارد که جزو بنا‌های ناپایدار و بافت فرسوده است و هیچ سازه‌ای ندارند.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه ۲۲۴ هزار بنای ناپایدار در استان تهران وجود دارد، افزود: در استان تهران با توجه به اهمیت رسیدگی به بافت فرسوده و رعایت ایمنی مسئولین باید نگران فرسودگی بنا‌ها و خانه‌های نا ایمن باشند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در حین وقوع زلزله خانه‌های نا ایمن تخریب و فاجعه به وجود می‌آید تصریح کرد: بر این اساس در حال حاضر ۱۰ میلیون نفر از جمعیت شهری در کشور در معرض خطر قرار دارند.

آئینی با انتقاد از عدم احیای بافت‌های فرسوده و معابر تنگ در برخی شهر‌های کشور گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده توسط دولت انجام نمی‌شود و باید سرمایه‌گذاران و مردم در این مهم مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولین حفظ جان مردم است گفت: مدیران و مسئولین مردم را برای ساخت واحد‌های مسکونی ایمن تشویق کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رئیس‌جمهور دستور تشویق مردم به احیای بافت فرسوده را داده است، عنوان کرد: ایجاد بسته‌های تشویقی توسط شهرداری‌ها می‌تواند خانه‌های نا ایمن و فرسوده را احیا کند و هر بنای فرسوده که در کشور تخریب می‌شود به تعداد واحد‌های مسکونی ایمن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به عدم آگاهی ۷۰ درصد مردم در احیای بافت‌های فرسوده، تصریح کرد: مردم در احیا و نوسازی بافت فرسوده حق دارند حداقل از ۵۰ درصد تخفیف‌ها بهره‌مند شوند و تخفیف‌ها باید تا ۱۰۰ درصد نیز عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه ۹۲ درصد پروانه‌های ساخت احیای بافت فرسوده در شهر تهران و فقط ۸ درصد در شهرستان‌های استان تهران صادر شده است، گفت: پروانه‌های ساخت باید ظرف حداکثر ۳ ماه برای مردم صادر شود.

شهرداری‌ها به دنبال درآمدزایی در بافت فرسوده نباشند

در ادامه میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با تأکید بر نقش مؤثر شورا‌ها در توسعه شهر‌ها اظهار داشت: بخشودگی و تخفیف عوارض یکی از مسائلی است که شورا می‌تواند مردم را با تخفیف مناسب در توسعه شهر و احیای بافت فرسوده به میدان آورد.

وی با تأکید بر اقتصادی بودن احیای بافت فرسوده برای مردم توسط شهرداری‌ها افزود: شهرداری‌ها نباید به دنبال درآمدزایی از بافت‌های فرسوده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: شورا‌های اسلامی شهر‌ها در اجرای طرح بازآفرینی شهری تلاش مضاعفی داشته باشند.

غراوی در پایان با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده استان تهران خاطرنشان کرد: توسعه سرانه‌های عمومی در کنار اجرای طرح بازآفرینی شهری بسیار حائز اهمیت است.

دیگر خبرها

  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت تارا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول
  • قیمت شاهین به ۷۰۰ میلیون تومان رسید + جدول قیمت
  • بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ تداوم کاهش قیمت خودرو در بازار
  • هر گونه بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار